Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså :rofl: Jag borde inte skratta men det gör jag ändå.

Sitter i receptionen, skriver på ett mail åt chefen som är för osäker för att formulera ett själv. Kommer in en äldre gubbe som går lite underligt, tänker inte så mycket på det och tänker att han ska väl till cafét.

Märker inte riktigt att han smyghasat sig fram till disken, tittar upp och där står han med supertjocka glasögon som verkligen förstorar hans redan gigantiska ögon. Han vibrerar nästan av förväntan.
"Hej, kan jag hjälpa dig?" frågar jag. "Nej tack det är bra!" säger han och stirrar vidare. Inser att han ju uppenbarligen inte är 100, så jag säger bara "Ok! Säg till om det är något"
Han fortsätter råstirra på mig. "Kan du hjälpa i morgon?" frågar han. "Jadå, vad behöver du hjälp med" frågar jag.

Sen följer en lång harang om hur svenska mindre människor med gråtoppar (ingen aning om vad det är) kommer att invadera sverige. De kommer tydligen gömma sig i mindre dörrar, och om jag har en mindre dörr ska jag nysa på den för då kommer de inte in för det blir en form av halsbandslås. De kommer tydligen föröka sig och sedan bli ännu mindre, och måla saker i fel färg för att förvirra svenskar och sen kommer en massa annat hända. Det slutade med att han, fortfarande stirrande på mig, vrålade INVASION! INVASION!

Sen gick han på toa :cautious: Ska hålla koll och se att han kommer ut sedan.


:angel:
 
Jag känner mig noll produktiv idag 🤪 flexade för att ta antigentest imorse och nu igen för att göra fransar. Bara det att jag råkat anteckna fel tid och dök upp en timme tidigt.

Vi ska ut och resa och jag panikbeställde 11 par shorts efter att jag insett att mina nuvarande par krympt i garderoben. De ska enligt planen levereras 4 timmar innan planet går imorgon, känns stabilt och inte stressigt alls :laugh:
 
Katten sover djupt och snarkar :p

20220209_145833.jpg
 
Jag känner mig noll produktiv idag 🤪 flexade för att ta antigentest imorse och nu igen för att göra fransar. Bara det att jag råkat anteckna fel tid och dök upp en timme tidigt.

Vi ska ut och resa och jag panikbeställde 11 par shorts efter att jag insett att mina nuvarande par krympt i garderoben. De ska enligt planen levereras 4 timmar innan planet går imorgon, känns stabilt och inte stressigt alls :laugh:
Hur länge ska du vara borta om du behöver 11 par? 😂
 
Alltså :rofl: Jag borde inte skratta men det gör jag ändå.

Sitter i receptionen, skriver på ett mail åt chefen som är för osäker för att formulera ett själv. Kommer in en äldre gubbe som går lite underligt, tänker inte så mycket på det och tänker att han ska väl till cafét.

Märker inte riktigt att han smyghasat sig fram till disken, tittar upp och där står han med supertjocka glasögon som verkligen förstorar hans redan gigantiska ögon. Han vibrerar nästan av förväntan.
"Hej, kan jag hjälpa dig?" frågar jag. "Nej tack det är bra!" säger han och stirrar vidare. Inser att han ju uppenbarligen inte är 100, så jag säger bara "Ok! Säg till om det är något"
Han fortsätter råstirra på mig. "Kan du hjälpa i morgon?" frågar han. "Jadå, vad behöver du hjälp med" frågar jag.

Sen följer en lång harang om hur svenska mindre människor med gråtoppar (ingen aning om vad det är) kommer att invadera sverige. De kommer tydligen gömma sig i mindre dörrar, och om jag har en mindre dörr ska jag nysa på den för då kommer de inte in för det blir en form av halsbandslås. De kommer tydligen föröka sig och sedan bli ännu mindre, och måla saker i fel färg för att förvirra svenskar och sen kommer en massa annat hända. Det slutade med att han, fortfarande stirrande på mig, vrålade INVASION! INVASION!

Sen gick han på toa :cautious: Ska hålla koll och se att han kommer ut sedan.
Ring Jack Werner och be han intervjua gubben ;):angel:
 
Pratar med min bosniska kollega (han med hjärtproblem) om en dom kring oaktsam våldtäkt. Han fick 8 månader fängelse och skulle betala skadestånd.

Hade ingen aning om att det var ett ämne min gamle kollega brann för. I princip tycker han att man kan kastrera alla våldtäktsmän, sen tvinga dem att äta sin egen pung, och sen får de sitta livstid med "såna som hatar dem, du vet." Jag besparar er alla miljontals svordomar :angel: Han blev ju hyperarg :nailbiting::D

Kommer sakna honom när han går i pension sen.
 
Njuter av en (alldeles för) sen lunchrast och av att för första gången på hela dagen kunna andas lite. Jäklar i min lilla låda vad stressad, arg och frustrerad jag har varit idag! Det var mestadels helt befogat, men nu börjar det ordna upp sig lite. Ska jobba ett par timmar till och sen ladda om för att möta upp mina kollegor på vinbaren som ligger på min gata. Det var inte ens mitt förslag att gå just dit, men "oturligt" nog har jag lyckats få min finsmakare till chef att uppskatta detta ställe också så nu vill han aldrig gå någon annanstans :D Inte mig emot, det är ett extremt trevligt ställe med spännande viner, otrolig service och dessutom krypavstånd hem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 242
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp