Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit in min mini gris till häst och spolat och tvättat hans tofflor 🤨 Han själv får torka upp till imorgon bitti så får jag borsta honom då. Han såg så nöjd ut när han kom in som "titta matte jag hitta den enda fläcken i hagen där hagen hade tinat upp 😏". Ja han är en mycket speciell herre, kanske lite som sin matte ändå.
 
Min lediga morgondag rök. De ringde från hotellet tidigare och undrade om jag kunde komma in imorgon... och alltså Kan, kan jag ju. Så... 🤷‍♀️
Det känns rätt jobbigt faktiskt.
Tur i oturen att jag bokat in Chika hos vetten klockan två, så det blir en kort dag i alla fall.
 
Läser ikapp lite på sociala media medan jag piffar till hårfärgen (igen, jag ska träffa folk för första gången sedan November!) och ser att grannen fått ännu en katt överkörd bara en gata härifrån. Jag förstår inte att hen fortfarande vågar ha dem ute. De förlorade en förra året också. :(
 
Idag funkade bilen (efter en natt med grannens batteriladdare), så kom hem frpn stugan :) Föräldrarna kom ner, så hundarna fick stanna kvar. De älskar att vara där, men det gör alltid lite ont i matte-hjärtat att lämna dem över natten! Sparven ställde sig i sovrumsfönstret och tittade på mig när jag åkte 😍
 
Fick prata med en VÄLDIGT glad chef som sa att det var som en skänk från ovan med någon som kan hjälpa till med diktaten :banana: Imorgon säger jag upp mig från min fasta tjänst för att vara timvikarie, hemifrån :banana:

Grattis, det låter drömmigt! Lycka till!

Gissa vem som fick jobbet? :banana:
Hurra! Vad himla kul. Bra jobbat! När ska du börja?


Jag anar liksom ett "hurra, nytt jobb och en glad banan"-tema här. :banana:

knapp
Själv hade jag ett superbra samtal med enhetschefen idag. Hon tyckte jag sa så många inspirerande och bra saker. Det betyder att jag kommer kunna fortsätta ägna min lilla tid åt just de sakerna som jag tycker är roligast och gör väldigt bra. Ha!
 
Har haft en himla fin eftermiddag I stallet med skötsel och barbackaridning på min underbara häst 😍. Solen sken när vi red ett dressyrpass på ridbanan så gott det gick; skrittarbete där det var lite hårdare/lite isigt och travarbete utmed ena långsidan och kortsidorna där det var isfritt 😄. På pållans rygg kunde jag koppla bort problem som pockade på uppmärksamheten och istället fokusera på ridningen och njuta här och nu av den härliga känslan av att bäras fram av en häst 😍.
Hemma lagade jag en ny maträtt som inte var helt tokig; kyckling med apelsinsås 😊 som vi åt när vi såg Farmen. Nu ska jag städa av I badrummet, vika tvätt, hänga ny tvätt och så duscha innan vi ser Torpet 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 242
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp