Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt slut i huvudet efter en ovanligt intensiv, men rolig, arbetsdag som dessutom kryddades till av att jag var tvungen att lägga en massa tid på att bråka med ett elbolag. Du är med andra ord inte ensam om att ha haft det nöjet denna måndag, @Snubbelfot! I vårt fall är det så kaosartat och förvirrat att det krävdes tre olika personer och totalt 1,5 timmars samtal för att de överhuvudtaget skulle begripa vad det är som har hänt. Det är fortfarande lite oklart på samtliga punkter, men vi kom en bit på väg i alla fall och imorgon ska jag bli uppringd av en högre uppsatt person som bör vara mer insatt.

Nu har jag stängt ner jobbet för dagen och beställt hem mexikanskt till middag. Tänker avnjuta det i soffan iklädd pyjamas och sen stupa i säng. Finns säkert en massa saker jag skulle kunna vara "duktig" och göra, men det är inte en sån måndag idag helt enkelt.
 
Alltid kul att läsa forum efter Pda gått nere i Paris sista helgen i Januari. De brinner i de flesta kommentarsfältet pga mattpiskande igår av hästarna ...

Men nu måste sluta läsa innan mitt blodtryck slår i taket. Så tar en dusch istället och inser att min tjocka runda farbror i sina bästa år ändå har ett bra liv där mängder av morötter ingår ❤️

IMG_20220128_133942188.jpg
 
Jag gick på en liten byskola med 3 klassrum. Läraren i 5/6an var även kantor i kyrkan.
1 timme varje morgon spelade han klassisk musik för oss och så skulle vi skriva upp allt vi visste om stycket. Kompositör, Årtal mm
Höll vi på att somna så drog han upp volymen och väckte halva byn 🤣
Fredagarna kom hela skolan ner för 2 timmars kör-övning. 😍
Jag är ledsen men fy farao vilken mardröm, jag hade skolkat en timme varje morgon och 2 timmar varje fredag. Minst! 😱 :D Jag hoppas att sånt inte är helt lagligt idag enligt läroplanen, lite mer allvarligt. ;)
 
Så blev det plötsligt av ! För första gången på nästan 20 år (!) har jag en skodd häst igen. Fick nog efter senaste halkincidenten i fredags. Funderade igår och bestämde mig och bästa hovis fixade det idag när han ändå var ute hos en stallkompis häst 😊. Ikväll kunde hon gå över stallplanen som var isig fläckvis utan att halka det minsta, skönt för mig att slappna av och för hästens säkerhet, framförallt! ❤.
 
Bra! Men du måste låta det ta lite tid. En dag ger inget resultat. Jag har ätit antiinflammatorisk kost nu i 4 veckor. Äter inte hard core, men har tagit bort allt gluten, och allt tillsatt socker. Fuskar med lite ris/potatis ibland, äter tex en klick turkisk yoghurt här och där men annars mkt restriktiv med mejeriprodukter.
Märker klar förbättring! Har absolut ont men kan tex gå utan att skrika rakt ut på morgonen. Och känner mig inte alls lika stel i kroppen.
Man får räkna med ca 3 månader innan man ser resultat fullt ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 247
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp