Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon märkte att han började hosta just när han eldade igår och nu på morgonen hostar jag, sådär "konstigt" ljud så jag blir rädd det ska vara astma men kan lika gärna vara av refluxen som besvärar. Blev nyfiken på om vedeldning verkligen är så farligt som sägs (jag älskart ju) och hitta en studie som tydligen kunde påvisa påverkan på hjärta och lungor. Man kan inte göra nått med andra ord utan påverkan sååå nu skiter vi i dåligheter och lever istället, då blir livet såå mycket bättre :heart.

Jobbar hemma. Det är -18 utanför så jag är inte så pigg på att sticka ut näsan utanför dörren och pallra mig ner till stallet, där brukar det vara ännu kallare... men någon gång under dagen ska det ju ske ändå.

Tågstrul gjorde att maken tog bilen till jobbet så jag får ställa in sista hoppträningen innan jul. Trist för mig, men inget jag kan styra över....

Snoozat en timme och njutit av en natts riktigt göttig sömn 😊

Nu borde jag dock kravla upp, måste koka ris, äta frukost och sen åka till allergimottagningen om en timme. Spännande! Allergivaccin till mig tack.

Sedan plugg på café, mycket bra :)

Edit: och tyckte visst det var rimligt att maila cafékedjan och be dem korrekturläsa sina menyer och ordna alla stavfel :angel:

Senast ändrad:
Jag förstår verkligen inte varför min chef envisas med att maila mig att jag ska maila andra personer med information han har. Varför inte maila personen han vill maila direkt? :banghead:
Sådär gör min också ibland, men som tur är inte särskilt ofta. Jag tror att det är ett sätt för hen att framstå som Viktig och Upptagen inför kunden eller vem det nu är som ska få informationen i fråga. Eller så är det ren och skär dumhet - båda alternativen känns ungefär lika sannolika.

Jag har överlevt natten, även om det fasen kändes som att det var på håret där ett tag 😅 Det blev sjukskrivning från jobbet ändå, det finns inte en chans att varken hjärnan eller resten av kroppen klarar av någon slags aktivitet idag. Jag tror att jag eventuellt gjort lite för mycket i helgen, trots att jag var noga med att lägga in mycket vila. Hoppas att en dag i sängen ska få mig på rätt köl igen, för det kändes ju verkligen som att jag höll på att bli frisk där i fredags!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 654
· Visningar
44 731
Senast: bumpo
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar