Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns enklare att bara avsluta allt istället och slippa skiten, rent krasst. Jag vet att det är inget jag skulle göra men tanken finns där ändå. Jag försöker skaffa vänner och ha roligt, men det är inte kul att försöka ha roligt själv, det är roligare att dela det med någon fysisk person.
Just nu vill jag bara ha någon att krama om riktigt hårt och bara gråta ut i dennes axel och bli omfamnad i en kram. Fy fan va jag saknar det... :cry:
Du måste gå och få hjälp för ditt mående, ring direkt i morgon till vc och förklara hur du mår och att du inte vill leva längre. Ingen annan kan svinga sitt trollspö och få livet glatt igen, du är deprimerad och behöver få hjälp och behandling för det. Det är inte friskt eller normalt att må som du gör, det positiva är att det finns hjälp att få. Men du måste ringa. Eller be någon ringa åt dig om det känns gör jobbigt? Hur som helst, så här kan du inte fortsätta må.

Vi är många här på buke som har egna erfarenheter av depression och ångest, vi står bakom dig och peppar. Det är skitläskigt att släppa garden och ve om hjälp, men det är enda vägen ur träsket.

Du måste gå och få hjälp för ditt mående, ring direkt i morgon till vc och förklara hur du mår och att du inte vill leva längre. Ingen annan kan svinga sitt trollspö och få livet glatt igen, du är deprimerad och behöver få hjälp och behandling för det. Det är inte friskt eller normalt att må som du gör, det positiva är att det finns hjälp att få. Men du måste ringa. Eller be någon ringa åt dig om det känns gör jobbigt? Hur som helst, så här kan du inte fortsätta må.

Vi är många här på buke som har egna erfarenheter av depression och ångest, vi står bakom dig och peppar. Det är skitläskigt att släppa garden och ve om hjälp, men det är enda vägen ur träsket.
Måste jag ringa även om jag inte alls kommer må så här imorgon?
Jag har förvisso inga pengar att betala psykolog med nu när jag går hos dyr kiropraktor (den behandlingen är nog snart avslutad förvisso, men tills dess "I have no money")..

Känns enklare att bara avsluta allt istället och slippa skiten, rent krasst. Jag vet att det är inget jag skulle göra men tanken finns där ändå. Jag försöker skaffa vänner och ha roligt, men det är inte kul att försöka ha roligt själv, det är roligare att dela det med någon fysisk person.
Just nu vill jag bara ha någon att krama om riktigt hårt och bara gråta ut i dennes axel och bli omfamnad i en kram. Fy fan va jag saknar det... :cry:
Låter tufft.

I väntan på bättre tider... så kan det kanske hjälpa att försöka göra bra saker. Försöka komma iväg på sådant man gillar elelr vet att man mår bra av.
Jag gillar musik och kultur. I mina trakter har kyrkorna ofta konserter där man betalar kollekt när man går ut istället för entreavgift. Det är en hel del kultur som är gratis sommartid också.

kanske kan du hitta sånt du gillar som inte kostar så mycket och försöka övertala dig till att komma iväg på det?

Jag tror inte att det finns "lyckliga liv". Däremot finns det glimtar och stunder av välbehag, värme och lycka.

I väntan på att livet ska bli bättre så kan du försöka sköta om dig själv.

Måste jag ringa även om jag inte alls kommer må så här imorgon?
Jag har förvisso inga pengar att betala psykolog med nu när jag går hos dyr kiropraktor (den behandlingen är nog snart avslutad förvisso, men tills dess "I have no money")..
Japp :) Skämt å sido så är det här inget tillfälligt av dina inlägg att döma.
Det går att få samtalshjälp via landstinget också, men du måste våga försöka och ge dem en chans.

Låter tufft.

I väntan på bättre tider... så kan det kanske hjälpa att försöka göra bra saker. Försöka komma iväg på sådant man gillar elelr vet att man mår bra av.
Jag gillar musik och kultur. I mina trakter har kyrkorna ofta konserter där man betalar kollekt när man går ut istället för entreavgift. Det är en hel del kultur som är gratis sommartid också.

kanske kan du hitta sånt du gillar som inte kostar så mycket och försöka övertala dig till att komma iväg på det?

Jag tror inte att det finns "lyckliga liv". Däremot finns det glimtar och stunder av välbehag, värme och lycka.

I väntan på att livet ska bli bättre så kan du försöka sköta om dig själv.
Det jag gillar är att göra saker tillsammans med vänner/kompisar, jag är trött på att behöva göra allt själv jämnt, har redan växt upp så.
Spenderade uppväxten på cykeln och cyklade runt, runt, runt i samhället/skogen/landsbygden där jag växte upp och fantiserade mig bort.
Det är inget jag vill göra längre, det tilltalar inte.
Hade egentligen velat gå någon fotokurs, men det verkar finnas dåligt med sådana jag vill gå på häromkring, de som jag vill gå på är för långt bort och då blir det ett projekt att bara ta sig dit... jäkla skit...

Har tränat, duschat och ätit en kvällsmacka.
Nu ska jag se klart Hela England bakar och sen byta lakan innan det är dags att hoppa i säng.

Låååååååååååååång ful ,fler,svordomsramsa :arghh::arghh::rage::devil: Jag hatar det där jävla badrummet,från dag 1 så har något jävlats hela tiden :banghead:
Och inte blir det bättre av att bo i en insnöad,gammeldags avkrok,där byggföretagen inte skulle känna igen modernt ens om det hoppade upp och slog dom i ansiktet :mad:
I dag ägnade jag 4tim åt något så simpelt som skruv,en plastbit och en list, 5 byggföretag senare i en 5 mils omkrets,hade jag det mesta och var skit less,hungrig,kaffesugen och hade ågren över hundstackaren som fick åka bil halva dagen.
Samma sak minus plastbiten men + ett ikea besök tog 35 min i Örebro förra veckan :banghead::banghead:

Förlåt buke ,men nu känns det bättre :o

Usch som tiden springer iväg! Har sytt lite, och torrmoppat golvet (det blir en faslig mängd trådar överallt när man syr O_o) och ska nu ta mig in i duschen innan sängdags.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 926
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V