Vad gör vi? Del XCV

Gästerna har gått hem i regnet. Tur att de inte behöver gå så långt. Regnet slår mot fönstret. Har diskat undan och har nu parkerat mig på loftet och tänkte glo lite på netflix innan jag somnar.

Tittar på islandshästarna från SIHS, sambon snarkar så förbannat varenda jäkla kväll så sova är ingen idé :meh: Ja jag är sur just nu.

Har precis krypit ner under täcke, filtar och kuddar med datorn. Tänkte göra klart ett bildspel (det heter nog inte så, men jag kommer inte på något bättre ord), vilket betyder att jag måste leta efter bilder i bild-sparar-lådan.
Återstår att se om jag klarar att hålla mig ifrån att börja sortera bland bilderna :angel:
Jag kanske borde ta en vecka åt att bara sortera alla bilderna in i mappar i bild-sparar-lådan. Undra vad nästa steg blir då... döpa alla bilderna kanske? (Ser framför mig; "Kina bild 1" "Kina bild 2" osv :rofl:)

Har precis krypit ner under täcke, filtar och kuddar med datorn. Tänkte göra klart ett bildspel (det heter nog inte så, men jag kommer inte på något bättre ord), vilket betyder att jag måste leta efter bilder i bild-sparar-lådan.
Återstår att se om jag klarar att hålla mig ifrån att börja sortera bland bilderna :angel:
Jag kanske borde ta en vecka åt att bara sortera alla bilderna in i mappar i bild-sparar-lådan. Undra vad nästa steg blir då... döpa alla bilderna kanske? (Ser framför mig; "Kina bild 1" "Kina bild 2" osv :rofl:)

Ett tips från en som hanterar stora mängder bilder både i arbetet och privat... ska du döpa om dem så är datum en bra idé. Annars gör jag så att jag delar in dem i mappar efter datum. Dvs en mapp för året, under den en mapp för varje månad (oftast stannar jag där) men även för varje dag under månadsmappen om man vill det. Sedan om man gjort något speciellt kan man ju lägga in bilderna i en separat mapp tex "Kina-resan". Då behöver jag inte döpa om varje bild eftersom kameran hållit reda på vilket datum den togs men kan ändå hitta dem lätt :)

Mina 12000+ arabhästbilder är sorterade efter namn och stam :D

Jaha godmorgon då, hade inte planerat att gå upp kl 6 idag men det hade tydligen katten :meh: Var upp och pratade lite med sonen som också är vaken och slog i benet i hans säng, aj som fan! Så nu ligger jag och har ont i benet och kan inte somna om. Yay..

Jaha godmorgon då, hade inte planerat att gå upp kl 6 idag men det hade tydligen katten :meh: Var upp och pratade lite med sonen som också är vaken och slog i benet i hans säng, aj som fan! Så nu ligger jag och har ont i benet och kan inte somna om. Yay..

Hur mår du? Är det graviditeten som är tung eller är det livet i stort? Du gör så många arga inlägg, så jag undrar i all välmening.

Hur mår du? Är det graviditeten som är tung eller är det livet i stort? Du gör så många arga inlägg, så jag undrar i all välmening.
Jag mår bra, men har jag vaknat så är jag vaken sedan. Ytterst sällan jag somnar om och hade inte så stor lust att gå upp kl 6 en lördag. :p

Insåg nu att jag kan börja med årets tekalender idag, då blev morgonen helt plötsligt mycket roligare :D

Satte på tvn och fastnade framför en serie jag aldrig sett tidigare. Fresh of the boat. Måste handla om 90-talet för, uppkopplingen var ju verkligen lysande på den tiden :rofl: och LJUDET det glömde man aldrig och frustrationen när nån galning skulle prata i telefon så var det liksom kört med Altavista och övriga sidor :rage:
Skönt att vissa saker blir bättre och BILLIGARE med tiden :D

Försöker uppdatera Blocket-annons, går inte.
Försöker skaffa betalkort hos ICA, går inte.
Försöker än en gång avsluta mitt audible-konto, går inte.

Kaos!

Ett tips från en som hanterar stora mängder bilder både i arbetet och privat... ska du döpa om dem så är datum en bra idé. Annars gör jag så att jag delar in dem i mappar efter datum. Dvs en mapp för året, under den en mapp för varje månad (oftast stannar jag där) men även för varje dag under månadsmappen om man vill det. Sedan om man gjort något speciellt kan man ju lägga in bilderna i en separat mapp tex "Kina-resan". Då behöver jag inte döpa om varje bild eftersom kameran hållit reda på vilket datum den togs men kan ändå hitta dem lätt :)

Mina 12000+ arabhästbilder är sorterade efter namn och stam :D
Tack för tipset :)
Det blir nog något liknande det du beskrev med år och månad indelning + någon mer mapp om det hänt något speciellt, det lät mycket enklare än att döpa om alla bilder :up:

Jag har sorterat hästbilder efter hästens namn, men under den mappen är det mest en röra av bilder :D

Jösses. Det var ju tur att vännen tänkt fel och att vi flyttade dagens planerade träff till imorgon. Jag har sovit nästan fram till nu :cautious: Somnade i soffan igår efter jobbet, sov länge i sängen i morse, vaknade, matade och rastade hundar, somnade igen, drack te och kollade lite på nätet, somnade igen... Sen jag slutade jobbet igår vid 15 så har jag nog sovit... 13-14 timmar.

Sååå. Nu ska jag väl ge mig ut och rasta hundarna igen då. Om de behagar vakna :p

Väntar på att resten av familjen ska bli klara så vi kan åka och fira min bror. Sedan blir det hem och göra färdigt sonens tårta till i morgon.

Är på besök hos sambons föräldrar i danmark för att fira deras bröllopsdag. Förstår ingenting någon säger *gäsp* :meh:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 097
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
90 91 92
Svar
1 835
· Visningar
49 421
Senast: grodan21
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025