Vilket är ert favoritgodis?

Måste fråga. Är meterlakrits någon som finns i Sverige? Här i Finland är det något som finns på alla marknader. Meterslånga mjuka lakritsstänger i många olika smaker.

Måste fråga. Är meterlakrits någon som finns i Sverige? Här i Finland är det något som finns på alla marknader. Meterslånga mjuka lakritsstänger i många olika smaker.
Japp, om jag förstår din beskrivning rätt finns de här också! Kallas godisremmar och säljs ofta på marknader och dyl. Inte bara lakritssmak utan massa olika smaker! De med lakrits runt och annan smak inuti brukar kallas finska remmar tror jag.

Japp, om jag förstår din beskrivning rätt finns de här också! Kallas godisremmar och säljs ofta på marknader och dyl. Inte bara lakritssmak utan massa olika smaker! De med lakrits runt och annan smak inuti brukar kallas finska remmar tror jag.

Jadå, det finns på marknader och liknande. Jag tyckte att det supersalta och de med mint var godast!
Typ så här?
Screenshot_20250116_130120_Google.webp

Undrade bara för att de är en så självklar sak här på alla marknader, men så slår det ju en att det inte nödvändigtvis är lika självklar sak i andra länder som t.ex. sverige :)

Typ så här?
Visa bifogad fil 160809
Undrade bara för att de är en så självklar sak här på alla marknader, men så slår det ju en att det inte nödvändigtvis är lika självklar sak i andra länder som t.ex. sverige :)

Sadana har vi pa vissa marknader har ocksa. Men det ar bara vanlig sot lakrits ... saltlakritsen finns inte alls har om man inte importerar den speciellt.:( Det ar till och med ont om sot lakrits :cautious:

Det här är rätt tråd att fråga detta.

Får man tag i riktiga sega råttor någonstans i sverige numera? Köpte alltid dem på färjan, men där finns de inte mera, och så har aroma någon sorts "svensk godisblandning" men råttorna i de påsarna är fel, de är inte sega.
Jag såg några i lösvikten på en ica maxi idag. Nu är det inte något godis jag väljer. Men för trådens skull tryckte jag på den med skopan och tyckte konsistensen verkade mer rätt...
Men det är väl antagligen inte originalet.

Jag såg några i lösvikten på en ica maxi idag. Nu är det inte något godis jag väljer. Men för trådens skull tryckte jag på den med skopan och tyckte konsistensen verkade mer rätt...
Men det är väl antagligen inte originalet.
Okej, så bästa chansen verkar vara att kolla i lösgodishyllorna nästa gång vi är i Sverige, så får det bära eller brista om det råkar vara rätt sort :)

Okej, så bästa chansen verkar vara att kolla i lösgodishyllorna nästa gång vi är i Sverige, så får det bära eller brista om det råkar vara rätt sort :)
Jag har aldrig stött på de ”falska” sega råttorna i lösvikten utan bara i färdiga påsar. I lösvikten har jag bara sett de äkta. Så tipset från @Cattis_E låter hoppfullt! ☺️ Men jag har inte kollat på länge, så jag kan ha fel. Men håller tummarna att du hittar dem!

• Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 189
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 323
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
26
· Visningar
1 118
Senast: Iamia
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 892
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka