Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker hett te med honung. På sjukdomsfronten intet nytt, förutom att jag fått tillbaka lite lite av rösten, alltid något antar jag (ja, jag är bitter och less på det här nu)! Sitter och klurar över hur jag ska göra med jobbet imorgon. Jag jobbar ju hemifrån så det är ingen stor ansträngning som sådan, men å andra sidan skulle det vara väldigt skönt att inte ha några tider att passa eller uppgifter att tänka på eftersom jag fortfarande känner mig rejält vissen och knappt sover under nätterna p.g.a hostan. Men det känns fel att sjukskriva mig bara för det, jag kan ju rent tekniskt sett jobba rätt ok från sängen. Lutar åt att jag gör någon slags mellanting och säger till chefen att jag jobbar, men inte 100%, samt att jag kanske försvinner i någon timme på förmiddagen/eftermiddagen för att vila. Suck, ibland vore det faktiskt lättare att ha ett jobb som inte kan skötas hemifrån! :p (men oj så mycket mer sjukdagar jag skulle ha haft)

Antingen har brf dragit ner värmen för att spara pengar :D eller så behöver kanske mina element luftas eller något sådant. Det porlade lite i rören häromdagen men det blev inte varmare i elementen. Men som sagt, med tofflor och täcke så är det helt ok, bara segt att ta sig upp ur sängen på morgonen.
Jag tänkte direkt att dina element säkert behöver luftas. Gnäll på HV eller gör det själv, det är inte svårt! :)

Haft en intensiv dag med grannarna. Vi har jobbat på med föreningslokalen i källaren. Trodde det var en omöjligt projekt men det börjar faktiskt bli riktigt trevligt där nere!
Vi har tvättat gardiner, målat väggar, rensat skåp osv. Imorgon ska vi rolla väggarna ett sista lager och en granne ska fixa nya bänkskivor till köket i lokalen. Jag tänkte byta beslag på köksluckorna, beroende på om jag orkar annars får det bli senare i veckan.

Märkt att det varit ganska mkt negativt på Buke på sista tiden, många som mest ser problem med allt och jag dras konstigt nog till att läsa trådarna. Eftersom jag själv kämpar med att vara positiv trots att jag inte är helt frisk osv så dränerar det mig väldigt. Funderar på att ta en Bukepaus och kanske inte läsa så mkt här. Jag vill se möjligheter. Att glaset är halvfullt! Livet kanske inte alltid är en fest men jag vill verkligen försöka se det positiva i tillvaron! Kämpa Törnis!
Den där 'ignorera-knappen' är himla bra. Funkar på både trådar och prefix när man känner att det blir för mycket!

Sedan ska du förstås göra det som är bäst för dig, men jag älskar dina småtokiga inlägg och att höra om ditt för mig så främmande liv, och så vill jag ju veta hur du mår! <3 Det vore trist om du försvann.

Gick en lite längre kvällsrastning med monstren. Åter igen kändes det fint att gå ute i kylan och mörkret. Det var tråkigt(!) väder tidigare men det märks inte av när det ändå bara är svart ute :rofl:

Två dagar kvar av betald semester. Borde kanske komma på vad jag ska göra framöver nu :cautious: Imorgon ska jag verkligen se till att maila några intressanta företag.

Jag valde faktiskt att inte åka till Falun på marknaden där eller gå på julskyltningen här hemma idag. Jag ska snart åka upp till särbon och är livrädd för att smitta hans föräldrar. Jag bedömde att det helt enkelt var för stor risk.
Här hade vi marknad utomhus, jag kunde dock inte åka. Nu var väl det lika bra då det var riktigt riktigt dåligt tyvärr.
Problemet vi har här är att många äldre redan har fått tredje sprutan och fattar fortfarande inte detta med att hålla avstånd. Att smitta äldre är jag inte orolig för, är mer orolig att dom ska smitta mig genom att inte hålla avstånd. Hosta/nysa i armvecket verkar även det vara helt ute för alla 65+.

Här hade vi marknad utomhus, jag kunde dock inte åka. Nu var väl det lika bra då det var riktigt riktigt dåligt tyvärr.
Problemet vi har här är att många äldre redan har fått tredje sprutan och fattar fortfarande inte detta med att hålla avstånd. Att smitta äldre är jag inte orolig för, är mer orolig att dom ska smitta mig genom att inte hålla avstånd. Hosta/nysa i armvecket verkar även det vara helt ute för alla 65+.
Det är ute för alla med att hosta o nysa i armvecket.
Själv har jag varit på 2 julmarknader, båda var utomhus,eller ja en del av den i Skåne var inomhus,men det var hantverksdelen så den struntade jag i.
Här i byn är den helt o hållet utomhus.
Som ovacc så ser jag ju gärna att andra håller sig på ett lämpligt avstånd från mig.

Sådär...då var julmarknaden avklarad :up: ! Jag är TRÖTT - två dagar av massor med nya människor (träffade många trevliga utställare :) ) och fullt med saker som jag aldrig tidigare har gjort. Men nu är jag den erfarenheten rikare, och planerar redan för nästa gång. Vad jag ska förbättra och tänka på, osv. Sammanlagt fick jag sålt 9 böcker, vilket känns rätt bra med tanke på att det kom oväntat lite folk.

Tog du ingen bild pa ditt bas? Vi vill se och latsas att vi varit pa julmarknad. :p

Barnen har akt hem och jag ar helt slut, men pa ett mycket bra satt. Vi fick till och med upp julgranen med Camilla's hjalp. Hon var mycket hjalpsam. Nu ska jag bara stada ordentligt (torka lister och sa) sa jag kan satta upp resten av julgrejorna ocksa.

Är vaken trots att jag verkligen inte borde vara vaken, och såhär har jag legat sen 02:30. Borde inte hänga på Buke eller titta på skärmar överhuvudtaget egentligen eftersom det knappast gör att jag sover bättre, men jag har liksom gett upp lite. Väntar på att senaste omgången Alvedon ska kicka in och sen tänkte jag försöka sova ett par timmar till.

Gick en lite längre kvällsrastning med monstren. Åter igen kändes det fint att gå ute i kylan och mörkret. Det var tråkigt(!) väder tidigare men det märks inte av när det ändå bara är svart ute :rofl:

Två dagar kvar av betald semester. Borde kanske komma på vad jag ska göra framöver nu :cautious: Imorgon ska jag verkligen se till att maila några intressanta företag.
Jag är snart i samma läge. Har inget satt slutdatum ännu eftersom jag sa till chefen att jag kan vara lite flexibel, men om han inte får tummen ur snart och vi sätter oss och planerar något så slutar jag den 7:e januari. Vilket i praktiken blir 30:e december eftersom jag tagit ut semester i början av jan.

Måste på allvar börja fundera på vad jag vill göra sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
82 83 84
Svar
1 670
· Visningar
45 079
Senast: sthu
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar