Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid kul att läsa forum efter Pda gått nere i Paris sista helgen i Januari. De brinner i de flesta kommentarsfältet pga mattpiskande igår av hästarna ...

Men nu måste sluta läsa innan mitt blodtryck slår i taket. Så tar en dusch istället och inser att min tjocka runda farbror i sina bästa år ändå har ett bra liv där mängder av morötter ingår ❤️

Visa bifogad fil 84968
Dax att ATG slutar visa trav från Frankrike. Vi vill inte se sådant.
 
Bra! Men du måste låta det ta lite tid. En dag ger inget resultat. Jag har ätit antiinflammatorisk kost nu i 4 veckor. Äter inte hard core, men har tagit bort allt gluten, och allt tillsatt socker. Fuskar med lite ris/potatis ibland, äter tex en klick turkisk yoghurt här och där men annars mkt restriktiv med mejeriprodukter.
Märker klar förbättring! Har absolut ont men kan tex gå utan att skrika rakt ut på morgonen. Och känner mig inte alls lika stel i kroppen.
@Sonic76 tänkte precis samma sak; toppen, men ge det lite tid! Jag har ställt om till antiinflammatorisk (och lite annat) kost för typ 1,5 år sedan och det gör stor skillnad för smärta och annat. Men inte kom det över en natt inte. Tyvärr. Heja dig!

Men vad är det för tavla alla frisörer har?!

Jahaa… :o
+1 på den! Sist jag var hos frisören var hos en ”barber” i en by i Indien. Han satt på en tegelsten och jag på en annan mittemot. Inga tavlor där inte! Ett halvt rakblad och sådan där hemsk saltsten att gnugga på såren efteråt (sic!) var de enda verktygen där.

Frisör med ”tavla” var nog 10 år sedan jag var hos. Fördelen med rakat huvud!


Väääldigt lugn dag idag. Jag gjorde kycklingbuljong igår så nu behöver jag typ inte laga mat, utöver att montera soppan, på en vecka. :D Gött! Fantastisk lokal grönbeteskyckling.:d
 
Jag är ledsen men fy farao vilken mardröm, jag hade skolkat en timme varje morgon och 2 timmar varje fredag. Minst! 😱 :D Jag hoppas att sånt inte är helt lagligt idag enligt läroplanen, lite mer allvarligt. ;)
Haha det var ju inte helt enligt läroplanen då heller om man säger som så 🤣 men han hyllades för det och det stod i tidningen om det och allt.

Hela skolan satte upp en stor musikal varje skolavslutning så fredagarna på våren gick ju till att öva in den.
 
Haha det var ju inte helt enligt läroplanen då heller om man säger som så 🤣 men han hyllades för det och det stod i tidningen om det och allt.

Hela skolan satte upp en stor musikal varje skolavslutning så fredagarna på våren gick ju till att öva in den.
Okej, jag kan nog fortfarande inte gilla. Det låter hemskt. :p Ännu värre att han hade med kyrkan att göra, men jag kan uppskatta att du uppskattade det! :)
 
Efter inspiration från den här tråden har jag kontaktat tre kompisar som jag har tappat kontakten med 😊

Två av dem har svarat och vi har börjat prata igen (de bor 4-5h från mig så det är inte aktuellt att ses än). Den ena har jag inte pratat med på två år då vi tog en paus och den andra har jag inte pratat med på ett år för att det rann ut i sanden.

Det känns kul att ha kontakt igen! Det märks att vi inte har pratat på ett tag, men det är ändå inte sådär stelt och obekvämt :)
 
Sitter med morgonkaffet och tittar igenom fb. Kl är 07.30 här. Ser ett långt inlägg från en vän. Inte nära vän men ändå mer än en bekant skrivit ett långt inlägg om att behandlingen inte tar längre och hans fru har, mellan raderna, dagar eller max ett par veckor kvar att leva. Även hon en vän.

Han är stamkund på mitt jobb och jag har verkligen ingen aning om hur jag ska hantera detta, alltså vad jag ska säga nästa gång han kommer in.

Kan ju inte bara låtsas som ingenting.
 
Sitter med morgonkaffet och tittar igenom fb. Kl är 07.30 här. Ser ett långt inlägg från en vän. Inte nära vän men ändå mer än en bekant skrivit ett långt inlägg om att behandlingen inte tar längre och hans fru har, mellan raderna, dagar eller max ett par veckor kvar att leva. Även hon en vän.

Han är stamkund på mitt jobb och jag har verkligen ingen aning om hur jag ska hantera detta, alltså vad jag ska säga nästa gång han kommer in.

Kan ju inte bara låtsas som ingenting.
Det där är ju jättejättesvårt tycker jag, och beror helt på vilken slags vänskap man har. Jag hade nog (mer genuint än som hälsning på engelska språket) frågat hur det är bara, om det känns rätt. Annars låtit honom ta upp det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 287
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp