Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med vovven så att hon inte skäller medan ambulanspersonalen kollar över pappa. Han klagade på smärta i bröstet, men han har Alzheimers och hittar inte ord så bra. Men mamma ringde för säkerhets skull så kan de kolla över honom och göra ekg.
Jag tror att allt är okej egentligen.
EKG var inte riktigt helt normalt, ett litet hjärtflimmer. Men det var okej med att vänta och kontakta husläkaren imorgon istället. Mamma tror att han har haft det förut. Skönt iaf.

Det fanns en tid då jag var naiv nog att tro att en norrlandsvinter var deprimerande liksom. 😅

(med glimten i ögat, jag vet att det är jobbigt på lika sätt för många. :heart)
Det fanns en tid jag trodde samma sak, det var innan jag upplevde helvetet med lera, regn, mörker och elände i Sthlmsområdet. Ge mig ren, vit, ljus, tyst, underbar snö istället för självmordslera, skit och mörker. Allt är blött, smutsig, eländigt och hopplöst. :turd:😫

Denna veckan är alldeles för inbokad, känner mig stressad. Har därför migränkänning. Egentligen är det inte mycket, bara det att jag inte återhämtat mig från min jobbhelg ännu. Idag har det varit alldeles för mycket. Imorgon vill jag ha en lugn dag på jobbet och komma hem och jobba tre timmar i lugn och ro på distans. Det är allt jag begär.

Skåne har ju snö? Svär över den dagligen nu, hatar den.
Mjao, då och då. Jag har mest minnen av kolsvarta nätter med lönnis och något överraskande snöfall med meterhöga drivor drevsnö då och då. Borta nästa dag. Barmark emellan och hopplöst underlag att rida på.
Jag älskade inte skåne men var glad över snön då den kom. Inte så impad av snöröjningen dock. . 😅

Mjao, då och då. Jag har mest minnen av kolsvarta nätter med lönnis och något överraskande snöfall med meterhöga drivor drevsnö då och då. Borta nästa dag. Barmark emellan och hopplöst underlag att rida på.
Jag älskade inte skåne men var glad över snön då den kom. Inte så impad av snöröjningen dock. . 😅
Hänger nog mycket på var i Skåne man är, är inte så mycket drivsnö där jag bor. Och skiten ligger tyvärr kvar. Förra året hade vi -18 och snö upp till knäna. HEMSKT.

Bifogade filer

• B9E4B279-CD13-4D65-8E80-8FCFCF695038.webp
    B9E4B279-CD13-4D65-8E80-8FCFCF695038.webp
    577,1 KB · Visningar: 44
Hänger nog mycket på var i Skåne man är, är inte så mycket drivsnö där jag bor. Och skiten ligger tyvärr kvar. Förra året hade vi -18 och snö upp till knäna. HEMSKT.
Men det är ju perfekt egentligen! så mycket lättare att hantera än lera och slask och hemskheter. Bara att skotta och köra på. :heart Dessutom kan man ju faktiskt se var man sätter fötterna även kvällstid! :D

Jag har gått och lagt mig riktigt tidigt och hoppas på en riktigt god natts sömn trots hotell. Natten till idag blev kort och så stördes jag av att jag fick 100% nästäppa direkt jag gick och lade mig. Jag vet inte om det är ventilationen eller heltäckningsmattan. Idag har jag preppat med nässpray och hoppas att jag inte ska behöva läsa mer än några rader innan jag når drömmarnas värld.

Funderar på att sätta elprisertråden på ignorera. Blir stressad av bara rubriken 😅

Nu ligger jag i ett väldigt juligt sovrum. Glitter hänger från taket. Ett bord dekorerat och lilla sidobordet har fått lite guldgirlang runt lampan. Och slinga vid fönstret.
Skulle kunna ha mycket mer egentligen men rummet är inte så stort så blir nog ganska lagom så här 🤶

Jag har -18 ute och synlig andedräkt i sovrummet, ALDRIG att jag byter bort det mot regn, lera och blankis! :nailbiting:
Jag har alltså fortfarande inte slagit på någon värme i sovrummet. :D
Hemma hos mig blir det varmare och varmare ju längre bort från sovrummet man kommer, i vardagsrummet sitter jag i underkläderna och äter isglass i skenet från kaminen. I sovrummet sover jag under dubbla duntäcken och har två katter som värmer mig. 🥰

Finns inget bättre än min katt.
Kommer hem stelfrusen, låren svider, ansiktet svider, fingrarna gör så ont att jag undrar om de tänker ramla av.
In i sängen och ropa "spaaarky! Matte flyyyyser" :o så kommer hon som en spinnande, mjuk liten kaminkanon och klämmer sig in under täcket, lägger sig tätt intill 😻

Skulle fan inte byta detta mot något i världen!

Jag blev så besviken nu när jag var ute med våfflan. Sprang på en granne som jag råkar ha på FB och som postat intensivt om sin nya kattunge de senaste veckorna. Hon är så HIMLA pytteliten (och skitsöt såklart!) så vi pratade allmänt och jag frågade hur gammal hon är nu.
Nio veckor.
De har haft henne minst två. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 650
· Visningar
44 504
Senast: Mirre
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar