Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis på att jag ju kan fixa mina vinylprojekt i bärbara datorn på sjukhuset, och sen skicka över filen till mig själv för att öppna på datorn hemma och skära ut direkt = jag får sysselsättning på sjukhuset och slipper lägga tid på att designa något hemma. Win-win för mig själv!

Det kommer snart ett svar på ditt pm @kolblakkur , nu när jag har en så eminent lösning :D
Är en vinylskrivare dyr? Blir sugen när du skriver om dina projekt här :angel:

Tråkigt att det blir så :( Jag har personligen inte haft några större problem med FK men känner flera som kämpat med dem så du är (tyvärr får jag väl säga) inte ensam :(
Konstigt nog känns det tröstande på nåt vis, inte att andra får kämpa lika mycket utan att jag inte är ensam om det. Ibland känns det verkligen som att ödet eller vad man nu vill kalla det verkligen jävlas med mig.

Isf blir det någon variant på att hon är hos mig på helgerna. Svårt också eftersom jag jobbar sex av tretton helger.
Hennes pappa jobbar inte heltid utan typ 8-14.
Jag tycker det är märkligt att de väljer att göra så. Att en heltidstjänst är avskräckande och att den föräldern som jobbar minst ska ha huvudansvaret.
Heltid eller inte borde inte vara viktigt ur den aspekten.

Bäddat ner mig och ena hunden, nu ska vi vila en stund innan vi måste ut :p
Börjar bli rejält sjuk känns det som :down: Väldigt opassande nu när jag precis börjat sätta igång hästen igen, och börjat försöka gå längre med hundarna oftare :meh:

Är en vinylskrivare dyr? Blir sugen när du skriver om dina projekt här :angel:
Det beror helt på storlek. Jag har en från Silhouette, som finns i ca 20 och 30 cm bredd (minns inte exakta siffrorna) och dom är väl bland de billigare (startar på ca 2500 i ordinarie pris har jag för mig). Har tidigare använt ett stort åbäke till maskin, som tog 70 cm om jag inte minns fel, men den kostade femsiffrigt (och är inget jag rekommenderar för hobbybruk :p )

Konstigt nog känns det tröstande på nåt vis, inte att andra får kämpa lika mycket utan att jag inte är ensam om det. Ibland känns det verkligen som att ödet eller vad man nu vill kalla det verkligen jävlas med mig.

Jag förstår känslan. Men det är ju för jäkligt att man ska behöva bråka :(

Jag förstår känslan. Men det är ju för jäkligt att man ska behöva bråka :(
Precis, jag avskyr det. Dessutom har jag svårt att hålla god ton i såna här lägen där jag vet att jag har rätt till hjälp men inte får av en myndighet som bestämmer saker som påverkar mitt liv.

Aramis har dragit av sig skon som hovis var här och satte på igår :down: Nu är hoven rejält trasig så jag vet inte hur vi ska göra nu. Får ringa hovis och rådfråga helt enkelt.

Blev lite putt nu så jag tänker ta mig ett bad.

Det beror helt på storlek. Jag har en från Silhouette, som finns i ca 20 och 30 cm bredd (minns inte exakta siffrorna) och dom är väl bland de billigare (startar på ca 2500 i ordinarie pris har jag för mig). Har tidigare använt ett stort åbäke till maskin, som tog 70 cm om jag inte minns fel, men den kostade femsiffrigt (och är inget jag rekommenderar för hobbybruk :p )
Kanske lite dyrt bara för att pimpa hästens utrustning :p

Ny fastedag i morgon vilket innebär att jag inte ska äta något efter åtta ikväll. Mannen har inte kommit hem än så min förhoppning om att äta ngt extra gott ikväll är bara att glömma. :meh:
Känns sådär kul att ladda upp med en knäckemacka liksom :cautious:

De sa det inte rakt ut men det märktes att det var bättre när föräldern slutar klockan 14 så att det stackars barnet slipper gå på fritids, typ.
Äh. Skaka av dig det. De har så mycket åsikter.

Själv var jag en USEL mamma som inte ville åka och bada med mitt barn. Det var jag skyldig barnet. Att barnet badade med kompisar fick inget gehör. Det skulle bada med MAMMA. (pappa? han nämndes inte)
Att barnet hade en egen älskad ponny som tog mycket tid vägde lätt i jämförelse med en dag på STRANDEN.
:banghead: :banghead: :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
2 486
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
7 316
Senast: Badger
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka