Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, om jag förstår din beskrivning rätt finns de här också! Kallas godisremmar och säljs ofta på marknader och dyl. Inte bara lakritssmak utan massa olika smaker! De med lakrits runt och annan smak inuti brukar kallas finska remmar tror jag.Måste fråga. Är meterlakrits någon som finns i Sverige? Här i Finland är det något som finns på alla marknader. Meterslånga mjuka lakritsstänger i många olika smaker.
Måste fråga. Är meterlakrits någon som finns i Sverige? Här i Finland är det något som finns på alla marknader. Meterslånga mjuka lakritsstänger i många olika smaker.
Japp, om jag förstår din beskrivning rätt finns de här också! Kallas godisremmar och säljs ofta på marknader och dyl. Inte bara lakritssmak utan massa olika smaker! De med lakrits runt och annan smak inuti brukar kallas finska remmar tror jag.
Typ så här?Jadå, det finns på marknader och liknande. Jag tyckte att det supersalta och de med mint var godast!
Typ så här?
Visa bifogad fil 160809
Undrade bara för att de är en så självklar sak här på alla marknader, men så slår det ju en att det inte nödvändigtvis är lika självklar sak i andra länder som t.ex. sverige![]()
Nu blev jag sugen på godisremmarTyp så här?
Visa bifogad fil 160809
Undrade bara för att de är en så självklar sak här på alla marknader, men så slår det ju en att det inte nödvändigtvis är lika självklar sak i andra länder som t.ex. sverige![]()
Typ så här?
Visa bifogad fil 160809
Tivoli med smak rabarber var min favoritPå tal om pingvinstång är det kolasmak för min del, sedan jordgubb!
Jag såg några i lösvikten på en ica maxi idag. Nu är det inte något godis jag väljer. Men för trådens skull tryckte jag på den med skopan och tyckte konsistensen verkade mer rätt...Det här är rätt tråd att fråga detta.
Får man tag i riktiga sega råttor någonstans i sverige numera? Köpte alltid dem på färjan, men där finns de inte mera, och så har aroma någon sorts "svensk godisblandning" men råttorna i de påsarna är fel, de är inte sega.
Okej, så bästa chansen verkar vara att kolla i lösgodishyllorna nästa gång vi är i Sverige, så får det bära eller brista om det råkar vara rätt sortJag såg några i lösvikten på en ica maxi idag. Nu är det inte något godis jag väljer. Men för trådens skull tryckte jag på den med skopan och tyckte konsistensen verkade mer rätt...
Men det är väl antagligen inte originalet.
Jag har aldrig stött på de ”falska” sega råttorna i lösvikten utan bara i färdiga påsar. I lösvikten har jag bara sett de äkta. Så tipset från @Cattis_E låter hoppfullt!Okej, så bästa chansen verkar vara att kolla i lösgodishyllorna nästa gång vi är i Sverige, så får det bära eller brista om det råkar vara rätt sort![]()
Jaaaa de långa supersalta var bäst!Jadå, det finns på marknader och liknande. Jag tyckte att det supersalta och de med mint var godast!
På min ica Maxi finns de som lösgodis.De är väl inte ”standardgodis” längre utan tillverkas av någon mindre producent och säljs till högt pris. Mormor brukade ha sådana hemma, när jag var barn.
Det är en av mina favoriter ända sedan barnsbenHar ni smakat Tupla? Så gott!
Har inte hört talas om det förrän typ nu när jag köpte det på Willys. Äter det i detta nuDet är en av mina favoriter ända sedan barnsben![]()