Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brrr ... det ar kallt har i oknen. Det var frysgrader under natten (tur vi har varme i vagnen) och inte blir det mycket varmare under dagen har mitt i oknen. Nu bar det av mot gulf kusten dar det blir en hel del varmare. Prognosen sager runt 20*C pa dagen och inte frysgrader i alla fall pa natten.

Tack för all tumhållning, det har gått jättebra! Jag ska dit och gå bredvid imorgon, men som jag förstår så är platsen min om jag vill ha den :) sen om det blir praktik eller anställning får vi se, men jag har något bättre att höra, och det är 8 min cykelväg :bump:
Så bra att det hjälpte :up:
Det var jättebesvärligt att äta hårdsmörgås med skinka och gurka på samtidigt som jag höll tummarna... och kaffe är inte gott att dricka med sugrör... :meh:

:p:D Grattis!!

Försöker förklara hur Sverige fungerar för min nye kompis Bruno:
Jag bara:

"alltså man jobbar ju, många jobbar typ 8-17. Kanske på ett kontor eller så. Efter jobbet går folk kanske och tränar lite på ett gym eller så går dom hem och tex kollar på tv".

Bruno ser skeptiskt på mig: det låter inte så kul
Jag: Nej det är det nog inte
Bruno: Varför jobbar dom?
Jag: För att få pengar typ
Bruno: Vad ska de göra med dom?
Jag: ähm konsumera saker typ
Bruno: Och sen måste de jobba mer för att köpa mer?
Jag: Korrekt
Bruno: Det låter ju inte riktigt klokt

:rofl:

Zootropolis får iaf fyra av fem :up:. Många kängor till vuxenvärlden om rasism, droger och mobbing bla, men lite väl lite 3D-effekter. ET var så att jag var tvungen att fråga resten av sällskapet om det var så lite eller om det var mitt brytningsfel som spökade för mig :D

Skrattar åt mig själv osv

12717044_541309749370978_2061691993_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 924
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar