Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog du ingen bild pa ditt bas? Vi vill se och latsas att vi varit pa julmarknad. :p

Barnen har akt hem och jag ar helt slut, men pa ett mycket bra satt. Vi fick till och med upp julgranen med Camilla's hjalp. Hon var mycket hjalpsam. Nu ska jag bara stada ordentligt (torka lister och sa) sa jag kan satta upp resten av julgrejorna ocksa.
Det hade jag gärna gjort om mina böcker inte var så avslöjande.... Jag försöker hålla mig i alla fall lite anonym här på buke.... :D

Grr, ena hunden kom in medan den andra stack ut. Fick ta på mig stövlar och jacka och gå ut och leta efter honom, nu tillbaka under täcket igen och inväntar radiator två ska komma och lägga sig igen. Bägge hundarna inne. :up:

16 grader kallt nu på morgonen ! ❄. Tog inte mer än 3 timmar från vi slutade elda igårkväll (iofs inte jättevarmt i köket men ganska ordentligt varmt i v-rummet) så gick elementen igång och säkert värmt för högtryck inatt; isoleringen är väl inte jättebra längre I huset. Nåja. I förra lilla huset var det värre; där kunde man känna vinddrag om man satte handen mellan två brädor i väggen vid trappen så där fick vi betala för att värma åt kråkera 😝. Tur vi inte bor kvar där med el-element som är svindyra och med dagens galna elpriser som tydligen väntas skena i eftermiddag är jag ännu mer tacksam över möjligheten till eldning, så himla mysigt med 🥰.

-12 ute, "känns som -18" enligt klart.se. Kallt är det i alla fall, och jag hörde hur flera bilar i omgivningen inte riktigt ville starta (folk här vet inte vad motorvärmare är). Jag konstaterar att mina underställsbyxor och hundarnas overaller är fantastiska, vi var inte ens nära på att frysa under morgonrastningen.

Jag är snart i samma läge. Har inget satt slutdatum ännu eftersom jag sa till chefen att jag kan vara lite flexibel, men om han inte får tummen ur snart och vi sätter oss och planerar något så slutar jag den 7:e januari. Vilket i praktiken blir 30:e december eftersom jag tagit ut semester i början av jan.

Måste på allvar börja fundera på vad jag vill göra sedan.
Jag har i alla fall fördelen av att kunna jobba kvar som timmis på mitt jobb. Fick sms från chefen tidigare med: "Hej, från och med onsdag kan du jobba som behovsanställd. Vi har behov onsdag, torsdag och fredag" :rofl: Behöver således inte vara orolig för inkomst, meeen jag sa ju inte upp mig från en fast tjänst för att fortsätta på samma jobb som timmis... Nä. Idag SKA jag få iväg några ansökningar.

Kallt! Fast i tunnelbanetrafiken. Har kommit exakt en station mot jobbet :angel:

Men det går ingen nöd på mig. Har lyckats få sittplats, temperaturen är lagom på pendeln, inte så där sabla varmt som det kan vara i bland, och någon luktar gott i närheten. Precis så där lagom. Enda jag har att klaga på är att det är rätt kass täckning här. Men Spotify funkar och Buke funkar okej, så överlever.

16 grader kallt nu på morgonen ! ❄. Tog inte mer än 3 timmar från vi slutade elda igårkväll (iofs inte jättevarmt i köket men ganska ordentligt varmt i v-rummet) så gick elementen igång och säkert värmt för högtryck inatt; isoleringen är väl inte jättebra längre I huset. Nåja. I förra lilla huset var det värre; där kunde man känna vinddrag om man satte handen mellan två brädor i väggen vid trappen så där fick vi betala för att värma åt kråkera 😝. Tur vi inte bor kvar där med el-element som är svindyra och med dagens galna elpriser som tydligen väntas skena i eftermiddag är jag ännu mer tacksam över möjligheten till eldning, så himla mysigt med 🥰.
Haha. Vänner köpte ett skruttigt hus. Där hade förra ägaren tapetserat vardagsrummet med våtrumstapet (alltså papperstapet med plastskikt) för att stoppa draget. :D
De isolerade huset rejält, ganska omgående.

Jag har i alla fall fördelen av att kunna jobba kvar som timmis på mitt jobb. Fick sms från chefen tidigare med: "Hej, från och med onsdag kan du jobba som behovsanställd. Vi har behov onsdag, torsdag och fredag" :rofl: Behöver således inte vara orolig för inkomst, meeen jag sa ju inte upp mig från en fast tjänst för att fortsätta på samma jobb som timmis... Nä. Idag SKA jag få iväg några ansökningar.
Haha, samma här. Har erbjudit mig att jobba timmar vid behov tills jag hittar ngt annat. Men inte på heltid, en av anledningarna till att jag sagt upp mig är att jag intevill pendla så satans mycket. Så max 2 dagar i veckan har jag sagt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 654
· Visningar
44 737
Senast: bumpo
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar