Vad gör vi? Del XCV

Funderar på att gå på julmarknad. Har visserligen inga pengar men det kan vara trevligt ändå. Är inte så långt hemifrån heller, så jag kan gå dit. Och julskyltningen i centrum kan vara kul att se med. Inte för att det finns särskilt mycket butiker i centrum men ändå.
Måste vara på bingon halv tre bara, har lovat mamma att hjälpa till att sälja brickor idag. Jag börjar ångra mig :cautious: Men jag har lovat att hjälpa till så det är bara att knalla dit.

Gick ner i källaren för att hämta lite julpynt. Totalt kaos bland kartongerna men jag fick med mig två kartonger med pynt. Saknar dock en kartong. Inte sugen på att leta vidare.

...sprang på i mitt flöde på fejjan - känns om ngt som lämpligen klistras in i valfri #inteallamän kontext. Men jag har inte söndagsenergi att vänta in rätt tidpunkt så bilden hamnar här.

1543758856142.webp

Jag överlevde bingoförsäljningen. Det var till och med ganska trevligt. Kan tänka mig att göra det igen om det krisar :)
Var även en sväng på julmarknad och julskyltning. Det enda som var något att ha var second hand butiken, där hittade jag en klänning (till :angel:). Funderar på om jag ska göra ett tryck på den eller låta den vara som den är. Den var ju fin. Vi får se.

Nu ska jag dricka te och ta det lugnt. Är så förkyld att det känns som hela hjärnan är inbakad i snor :wtf:

Sitter och knaprar på ett knäckebröd och tittar på jackmönster och -tyger. Vill så gärna ha en jacka till! Men kan inte riktigt motivera tyginköp för över 500 kr just nu, speciellt inte som jag inte har mina symaskiner här. Får ta det till våren (och hoppas det är rea på tygerna då!). Så hinner jag hitta det perfekta mönstret också. Jag har så breda axlar och överarmar att de flesta mönster blir för tajta i originalutförande. Orka ändra :angel:

Får man gå och lägga sig nu?

Sitter och försöker fatta vad jag vad med om idag.
Inget dramatiskt. Bara det att jag och en föreningsvän hade ett möte med en ordförande från ett annat län och hen pratade massor.

Min trötta dimmiga hjärna tappade totalt tråden. Det virvlade namn och orter i en ordskog jag inte klarade att reda ut. Oändligt tacksam att min ordförande var med och antecknade. Vi måste konferera så jag får reda ut vad det var vi avhandlade egentligen....

Jag har varit med en kompis i stallet idag. Vi fixade om/tog hand om hennes häst och hon red medans jag tittade på (jag vågar inte rida hennes häst, den är lite för opålitlig för mig). Sedan satt vi och pratade med några andra som också var i stallet för att ta hand om sina hästar och det var så kul att vara i ett stall igen :love:. Det är något jag verkligen saknar... och borde komma igång med igen.
Det enda tråkiga/dåliga var vädret. Inte för att jag hade några direkt andra förhoppningar, det är ju trots allt December :)

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
6 766
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 938
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 147
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar