Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
*host* Snoret tog en paus inatt iaf så jag har sovit hyggligt. -20 så det är bara till att ut och hämta in ved :meh: :wtf:

Lika kallt som här, usch! Men jag slipper både rejäl förkylning och hämta ved.
*peppförsök* Fördel med ved är att det värmer flera gånger med alla moment man får göra innan det ens kan brinna för att värma och sen dessutom efteråt(!) får man ju ta hand om askan och släpa ut med.
Kom igen athena_arabians du fixar det snart är det ju sommar igen vet jag :angel:
Dock tveksam om jag får det gjort som är tanken idag annars får de bli på måndag, men ibland kan man ju inte styra själv tyvärr.

Lika kallt som här, usch! Men jag slipper både rejäl förkylning och hämta ved.
*peppförsök* Fördel med ved är att det värmer flera gånger med alla moment man får göra innan det ens kan brinna för att värma och sen dessutom efteråt(!) får man ju ta hand om askan och släpa ut med.
Kom igen athena_arabians du fixar det snart är det ju sommar igen vet jag :angel:
Dock tveksam om jag får det gjort som är tanken idag annars får de bli på måndag, men ibland kan man ju inte styra själv tyvärr.

Jag kör med ilska och dunjacka (med huva), stoppade snowboardbyxor, tjockfleece, dunstövlar och Primalofthandskar :p :D jag ser ut som en stoppad korv men fryser gör jag inte :up:

Klarade jag förra vintern fixar jag allt. Jag hade duschbod pga utdragen vattenskada i badrummet och slangarna ut till boden och varmvattenberedaren för huset gick genom badrumsfönstret, dvs det var lite öppet hela vintern :wtf: på julafton frös de tunna slangarna (rörmokaren hade varit för slö för att komma hit och installera termosladdar innan jul :meh:) så jag stod på en stege och spikade upp yllefilt samt byggplast för fönstret och tinade sedan slangarna med en kupéfläkt och en presenning :D

Min proffsiga fönstertätning ;)

@hallonsaft: Vi har visserligen vildsvin i byn men jag har aldrig sett något här :p Däremot har det gått varg över gården för några år sedan. Sedan har jag ju "min" flock rådjur som går över gården :love: fast jag är inte så glad när de anser att mina äppelträd och rosor är mat :cautious:

12142620_955735771129194_954078158_n.jpg

Det är två legor på framsidan av huset och två på andra sidan. Det har varit som mest 12 st men det varierar ju. I våras hade ett kid "jagat" en av mina katter :rofl: katten kom lite nära och kidet var nyfiket och drog efter när katten stack!

@hallonsaft: Sådana temperaturer är inte trevliga. Jag jobbade i Jämtland vintern 2009-2010 och när det var -25 tyckte man det var värmebölja. En natt ute i skogen var det -40. Just då var jag inte så glad i mitt jobb.

@athena_arabians När det kryper för långt ner blir det så kallt att man nästan får stopp när man andas in tycker jag, dock har jag hellre ett gäng med minus än runt 0 för här på kusten blir det så fuktigt och råkallt så det finns inte en chans att klä sig mot kylan och vindarna hur man än packar in sig i kläder.
Tur dock att alla årstider har sin egen lilla charm och att de finns så man uppskattar skillnaderna under året.

Vaknade och tyckte att jag mådde bättre. Tills jag öppnade ögonen, då kom huvudvärken tillbaka. :down:

Nåja, blir att vila en dag till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 340
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar