Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på tunnelbanan på väg hem till min svägerska där det vankas brädspelskväll med italiensk takeout :d När jag klev på ställde sig en tjej, som såg ut att vara typ 5-10 år yngre än jag (som alltså är 32), upp och erbjöd mig sin sittplats. Jag inbillar mig att det beror på att jag bär på en ganska stor kasse, och inte på något annat, åldersrelaterat 👵😤

Jag har krupit ner i sängen. Äntligen. Jag har längtat hela dagen!
Speciellt efter att jag var hos en ny (för mig) fysioterapeut som lät mig ligga och bubbla i något som var som en bubbelpool på tjack och sen stoppade han in mig i en IR-bastu. Det har jag aldrig provat förut, men var behagligare än en vanlig bastu (som jag brukar få svårt att andas i pga astman gillar inte fuktig luft).
Efteråt kände jag mig som en mör, välkokt kräfta. Men det var skönt. Min stela och ömma kropp uppskattade massagen och värmen. :love:

Suck för detta skitväder, börjar klafset igen i hagar och marken i övrigt...Så eftersom pållan fick total vintervila hela januari förra året pga tappsko efter en vansinnesgalopp lös utanför hagen tänker tänker jag försöka förekomma det så efter promenad och före lunchhö blev det att spola benen och på med gummiboots. Skön promenad och kändes inte lika tungt idag; kanske för jag var lättare klädd och lättare skor eller så har jag förbättrat kondisen, förmodligen och förhoppningsvis en kombination 😄👍. Pållan tyckte dock matte var tråkig som inte lät henne galoppera när stoflocken i hagen gjorde det 😅.
Men vår honkatt håller inte med mig; hon passar på att vara ute längre stunder igen, nöjd katt med vädret 😄.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 066
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 011
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 560
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31