Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade med en ny kollega när jag gick SBA-rond och hen är extremt förvånad över att jag är brandansvarig, kemikalieansvarig, farligt avfall ansvarig, i princip är ansvarig för bytet av passerkortsystem och allt runt det, receptionist, vaktmästare, och kommunikatör samtidigt. :rofl:

"Men du är ju bara receptionist" hasplade hen ur sig. Väljer att inte ta det på ett dåligt sätt i dag. :angel:

För övrigt gjorde jag klart ett förslag i morse som skulle innebära att det blir 1,4 mkr billigare att byta passerkortssystem. Helt utan att tumma på säkerhet etc. Det behöver bara godkännas.
Jag behöver mer i lön :rofl:
 
Totalt kaos på jobbet. Allas uppdrag ligger som i en stor tombola just nu och det är total förvirring kring allas uppdrag. Jag har fått veta att jag får nytt uppdrag men inte hur länge eller från när och så ska jag dessutom sköta en annan grej samtidigt men det är höljt i dunkel när det startar eller när jag blir avlöst. Och som lök på laxen fick jag en annan bajsmacka i knät nu på förmiddagen. En kollega som ska sluta meddelar att jag tar över hennes uppgift i det projektet från och med nu. Aaaaaah!

Men det är ändå fredag. Jag tänker åka till bolaget och köpa en alldeles för dyr flaska vin.
 
Pratade med en ny kollega när jag gick SBA-rond och hen är extremt förvånad över att jag är brandansvarig, kemikalieansvarig, farligt avfall ansvarig, i princip är ansvarig för bytet av passerkortsystem och allt runt det, receptionist, vaktmästare, och kommunikatör samtidigt. :rofl:

"Men du är ju bara receptionist" hasplade hen ur sig. Väljer att inte ta det på ett dåligt sätt i dag. :angel:

För övrigt gjorde jag klart ett förslag i morse som skulle innebära att det blir 1,4 mkr billigare att byta passerkortssystem. Helt utan att tumma på säkerhet etc. Det behöver bara godkännas.
Jag behöver mer i lön :rofl:
Du behöver mer i lön ja.
 
Totalt kaos på jobbet. Allas uppdrag ligger som i en stor tombola just nu och det är total förvirring kring allas uppdrag. Jag har fått veta att jag får nytt uppdrag men inte hur länge eller från när och så ska jag dessutom sköta en annan grej samtidigt men det är höljt i dunkel när det startar eller när jag blir avlöst. Och som lök på laxen fick jag en annan bajsmacka i knät nu på förmiddagen. En kollega som ska sluta meddelar att jag tar över hennes uppgift i det projektet från och med nu. Aaaaaah!

Men det är ändå fredag. Jag tänker åka till bolaget och köpa en alldeles för dyr flaska vin.
Köp två!
 
Firar Annandag Morotskaka :)
 

Bifogade filer

  • 1B5973C9-B122-40D6-87F8-7135F0448837.jpeg
    1B5973C9-B122-40D6-87F8-7135F0448837.jpeg
    266,9 KB · Visningar: 24
Jag sitter med kaffe och en väldigt sen frukost i sängen, trots att det är en arbetsdag idag. Sovrummet får agera kontor idag då min stackars arm inte riktigt fixar ställningen jag har den i när jag jobbar från stol och bord. Har just lämnat av en hel kasse svenska böcker till en annan Glasgowbo som blev SÅ glad, och lika glad blev jag för att böckerna gick till ett bra hem istället för att slängas! Dessutom fick jag 200g Marabou för mödan och fredagen är därmed räddad :d
 
Pratade med en ny kollega när jag gick SBA-rond och hen är extremt förvånad över att jag är brandansvarig, kemikalieansvarig, farligt avfall ansvarig, i princip är ansvarig för bytet av passerkortsystem och allt runt det, receptionist, vaktmästare, och kommunikatör samtidigt. :rofl:

"Men du är ju bara receptionist" hasplade hen ur sig. Väljer att inte ta det på ett dåligt sätt i dag. :angel:

För övrigt gjorde jag klart ett förslag i morse som skulle innebära att det blir 1,4 mkr billigare att byta passerkortssystem. Helt utan att tumma på säkerhet etc. Det behöver bara godkännas.
Jag behöver mer i lön :rofl:
Och en ny jobbtitel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp