Vad Gör Ni På Toaletten?

For er som undrar varfor man stannar sa lange pa toa ...
Vissa av oss har inget val. Ibland maste man ta en lite langre paus och behover da bli road:) Jag har Crohn's disease, colitis, och IBM ... ibland maste magen ha tid pa sig och da kan man behova bli road.

Vi hade alltid serietidningar och kul sma bocker pa toan innan smartphonen's tid, men nu har man ju med sig den samlade kundkapen i varlden nar man stanger in sig ett tag ... Det ar sa mycket kul man kan lara sig lite mer om. :p

Jag brukar slänga in ev tidningar som kommer i stil med Hem&Hyra eller regionens infoblad. Hinner oftast inte läsa men ibland kan tillgången vara bra. Har ofta ljudbok på vad jag än gör i badrummet annars.

Att i den här tråden skriva "vadå, man gör väl bara det man ska och går därifrån" är lite som att i en tråd med rubriken "vad underhåller ni er med när ni inte kan sova?" skriva "vadå, det är väl bara att somna." Vi med diverse problem kanske inte behöver bli påminda om hur enkelt det är för alla andra även om jag antar att det är av okunskap som så många gjort den kommentaren.

Med det sagt: Min toa är alltid redo med en bra bok liggandes på bajspallen.

Läser lokaltidningen, facktidningen, boken om att renovera gamla torp och gårdar eller svenska djur (med spelare för deras läten), eller någor nytt jag lagt in där 😅.

Att i den här tråden skriva "vadå, man gör väl bara det man ska och går därifrån" är lite som att i en tråd med rubriken "vad underhåller ni er med när ni inte kan sova?" skriva "vadå, det är väl bara att somna." Vi med diverse problem kanske inte behöver bli påminda om hur enkelt det är för alla andra även om jag antar att det är av okunskap som så många gjort den kommentaren.

Med det sagt: Min toa är alltid redo med en bra bok liggandes på bajspallen.
Med tanke på rubriken på den här tråden så är det bara ett svar bland alla andra, dvs ett svar på vad man gör på toaletten - varken mer eller mindre. Så din jämförelse håller inte.

Med tanke på rubriken på den här tråden så är det bara ett svar bland alla andra, dvs ett svar på vad man gör på toaletten - varken mer eller mindre. Så din jämförelse håller inte.
Och jag vet flera som tillbringar tid på toaletter utan att ha magproblem. Smiter undan diverse saker (hyfsat vanligt bland mina tonåringar för att slippa undan...), lugn och ro, få vara ensam en stund, sitter med mobilen osv. Så att sitta länge på toaletten behöver inte=magproblem per automatik. Med tanke på mina egna magproblem, gör jag ändå det jag ska och tvättar händer och går utan att fördriva tiden med mer än själva uppgiften.

Och det är ju väldigt många, ffa män som gillar att bara sitta på toan i evigheter 😅
Utan att ha några problem alls.
Precis min tanke!
Min 23 årig son satt en god stund på toa när han var här och jag frågade honom om det var pga magproblem så att jag kanske skulle tänka på något eller om det bara var för att smita undan och vara ensam en stund. Det var det senare. Han satt med mobilen och kopplade av. Det var inte menat att ta så lång tid men jag glömmer tiden svarade han :D

Jag syftar väl mest på de som ställde sig väldigt frågande till varför man skulle vilja sitta länge på toaletten, som att det är nåt man frivilligt gör. Nu är det vissa som gör det frivilligt också visserligen, medan andra inte har nåt val.

Jag har alltid med mig min e-läsare. Det är ganska skönt ibland att kunna sitta och läsa. När Nikita levde så kom hon och la sig tillrätta i knät och där satt jag tills hon hoppade ner igen. Ibland kunde jag försynt ändra ställning när jag tappade känseln i benet och hon gav mig en kränkt blick innan hon gick därifrån med vippande svans.

Jag syftar väl mest på de som ställde sig väldigt frågande till varför man skulle vilja sitta länge på toaletten, som att det är nåt man frivilligt gör. Nu är det vissa som gör det frivilligt också visserligen, medan andra inte har nåt val.
Du tror inte det var menat då till de som gör det just frivilligt? Och att de som inte gör det frivilligt då inte behöver ta åt sig eftersom det är ganska givet varför de sitter på toa länge?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: hastflicka
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 045
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Mandy och Diva fick prova pa "dock diving" for nagra veckor sedan nar vi var i Californien. Mandy hoppade bara i fran rampen som ar pa...
2
Svar
26
· Visningar
2 002
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V