Vad gör vi? Del XCV

2,5 km promenad med häst i ena handen, hunden i andra och barnet i sele på magen. Tog nästan 30 min att gå.
Hemma och slöar i soffan nu. Tänkte liten ska bli trött så jag kan göra köttbullar till jul.

Piffat upp en tygkasse lite
IMG_20181201_144815.webp
Usch vad pilligt det var! Och hade blivit snyggare på en enfärgad kasse.. Nåja, nu är det gjort.

Blä vad tråkigt jag har. Har gått in ien existentiell kris typ O_o Har suttit vid ett bord med 7 pers och under den timmen så har jag inte varit del av konversationen alls, eller förstått den för den delen.

Mums - årgångsglöggen från Blossa är ju jättegod i år :up: ! Jag brukar inte ens köpa den för oftast tycker jag inte att den låter god, men limoncello är jag förtjust i så denna kändes som "jag". Och det var den :) !

Har shoppat de första julklapparna idag också :) .

Blä vad tråkigt jag har. Har gått in ien existentiell kris typ O_o Har suttit vid ett bord med 7 pers och under den timmen så har jag inte varit del av konversationen alls, eller förstått den för den delen.
Hög igenkänningsfaktor här med :meh:... "alla" (alla utom jag och två personer) kan Finska flytande och använder det dagligen, men jag som inte använder det dagligen hänger ju med sådär och behöver mer betänketid för att komma på vissa svårare ord. Ännu värre är det om de är lite irriterade och "hetsigare" i diskutionerna :crazy:
Beroende på vilka som är med brukar jag säga att de får pratar Svenska istället, de glömmer ofta bort sig och pratar Finska av vana så det räcker ofta med en påminnelse :)

Dottern och jag ska åka och äta sushi. Resturangen öppnar först 17.30 och vi är jättehungriga. Snart!

GAAAH! Påminn mig om att aldrig ha med Audible att göra igen :rage: De säger att allt är i sin ordning, kontot är avslutat som det ska. Men likförbannat dras det pengar varje månad. Det vore ju trevligt att få tillbaka de pengarna, för kontot avslutades sista juli. Sen dess har det dragits 140 kr/månad (och korkat nog har jag inte märkt nåt) från mitt kort, utan att jag fått något för det. Inga nya credits för kontot är ju avslutat. Suck och stånk och stön. Varför reagerade jag inte tidigare?!

Jag gjorde illa foten här om dagen. Trodde det skulle ge sig. Men nä.. Nu har sambon behandlat och jag är hyfsat ohalt. Men det har varit någon blödning i. Så vi kör nog en sväng maskin på med. Lyx med kiro och maskiner hemma!❤️

Vi var och handlade lite julklappar idag. Jag köpte lampskärm i grått också. Nu när jag tänder den blir det bordellrött sken. Wtf?

Hämtade precis en fleecetröja som jag köpt. En lila.
Så nu har jag lila skor, lila byxor, lila tröja... Hur sjutton har jag tänkt egentligen?! :rofl: (jag har som tur är ett par gråsvarta byxor också...)
Låter som jag med blått, blåa skor, blå tröja, blå kofta, blåa byxor, blå jacka, blått täcke, blå kudde, blå filt, blått lakan, blå dusch handduk, blått mobilskal, blå mobilladdare, till och med blåa soppåsar :rofl:

Tjoho, jag får tillbaka nästan 60 USD! Det behövdes verkligen nu. Och mitt kort är bortplockat från systemet så det kommer inte dras mer pengar. Så skönt att det löste sig till slut.

Bra! Audible har alltid varit jatte bra att deala med for mig, sa nu kanner jag mig trygg igen. :p

I dag har jag bara en client och vi ska ut pa sta'n och trana en jatte radd schafer valp. Min malle har lite feber i dag och ar super hangig (formodligen stress, han stressade som skjutton nar vi sparade i gar och jag hade inte vett att sluta i tid:rage:) sa valpen far inte extra stod fran nagon av dem utan det blir en interessant tranings runda i dag.

I gar startade jag vintern's glogg project. Har dricks inte glogg i sma, sma glas, utan i stora rejala glas utan russin och mandel som man gor nere i alperna. :D Min Osterrikiska vaninna larde mig hur det gar till, sa har fylls bara karotten pa nar det behovs fram till jul och mellandagarna. Efter jul brukar jag vara ratt trott pa glogg, sa da ar "vintertiden" over.:p
IMG_6456.webp

Sitter i sängen, jag har två uppgifter att göra, gör jag dem idag har jag bara två imorgon. Borde göra det idag, men motivationen är som bortblåst och jag skulle hellst lägga mig och sova bort några månader (åtminstånde veckor, eller dagar) :meh:
Jullov... jag vill ha jullov..! Tack och lov är det i alla fall deadline på fredag, vilket innebär att det inte är några fler prov denna terminen och att man kan släppa lite på kraven på sig själv, eller med andra ord skjuta allt några veckor/månader framför sig :angel::angel:

Låter som jag med blått, blåa skor, blå tröja, blå kofta, blåa byxor, blå jacka, blått täcke, blå kudde, blå filt, blått lakan, blå dusch handduk, blått mobilskal, blå mobilladdare, till och med blåa soppåsar :rofl:
Jag tycker bara det är så fult att blanda olika sorters lila... Byxorna är tex mer "rödlila" än fleecetröjan och skorna... Det stör mig inte det minsta om jag har grått i övrigt, då älskar jag byxorna, men jag vill inte ha den lila tröjan med mina lila byxor. Herregud vilka problem man kan ha ibland :angel:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
6 394
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 903
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 891
· Visningar
51 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat