Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste jag ringa även om jag inte alls kommer må så här imorgon?
Jag har förvisso inga pengar att betala psykolog med nu när jag går hos dyr kiropraktor (den behandlingen är nog snart avslutad förvisso, men tills dess "I have no money")..

Ja det måste du, jag vill inte mista fler kollegor bara för att de inte tar den hjälp står till buds. Beskriv bara hur du känner precis som du gör här, så kan de skicka dig till rätt mottagning.

Jag är snäll lika snäll som en varg :angel:
Ligger du i knät också? :love:

images

@Trott kan du lära mig sy? idéer och projekt finns men högarna bara ligger :o
typiskt mig att komma på en massa saker, börja lite och sen inte kunna få det som jag vill och sen hamnar det i "projekthögen/lådan/garderoben"

Ja det måste du, jag vill inte mista fler kollegor bara för att de inte tar den hjälp står till buds. Beskriv bara hur du känner precis som du gör här, så kan de skicka dig till rätt mottagning.
Grejen är att när det väl kommer till kritan kan jag inte förklara hur jag känner/mår, kanske därför de inte kunde hjälpa förra gången... jag har jättesvårt att beskriva känslor när jag mår bra. Nu går det jättelätt att känna hur jag mår, men imorrn kommer det vara helt annorlunda.
Jag är inte den som ger upp, jag har måååånga gånger tänkt ta självmord, men gör det aldrig, det är som ett tomt hot, som aldrig blir uppfyllt även om det känns väldigt lockande ibland.

Brrr ... det ar kallt har i oknen. Det var frysgrader under natten (tur vi har varme i vagnen) och inte blir det mycket varmare under dagen har mitt i oknen. Nu bar det av mot gulf kusten dar det blir en hel del varmare. Prognosen sager runt 20*C pa dagen och inte frysgrader i alla fall pa natten.
Det är ju liksom inte det första man tänker på när öken nämns utan alldeles för många plusgrader och alldeles för lite nederbörd under alldeles för lång tid. Vår planet ÄR fantastisk. :)

Alltså stallkatten! :heart:heart:heart
Det gick bra att ta in hästarna, trots att min tant var billig och ville springa in, fick tag i hennes grimma och ledde in henne, hon försökte springa och så fort hon gjorde en tendens till att springa gjorde vi halt, och gjorde även halt innan hennes box och hon fick inte gå in förrän hon var avslappnad.
Sen fixade jag det sista, hade även sett stallkatten innan jag tog in hästarna, men hon var som bortblåst när jag tagit in dom, så ropade på henne och vips så kom hon.
Satt ner en stund på kistan och kelade med katten, som avgudade mig typ, behövde verkligen det. Att höra kattens nöjda spinnande, höra hästarna tugga sitt hö och bara försöka släppa tankarna att jag är ensam.
Djur är fantastiska. :heart:heart:heart

Grejen är att när det väl kommer till kritan kan jag inte förklara hur jag känner/mår, kanske därför de inte kunde hjälpa förra gången... jag har jättesvårt att beskriva känslor när jag mår bra. Nu går det jättelätt att känna hur jag mår, men imorrn kommer det vara helt annorlunda.
Jag är inte den som ger upp, jag har måååånga gånger tänkt ta självmord, men gör det aldrig, det är som ett tomt hot, som aldrig blir uppfyllt även om det känns väldigt lockande ibland.
Skriv ner hur du känner precis nu. Så tar du med lappen till läkaren och säger just det, att du har svårt att säga hur du mår så du skrev en lapp.

Jag hoppas du mår bättre snart. Det är pest att må dåligt.
Pma om du behöver prata.

Skriv ner hur du känner precis nu. Så tar du med lappen till läkaren och säger just det, att du har svårt att säga hur du mår så du skrev en lapp.

Pma om du behöver prata.
Jo, ibland är det dock svårt att skriva ner känslor, ofta blir det något osammanghängande, då tanken velar hit och dit, men jag förstår ändå principen. Funderar bara lite hur man löser det praktiskt, för att det ska vara sanningsenligt.

Pma om du behöver prata.

Ja att skriva ner saker kan vara bra för att både få med det och kan även vara skänt på det viset att man kan "lägga undan det från tankarna"
Man minns oftast mycket mindre än man tror när det ska fram till t.ex läkare m.fl
Undrar om jag är på väg att bli gammal och glömsk? :angel:

/hallonsaft som oftast skriver ner allt möjligt i mobilen, läser på innan "möte" för att friska upp tankarna men tycker det är skönt att ha lite stödanteckningar att ta fram om det behövs, bara det kan få det att bli lättare att minnas.

Jo, ibland är det dock svårt att skriva ner känslor, ofta blir det något osammanghängande, då tanken velar hit och dit, men jag förstår ändå principen. Funderar bara lite hur man löser det praktiskt, för att det ska vara sanningsenligt.
Du kan inte börja med att gå tillbaka och läsa dina inlägg här som du skrivit när du inte mått bra. Kanske printa ut och ta med nr du får någon att prata med. Hur du sedan klarar av att prata beror ju också mycket på hur du och den du pratar med fungerar tillsammans. En bra samtalskontakt kan ju göra mycket för att hjälpa dig få fram det du behöver.

@RedHyuuga klottret jag skriver ibland kan ingen annan än jag själv begripa, kan vara både slarvigt skrivet, enstaka ord & egna påhittade förkortningar eller en mindmap eller färger, allt beroende på vad jag tycker passar för tillfället.
Det kan vara värt att testa om inte annat för att kanske få det att flytta från tankarna till ett annat ställe, lite som när man ska till affären och handla.

Tänker måste komma ihåg:
Mjölk, smör, bröd, bananer, havregryn och köttfärs.
Skulle jag aldrig minnas, skulle nog komma hem med Mjölk, smör och en påse rågmjöl istället :o

Men bara jag har det skrivet så kommer jag åtminstone ihåg att det var bananer med och havregryn (och inte rågmjöl) för att sen läsa resten.

Finns ingen anledning att låta skallen slita och släpa i onödan tycker jag men jag kanske är bekväm, dock är det ju bra om den får jobba lite men man får prioritera vad man belastar den med?!

Du kan inte börja med att gå tillbaka och läsa dina inlägg här som du skrivit när du inte mått bra. Kanske printa ut och ta med nr du får någon att prata med. Hur du sedan klarar av att prata beror ju också mycket på hur du och den du pratar med fungerar tillsammans. En bra samtalskontakt kan ju göra mycket för att hjälpa dig få fram det du behöver.

Tillägg: @RedHyuuga skulle du testa med en samtalskontakt och du inte trivs med personen så se till att byta, tveka inte på det. Tiden är din och pengar med så det ska kännas bra!!

Helvetes jävla fittångest.
Helvetes jävla fitt-as.
Helvetes jävla fittår.

Är det okej att bryta ihop totalt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 931
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar