Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mot café!

Jag börjar med allergivaccination i januari! 🤩
Lyckades visst hugga typ sista tiden, annars hade jag fått vänta ett år till! Drar igång 25e då, sedan två sprutor varje vecka i 11 veckor, sedan var 6e vecka i 3 år :nailbiting:

En mot björkallergin, en mot kattallergin.
Håll tummarna att det funkar! :bump:

Köpte en ljusstake jag drömt om länge, på Tradera. Hålen var lite små för mina batteriljus, men letade fram min Dremel och gjorde de lite större. SÅ nöjd 🥰😍🥰😍

Bifogade filer

• 20211206_133456.webp
    20211206_133456.webp
    120,6 KB · Visningar: 32
Hur svårt kan det vara att författa ett mail till kund och skriva RÄTT? Jag har precis varit ute på kundbesök (kommer in iskall på kontoret!) och ska bara skicka över några ritningar till en kund men fingrarna lyder mig inte :arghh:

Har nu fått skriva om en superkort mening två gånger.
Skulle skriva "Kolla gärna." till kunden.
Första gången blev det "Kola gärna." Andra gången "olla gärna." :arghh:

Har sovit och slappat hela dagen, Lilla herrn har hållt mig sällskap. Han kom över sitt tjurande under natten :D
Är kyligt inne dock, trots vaktmästaren var och donade här förra veckan. Inget drag och varma element men ändå är det inte mer än 18,5 grader :( så skickat in ett nytt meddelande till vaktmästeriet. Lite störigt med kyligt men vi klarar oss bra med varma tofflor, filt och duntäcke :)

Var lite väl dumdristig som inte tog vinterskorna till stan och förbi stallet för lunchfodring....12 minusgrader var inte så bara enligt tårna om vi säger så 🙄😏 så nu har jag förberett till stallet; plockat ut alla kläder från skafferiet till köket och placerat vinterkängorna och raggsockarna framför kaminen 😄.

Hmm, någon gräns börjar bli nådd för mig och katten. -11.6 ute, 14.1 inne. Iofs vid ett fönster men ovanför ett element.

Hur svårt är det att lufta ett element?
Har du en elementnyckel är det hur enkelt som helst. Det kan spruta skitvatten om det är mycket luft men ha en trasa till hands och vira runt nyckel och ventil så slipper du får det på golv och vägg för det kan vara svårt att tvätta bort. Sätt bara i nyckeln i ventilen och vrid lite tills det börjar pysa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 653
· Visningar
44 667
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar