Vilket är ert favoritgodis?

Nu har jag funderat på vilket som är mitt favvogodis och i lösgodispåsen måste det alltid finnas plopp eller center i såndäringa puckar typ, chokladdoppade hallonbjörnar, någon form av segt surt godis, skolkritor, hallonlakritsskallar, nån form av segt sött godis och olika varianter på hårda karameller av lakrits helst fyllda med salmiakpulver.
Vad mycket gott! ☺️ Håller med om hallonbjörnar och lakrits med salmiak. 🐻

Och åh, skolkritor! 🥰 Det var en tradition att äta dem när jag och min mamma var och tittade på galopp när jag var liten. ☺️ 🐎

Det blev ett litet missförstånd innan ang rabarberstänger. Jag trodde att @Liten pratade om pingvinstängerna. Men nu kom jag på en "lek". ☺️ Vilken är er favorit bland pingvinstängerna? Så får vi se vilken som vinner! 🐧

Jag röstar på lakrits med mint. 🖤 Men när jag var liten så hade jag röstat på antingen kola eller häxvrål.

Bifogade filer

• Pingvinstänger.webp
    Pingvinstänger.webp
    18 KB · Visningar: 4
Det blev ett litet missförstånd innan ang rabarberstänger. Jag trodde att @Liten pratade om pingvinstängerna. Men nu kom jag på en "lek". ☺️ Vilken är er favorit bland pingvinstängerna? Så får vi se vilken som vinner! 🐧

Jag röstar på lakrits med mint. 🖤 Men när jag var liten så hade jag röstat på antingen kola eller häxvrål.

Jordgubb/smultron (kommer inte ihåg vilken det var :o ).
Rabarber.

Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner därute, som också tycker att det är skönt att prata om barnsliga och lättsamma saker ibland. 🙈

Om det finns det så hoppas jag att ni vill dela med er av era favoriter! 🍭 🍬 🍫
Hallon/lakritsskallar och Fizzy pop. Men det finns mycket som är gott så det är svårt att välja något specifikt sådär. Rosa Bubs är väldigt goda också, likaså saltlakrits.

Inte så förtjust i dessa men häxvrål i så fall :)

Jag älskar hårda karameller med salmiak i. Så jävla gott.
Hallonfilurer och kryptoniter är några av favoriterna.

De allra bästa verkar slutat tillverkas dock.
Stora gröna paddor med svart streck på. 😭
Finns fortfarande rosa, gula, bruna osv. Men inte de gröna 😫

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 120
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 262
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 250
Senast: sardellen
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 712
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar