Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat hemifrån idag, skönt när det varit så kallt. Dock gav jag mig ut för att hämta ett paket och sedan åt jag och mannen på vår lokala restaurang - vitlöksbröd med feta- och olivkräm, grillad halloumi med sötpotatis, mangochutney och grillade grönsaker samt bananasplit till efterrätt. Servitören klickade bort alternativet att ge dricks, tyckte att vi behövde pengarna till barnet kom. :D

Nu ligger jag i soffan, fortsatt väldigt mätt konstigt nog. :angel:

Kommer all skit i sjok? En av mina vänner hade en lägenhetsbrand igår, nu ligger han nedsövd på intensiven. Tillståndet är kritiskt, bara att bita ihop och ge sig i väg till intensiven igen så fort han är stabil. Trodde jag skulle slippa det ett tag efter pappas död.
:(
Kram:heart

Kommer all skit i sjok? En av mina vänner hade en lägenhetsbrand igår, nu ligger han nedsövd på intensiven. Tillståndet är kritiskt, bara att bita ihop och ge sig i väg till intensiven igen så fort han är stabil. Trodde jag skulle slippa det ett tag efter pappas död.

Så hemskt! Hoppas att det löser sig på bästa vis!

Äntligen kom jag på att köpa Ipren när jag var i affären. :bump:
Vi har klarat oss på Alvedon som smälter i munnen ett par veckor nu :yuck: de smakar liksom så illa att man försökt ignorera huvudvärken.

:cry:
Kram :heart

Kan meddela att han inte alls var lika trött när vi väl kom ut :rofl: han är en riktig arbetsmyra! När han drar in rumpan för att få bättre påskjut så känns det som om man sitter på en bomb som snart ska smälla. Han kunde inte riktigt hålla sig så det blev lite galopp på stället några gånger. Ibland är han lite för pigg för mitt bästa :D

Så typiskt! Hovis kan inte sko förrän nästa torsdag så nu blir det vila för båda hästarna i drygt en vecka. Jag vågar inte ta ut Annie så att Aramis busar runt och sliter sönder hoven mer än nödvändigt. Varför blir det alltid så när långledig helg stundar?

Nu tänker jag gå och lägga mig, imorgon är det dags för tidig morgon 2 av 3 och jag är inte så bra på det där med tidiga mornar ;) Natti!

Kom precis på att jag ju kan fixa mina vinylprojekt i bärbara datorn på sjukhuset, och sen skicka över filen till mig själv för att öppna på datorn hemma och skära ut direkt = jag får sysselsättning på sjukhuset och slipper lägga tid på att designa något hemma. Win-win för mig själv!

Det kommer snart ett svar på ditt pm @kolblakkur , nu när jag har en så eminent lösning :D
Du sparar inte i molnet så du kan öppna det i datorn hemma?

Så typiskt! Hovis kan inte sko förrän nästa torsdag så nu blir det vila för båda hästarna i drygt en vecka. Jag vågar inte ta ut Annie så att Aramis busar runt och sliter sönder hoven mer än nödvändigt. Varför blir det alltid så när långledig helg stundar?

Nu tänker jag gå och lägga mig, imorgon är det dags för tidig morgon 2 av 3 och jag är inte så bra på det där med tidiga mornar ;) Natti!
Kanske kan vara värt att köpa ett par "gympadojor" åt honom? Han verkar ju trampa av sig skorna rätt ofta, så kan ju vara bra att ha en nödlösning när det är långt till nästa gång hovslagaren kan komma :)

Jag är iskall, har vart ute i huset 14.30-20 typ. Det blir bra kallt när man inte har någon värme och det är typ -15 grader ute :meh: Vi har en byggfläkt i källaren och en på bottenvåningen, men det blir ju inte direkt supervarmt av dom. Inget varmvatten heller. Så lagom kul att tvätta av penslar och tråg efter man målat :wtf: Hade sällskap av I idag med, tur han vill följa med och jobba lite, annars hade dagarna känts jävligt långa.Nu ska jag ta en dusch, sen gå och sova.

Precis haft en nära döden upplevelse (tack diabetes) Jag försvann ett tag så nu är jag helt slut och har en mycket skärrad sambo bredid mig.

Shit happends

Fortfarande kallt. Har tömt kompostkärlen i tunnan ute och den är full så jag får börja på nästa . Sparar 1400 på att ha egna tunna och så får jag fin jord till mina pallkragar . Högsta bossen är på resa så jag har inte fått någon klarhet hur det blir med jobbet eller om jag måste ta till storsläggan med facket då jag har några saker i bakfickan som kommer att svida och garanterat ge påföljd för dom. Har försökt ringa försäkringen om mina tandskador men jag hade 20 ST före mig i kön var gång

Lite besviken på mig själv för att jag inte gått en långpromenad med hundarna idag, men var verkligen helt slut efter tentan. Satt 09.30 till cirka 16, med två raster för lite mat. Det ska vara uppehåll imorgon och förhoppningsvis så behöver jag inte lägga lika många timmar på tentan imorgon, så då får jag ta mig ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
2 875
Senast: Liten
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
310
· Visningar
7 342
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 113
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka