Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte riktigt vad min katt vill ha sagt. Hon har lagt sig på den plats där hon brukar tillbringa nätterna (brevid min kudde), tittar på mig med halvslutna ögon och gäspar stort. :confused::laugh:

Kanske tycker du ska sätta fart och ta hand om all energi så hon kan vara arbetsledare från väl vald position? :angel:

Åååh jag vill med ha katt, letar och letar och väntar svar funderar om jag ska ringa eller skicka sms till en jag mailade för ett par dagar sedan.
Kommer dock inte göra det denna tiden på dagen utan lite senare ifall personen arbetar natt eller så.

Kanske tycker du ska sätta fart och ta hand om all energi så hon kan vara arbetsledare från väl vald position? :angel:

Åååh jag vill med ha katt, letar och letar och väntar svar funderar om jag ska ringa eller skicka sms till en jag mailade för ett par dagar sedan.
Kommer dock inte göra det denna tiden på dagen utan lite senare ifall personen arbetar natt eller så.
Jag tror mer på att hon vill att jag stiger upp så hon får mer plats. :laugh:

Här vräker den svarta katten ut sig över matte på morgnarna så hon inte missar när jag vaknar. Sen sitter hon och väntar på att bli buren till köket. Glömmer jag henne kommer hon och hämtar mig, går tillbaka till sovrummet och kräver att bli buren. Nån jävla ordning får det lov att vara!

Här vräker den svarta katten ut sig över matte på morgnarna så hon inte missar när jag vaknar. Sen sitter hon och väntar på att bli buren till köket. Glömmer jag henne kommer hon och hämtar mig, går tillbaka till sovrummet och kräver att bli buren. Nån jävla ordning får det lov att vara!
Dom är roliga dom där djuren. :laugh:

Skönt med ledig dag! Ska ner å se om tvättstugan är ledig, tror den är det för har inte hört nån där nere (bor ovanpå tvättstugan :meh:).
Sen får jag nog lov att motionera lite inomhus, ställde mig på vågen igår och såg att jag gått upp 10 kg sen i våras/somras :o:banghead::eek::eek::arghh: inte undra på att byxorna börjar bli tighta...

vaknade NU! Brukar vakna klockan 8... Var visserligen upp vid 4 i morse men fan, nu är det mindre än en halvtimme innan jag borde åka till jobbet :crazy:

I natt har jag fått sova för Olga, hon får nog heta det eller har nå något förslag på en storm med kvinnligt namn jag kan döpa henne till?

Natten till igår var hon i den nakna granen ( jag har strippat den men inte packat ner den ), i tre blomkrukor och sedan sprang hon 10 meter häck över min säng i några minuter och den gamla tjocka katten samt sömngångaren till hund uppskattade inte det så det var high life här några ggr.

Igår kväll la jag sonens avlagda kulor i blomkrukorna så hon inte kan gräva i dom och spärrade in granen med kompostgaller :rage:

Jag kommer nog inte att behålla henne, hon ska leva med en lite lekfullare katt än min gamla tjockis.

Sitter och funderar på hur det känns att vara älskad. Att ha föräldrar som bryr sig och finns där. Syskon att umgås med och som hör av sig. Undrar om mitt liv sett annorlunda ut om min mamma någonsin kramat mig och sagt att hon älskade mig och tyckte om mig? Jättelarvigt, jag vet. Och här sitter jag och är ledsen.
Jag saknar inte mina föräldrar. Jag saknar dom kärleksfulla föräldrar och syskon jag aldrig haft. Å andra sidan har jag lärt mig massor. Jag vet att människor alltid sviker, att jag aldrig duger, att det är fel på mig, att jag aldrig gör rätt och att man aldrig kan be om hjälp utan att det kommer krav tillbaka som gör att man måste bli förnedrad och slå knut på sig själv för att genomföra.
Jag har alltid vetat att jag var lite trasig, kanske inte riktigt hur mycket och jag har aldrig velat vara den där som skyller allt på mina föräldrar och uppväxt, men hur jag än vrider och vänder på det så är det nog så det ligger till.
Jag är så himla trött på att vara trasig. Trött på alla mentala barriärer pga av det och att hela tiden dras med det. Det är som att kämpa med en hinderbana som aldrig tar slut, visst går det framåt men jag kommer aldrig i mål. Jag vill leva livet enkelt, ta saker och ting med en klackspark, skratta och känna trygghet och vara älskad.
Ursäkta mitt något ångestfyllda inlägg :(

Skönt med ledig dag! Ska ner å se om tvättstugan är ledig, tror den är det för har inte hört nån där nere (bor ovanpå tvättstugan :meh:).
Sen får jag nog lov att motionera lite inomhus, ställde mig på vågen igår och såg att jag gått upp 10 kg sen i våras/somras :o:banghead::eek::eek::arghh: inte undra på att byxorna börjar bli tighta...

Hrm jag vågar inte ens ställa mig på vågen.... När jag träffade särbon vägde jag 58 kg, jag var mager då så jag vill inte väga så lite igen men jag hade behövt gå ner 5-6 kg så jag slipper köpa ny garderob. Ska skaka liv i min stegräknare och börja leva med 5:2 igen för då mådde jag bra. Men jag ska bara....

Sitter och funderar på hur det känns att vara älskad. Att ha föräldrar som bryr sig och finns där. Syskon att umgås med och som hör av sig. Undrar om mitt liv sett annorlunda ut om min mamma någonsin kramat mig och sagt att hon älskade mig och tyckte om mig? Jättelarvigt, jag vet. Och här sitter jag och är ledsen.
Jag saknar inte mina föräldrar. Jag saknar dom kärleksfulla föräldrar och syskon jag aldrig haft. Å andra sidan har jag lärt mig massor. Jag vet att människor alltid sviker, att jag aldrig duger, att det är fel på mig, att jag aldrig gör rätt och att man aldrig kan be om hjälp utan att det kommer krav tillbaka som gör att man måste bli förnedrad och slå knut på sig själv för att genomföra.
Jag har alltid vetat att jag var lite trasig, kanske inte riktigt hur mycket och jag har aldrig velat vara den där som skyller allt på mina föräldrar och uppväxt, men hur jag än vrider och vänder på det så är det nog så det ligger till.
Jag är så himla trött på att vara trasig. Trött på alla mentala barriärer pga av det och att hela tiden dras med det. Det är som att kämpa med en hinderbana som aldrig tar slut, visst går det framåt men jag kommer aldrig i mål. Jag vill leva livet enkelt, ta saker och ting med en klackspark, skratta och känna trygghet och vara älskad.
Ursäkta mitt något ångestfyllda inlägg :(

Mäniskor sviker inte alltid, du duger visst, det är inget fel på dig, du gör många saker rätt och jo man kan be om hjälp av rätt människor utan att det kommer krav tillbaka!

MEN det är så svårt att lära om sig och att börja tänka annorlunda när man tänkt på "fel" sätt i flera år. Med det menar jag inte att du tänkt fel men jag hittade inte rätt ord för det bara.

Kram :heart:heart:heart

Har varit vaken ett tag och funderar på om det är lönt att dammsuga innan parabolen installeras eller om det är lika bra att göra det efteråt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 340
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 648
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar