Vad gör vi? Del XCV

Ett annat visdomsord kan vara ”drick aldrig med Törnis, det spårar till 99% ut” (och då avrundar jag procentsatsen nedåt ;) )

Urspårning är 100%-ig med borrare men det här var ju bara en enkel middag :rofl: När jag brutit sista hålet kör vi en full ös medvetlös... för några år sedan fick de leda mig tillbaka hit till huset :D Efter den kör vi här i huset, då kan jag ta mig till min säng själv :laugh:

Urspårning är 100%-ig med borrare men det här var ju bara en enkel middag :rofl: När jag brutit sista hålet kör vi en full ös medvetlös... för några år sedan fick de leda mig tillbaka hit till huset :D Efter den kör vi här i huset, då kan jag ta mig till min säng själv :laugh:

Folk har vaknat upp på min innergård under en buske, täckt av sniglar. Personen ifråga är idag nykterist :laugh:

Såg precis ett recept på julmust på fb. Lite sugen blir man ju på att prova. Men det låter rätt krångligt och jag undrar om jag skulle tycka om den?? Kryddning:
  • 1 dl russin
  • 3 torkade fikon
  • 3-4 katrinplommon
  • 1 dl ingefära, finhackad
  • 1 dl torkade enbär (ca 1 1/2 kryddburk) lätt krossade i mortel
  • 2 pomeransskal
  • 2 muskotblommor
  • 3 kryddnejlikor
  • 10 gröna kardemummakapslar
  • 2 stjärnanis
  • 4-5 kanelstänger

Om jag skulle ta och pyssla lite. Behöver komma på nåt fint att trycka på en randig t-shirt, inte så lätt att komma på nåt bra. Varför köpte jag randigt?
Men först, kaffe!

Åker buss och sitter bredvid en tant sur som citron. Nyss skällde hon ut mig för att min kappa nuddade hennes ben. Och sen, ”kan du flytta dig jag sitter inte skönt”. Och nu kliver hon av på nästa station. Så mycket jobb for nothing! :banghead:

Ska sälja ett bord. Flera hör av sig och vill ha mått (trots att det står i annonsen) och bilder i alla möjliga vinklar. Nu är det en som ska komma och titta. Vi bor ju inte kvar så svärmor får ställa upp och visa. Först säger hon att hon ska komma och titta idag, men nu ändrade hon sig och vill komma på tisdag istället. Krångla! Jag avskyr att sälja grejer till krångliga människor..

dricker glögg o maratontittar serier.

o känner jag kunnat ge vadsomhelst för o ha ngn o baka brända pepparkakor med. äntligen en bättre månad -- alla månader är iofs bättre än November -- ljus o mys -- men den ensammaste månaden på året om man eg vill vara del av den men inte har ngn o dela med.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
6 765
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 938
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 129
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar