Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär...då var julmarknaden avklarad :up: ! Jag är TRÖTT - två dagar av massor med nya människor (träffade många trevliga utställare :) ) och fullt med saker som jag aldrig tidigare har gjort. Men nu är jag den erfarenheten rikare, och planerar redan för nästa gång. Vad jag ska förbättra och tänka på, osv. Sammanlagt fick jag sålt 9 böcker, vilket känns rätt bra med tanke på att det kom oväntat lite folk.

Vilka fina breda golvlister och vilken snygg....fåtölj/soffa (eller vad kallar man en sådan möbel??) :) !

Kanapé :D

Edit: En schäslong är längre och mer som en dagbädd, den här är kortare för att snarast halvsitta i. En kanapé kännetecknas också av sitt armstöd och asymmetriska ryggstöd. En divan är oftast ännu längre och har egentligen inte fast ryggstöd utan kuddar (även om den definitionen har förändrats på senare år).

Senast ändrad:
Kanapé :D

Edit: En schäslong är längre och mer som en dagbädd, den här är kortare för att snarast halvsitta i. En kanapé kännetecknas också av sitt armstöd och asymmetriska ryggstöd. En divan är oftast ännu längre och har egentligen inte fast ryggstöd utan kuddar (även om den definitionen har förändrats på senare år).
Haha, jag har alltid tänkt på kanapé som något man äter, typ snittar.. 😅

Men den är superfin iaf! 😍

Sådär...då var julmarknaden avklarad :up: ! Jag är TRÖTT - två dagar av massor med nya människor (träffade många trevliga utställare :) ) och fullt med saker som jag aldrig tidigare har gjort. Men nu är jag den erfarenheten rikare, och planerar redan för nästa gång. Vad jag ska förbättra och tänka på, osv. Sammanlagt fick jag sålt 9 böcker, vilket känns rätt bra med tanke på att det kom oväntat lite folk.
Jag har volontärat på två julmarknader den här helgen och det var STENDÖTT. På denjulmarknad där det brukar var knökfullt och kö ute på gården kom bokstavligen bara en handfull beökare. Epic fail.

Är det coronafallen på restaurangen i Norge som skrämt folk? Hittills har ju folk varit väldigt glada över att få träffas.

På marknader behövs ju inga vaccinpass eftersom det aldrig blir 100 personer inne samtidigt.

Jag har volontärat på två julmarknader den här helgen och det var STENDÖTT. På denjulmarknad där det brukar var knökfullt och kö ute på gården kom bokstavligen bara en handfull beökare. Epic fail.

Är det coronafallen på restaurangen i Norge som skrämt folk? Hittills har ju folk varit väldigt glada över att få träffas.

På marknader behövs ju inga vaccinpass eftersom det aldrig blir 100 personer inne samtidigt.
På marknaden där jag var kollade de vaccinpass.

Ja, jag tror att folk har blivit rädda igen... :(

Jag valde faktiskt att inte åka till Falun på marknaden där eller gå på julskyltningen här hemma idag. Jag ska snart åka upp till särbon och är livrädd för att smitta hans föräldrar. Jag bedömde att det helt enkelt var för stor risk.

Njöt av en härlig adventsritt på en pigg pålla som skrittade på ivrigt 😍. Tog broddskorna idag och tänkte bara lägga in lite trav då vi bara ridit med skorna en gång i vinter men hon tyckte matte var överdrivet fjantig så lät henne ta en liten galopp och då kom det en liten glädjebock där på grusvägen 😄. Så då fick hon travarbeta lite granna på ridbanan som avslutning och hon kändes fin 🤩. Underbart fin och underbar att rida, sann lycka att äga min älskade guldhäst ❤.
Medan älsklingen myser i soffan slår jag in lite julklappar och gissa om pepparkakshuset doftar lite extra av värmen som braskaminen ger 😍.

På marknaden där jag var kollade de vaccinpass.

Ja, jag tror att folk har blivit rädda igen... :(

Jag valde faktiskt att inte åka till Falun på marknaden där eller gå på julskyltningen här hemma idag. Jag ska snart åka upp till särbon och är livrädd för att smitta hans föräldrar. Jag bedömde att det helt enkelt var för stor risk.
Här är en till som inte går på julmarknaderna i år, jag är helt enkelt lite rädd eftersom folk inte har vett att hålla avstånd :(
Pandemin är inte hanterbar än och jag prioriterar att kunna umgås med mina föräldrar och jag vill såklart inte bli sjuk själv heller (pga riskgrupp). Sorgligt men sant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 681
· Visningar
45 568
Senast: Lilla
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar