Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har växt upp med en musiker som pappa. Vi hade ”barock-söndagar” då vi lyssnade på barockmusik tex.
När jag började skolan och hade musik på schemat så spelade musikläraren kända klassiska stycken för oss elever och vi fick ett papper och skulle skriva vad vi tänkte på när vi hörde musiken.
Mina klasskamrater skrev typ ”jag blir glad/ledsen, jag tänker på sommar…”
Jag skrev: ”Johann Sebastian Bach suite no 3 i D moll”.
Läraren ba ”jahaja” 😆
Jag gick på en liten byskola med 3 klassrum. Läraren i 5/6an var även kantor i kyrkan.
1 timme varje morgon spelade han klassisk musik för oss och så skulle vi skriva upp allt vi visste om stycket. Kompositör, Årtal mm
Höll vi på att somna så drog han upp volymen och väckte halva byn 🤣
Fredagarna kom hela skolan ner för 2 timmars kör-övning. 😍
 
Har sån värk nu
Och har inte ätit bröd idag
Men så är det

Bra! Men du måste låta det ta lite tid. En dag ger inget resultat. Jag har ätit antiinflammatorisk kost nu i 4 veckor. Äter inte hard core, men har tagit bort allt gluten, och allt tillsatt socker. Fuskar med lite ris/potatis ibland, äter tex en klick turkisk yoghurt här och där men annars mkt restriktiv med mejeriprodukter.
Märker klar förbättring! Har absolut ont men kan tex gå utan att skrika rakt ut på morgonen. Och känner mig inte alls lika stel i kroppen.
 
Håröm, då förstår jag! :heart

Spegel?? Hos min frisör sitter det en stor talva av en ful, glåmig gammal kärring på väggen mitt emot mig... :cautious:
Ha och det spelar speglar egentligen ingen roll hur man ser ut. Bara känns så feeeeel 🙈
Frissan när jag var liten gjorde en hemsk frisyr. Fattade inte alls vad jag menade och kände mig så ful efter det. Tror att det är därför det är så förbaskat svårt med att klippa sig :cautious:
 
Dagens bästa 😆

E2E00A91-A450-4EF1-8250-7FD6528EC359.jpeg
 
Preciskommit in efter en hyfsat tidig kvällspromenad med våfflan, jag är så himla trött och har en känsla av att jag kommer däcka på soffan. Inget nytt under solen. 😅

Djuren har fått varsin färsk filé av sea bass till middag, det gick ned! Frågan är vad jag ska äta? En macka kanske. :D
 
Tack! Vad glad jag blir att jag kan sprida lite glädje. Förr om åren försökte jag mest dölja glädjen av rädsla att bli lite löjlig, men nu mera skiter jag i om jag blir löjlig. Jag blir bara så när jag vet att jag får åka till stall, eller får se en häst i en hage. :o
Pappa har sagt nästan sen jag började att "Det där ska du aldrig sluta med, det gör dig ju glad!" :D Inga "det växer du snart ur" där inte. Gissar att det märktes redan från början :p:o
Pappa är ju världens snällaste och sponsrar fortfarande mitt hästeri, för "Nä, du kan ju inte sluta, då dör du i själen" :love:
Man ska aldrig växa ur det! Jag blir fortfarande lika glad och nyfiken när jag ser en häst i en hage, och på jobbet har jag fått pris för att jag blir så glad när jag ser hundarna som checkar in. Eller nå, priset hette någonting annat men motiveringen löd ungefär så. :D När det gäller djur blir jag aldrig äldre än tio år, jag älskar och vill hemskt gärna klappa om jag får!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp