Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjörnan känns som en död grävling i gassande sol. Den är sprängfylld med info, kurser, nya intryck och nya personer. Fy fan jag är nog för gammal för nytt jobb :angel:

Jag är helt slut efter 3 dagar på nya jobbet. I helgen ska jag skriva klart min tenta och soooovaaaa.

Hjörnan känns som en död grävling i gassande sol. Den är sprängfylld med info, kurser, nya intryck och nya personer. Fy fan jag är nog för gammal för nytt jobb :angel:

Jag är helt slut efter 3 dagar på nya jobbet. I helgen ska jag skriva klart min tenta och soooovaaaa.
Nähädu. Du är inte för gammal :D

Det ska mer till för att knäcka en rejäl gammal ansjovis!
Skriv klart och sov sen!

Skulle göra ny signatur på jobbmailen idag, den har jag fortfarande inte gjort och nu är jag hemma. Allt bara snurrar 🤣
Bra att inte göra när man är för trött heller 🙈 En kollega till mig pratade in ett telefonsvarmeddelande sin första vecka och döpte om vår arbetsplats till ett eget påhittat myndighetsnamn utan att märka det. En kund fick påpeka det för honom när de ringt in och lämnat meddelande 😂

Efter soppa för min del till både lunch och middag var det inte tokigt med grönsaksstavar att dippa med när sambon hade sina pannkakor när vi såg nytt avsnitt av Terese I kassan 😁.
Och ikväll ringde också rörmokaren; planen är att vi har ny varmvattenberedare till helgen 🥳.

Stängde av efter 0-2 och en bankande huvud. Somnade och blev själaglad när jag vaknade och såg att 💙💛 hade vunnit över rivalerna med 3-2.
Nu ska jag bara somna om. Och hoppas att huvudvärken släpper.

Jag känner mig trött vilket är ett bra tecken med tanke på tidig start imorgon.
Jag borde med andra ord stänga av värmen så att jag kan ta en vettig dusch innan jag går och lägger mig.
Min värmepump pallar liksom inte mina skållheta duschar samtidigt som den ska hålla lägenheten varm. jag får välja antingen eller. 😅
Kan å andra sidan smeta in lite hårfärg medan jag väntar! Det kom jag på medan jag skrev. Yey!

En god van som ar en "Svensk attling" och ar mycket stolt over det. Vi fikar ett gang dar han ar med en gang i veckan ... och Maken och Jag har dopt det till "Fika" och alla tycker det ar sa himla kul.

Nu har Svensk attlingen vannen hittat en ny glass
Resized_20250115_182133_1737050197091.webp

Fortfarande ont i huvudet. Fick ta Alvedon för Ipren var slut men det är bara Ipren som hjälper.
Har just nu inte så ont som i går men det är störigt.
Dricker kaffe och lyssnar på Uggla och Uggla.
Veckans bästa dag är det också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 066
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 011
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 560
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31