Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon är jag sjukskriven . Märkligt. Jag känner mig liksom lite ...skyldig?

Intellektet vet det, men huvudet hänger inte riktigt med. Gjorde en snabbis in på affären efter jobbet och passade på att köpa mjölk till jobbet och funderade på att fixa bönsallad till morgondagens matlåda. Det var inte förrän på hemvägen jag insåg att jag inte ska jobba imorgon.

Får hålla i mig för att inte planera dagen full med saker att göra. Det är ju meningen att jag inte ska stressa.

men inga fler barn! Så varför jag ens lär mig hur man tillverkar barn vet jag inte ens.
Så att du vet hur du ska undvika det :up:

Kalkoner vill jag inte ha. Faktiskt. Är rädd för dem pga traumatiskt barndomsminne. Min morbror (som f ö var spion :eek: enligt aprilmaj cirkus sju år) hade kalkoner lösa på tomten. De är väldigt stora när man är en liten knatta. Envisa som synden. Oförutsägbara.

Intellektet vet det, men huvudet hänger inte riktigt med. Gjorde en snabbis in på affären efter jobbet och passade på att köpa mjölk till jobbet och funderade på att fixa bönsallad till morgondagens matlåda. Det var inte förrän på hemvägen jag insåg att jag inte ska jobba imorgon.

Får hålla i mig för att inte planera dagen full med saker att göra. Det är ju meningen att jag inte ska stressa.
Gör så mycket slöa och njutningsfulla saker som möjligt, tycker jag.

Utmärkt dag! Mycket nyttiga och intressanta föreläsningar följt av att jag hämtade bilen som nu har fått nya givare till ABS-bromsarna :up:
På kvällen lagade jag och dottern kokosbakad torsk med tomat- och mangosallad. Väldigt mumsigt, särskilt det kryddstarka yoghurttäcket på fisken :d

Kalkoner vill jag inte ha. Faktiskt. Är rädd för dem pga traumatiskt barndomsminne. Min morbror (som f ö var spion :eek: enligt aprilmaj cirkus sju år) hade kalkoner lösa på tomten. De är väldigt stora när man är en liten knatta. Envisa som synden. Oförutsägbara.
fast rätt kul om man är vuxen :p

Grannen köpte kycklingar och födde upp. Ibland hann de inte slakta undan dem innan de blev rejält stora. De rackarna flög upp i äppelträden och satt där på grenarna. Så rätt kul ut. Och så visste man väldigt väl när grannarna fick besök. Kalkonerna agerade "dörrklocka"

Kalkoner är läskiga djur! Jag blev jagad av en hel flock när jag var typ fem års åldern... :nailbiting::arghh: Nåja enligt min pappa var det en och jag hade klättrat upp på en stege så den inte kom åt mig men jag kommer ihåg skräcken! :nailbiting:

fast rätt kul om man är vuxen :p

Grannen köpte kycklingar och födde upp. Ibland hann de inte slakta undan dem innan de blev rejält stora. De rackarna flög upp i äppelträden och satt där på grenarna. Så rätt kul ut. Och så visste man väldigt väl när grannarna fick besök. Kalkonerna agerade "dörrklocka"
Näe! De är inte roliga i någon ålder. Ska bestämma och ha sig. Om man får gå in eller inte. Så står man där utanför dörren omringad av BAUTAfåglar med äckligt hängande under halsen. Det går inte att röra sig, för de springer efter en. Jätteelaka.

Surar lite på maken för att han inte så gärna vill ställa in sitt roliga imorgon när allt annat faller... Men samtidigt så vet jag att han skulle tjata iväg mig om jag hade något planerat som jag ville göra även om det skulle ställa till det... Så jag är mest sur inombords och kanske för att jag har väldigt svårt att se hockey som något intressant och viktigt... :angel:

Min kurator sa det bra, jag får betalt av samhället för att vila och bli frisk. Mao ska du vila h göra avslappnande saker minst 8 timmar i morgon ;)

Jisses hur kan man vara rädd för kalkoner? Gäller bara att vara den som serverar middagen så älskar dom en, ett plus är om man även äger en piassavakvast med lång skaft alt en kratta....

Jag är mer rädd för både gäss ( dom bits ), fiskmåsar ( dom snor både fisken ett barn fått på kroken när dom är 7 år gamla, dom trasslar även in sig i fiskelinan, skriker så alla andra kommer och svävar hotfullt ovanför huvudet på en och bits) och ankor bara för att dom är just ankor och en anka var det första djuret jag var tvungen att hjälpa till att nacka och blev blodig på köpet.....

Så jag planerar inte att föda upp fiskmåsar iallafall..... Det där 7 åriga barnet inom parents är givetvis inte jag och jag har inga men av det.

Jag har ett barn men han är snart 16 år så han är tillverkad för så länge sedan och på den tiden var jag ung och viril....

Det konstiga är att jag vet mer om när jag har ägglossning, mens, hur graviditetsveckor räknas,när man löper störst risk att bli gravid, vad man kan och inte kan äta än jag tillverkade honom, väntade honom och födde honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 342
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 876
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar