Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit en aggressiv tupplur på soffan, har nu ont i huvudet och precis hela kroppen.
Tur det aldrig var mycket planerat idag :sleep:

Inte säker på vad jg tycker om att jag är orimligt sugen på Mc Donald's dock :cautious:

Jag ar, an sa lange, den enda som ar vaken, men jag hor hur Tate gaspar och stracker pa sig ... nar han anser att det ar morgon och gar upp ar det inte latt att fortsatta sova :cautious: Han ar inte direkt tyst och diskret.
Hoppas dock att Camilla kan sova en stund till ... jag behover hinna hinka i mig atminstone en kopp kaffe innan jag ar redo for dagen 🥱 Forst ska vi titta till det expriment vi har pa gang och se vad som hant (ett agg till flyter 😜) Efter Camilla's frukost ska vi nog kla granen ... Innan jag tar fram experiment nummer tva ... Monster Truck har av misstag frusit in Elsa, olaf och ett par till i ett isberg 😳 Det ska bli intressant att se vad och hur Camilla anser att man lattast far ut dem. :p (Vi har ju mycket lite sno och is har ... och inget annu i ar)

Blev väckt av (inne)katten vid 01.30 i natt av att han fångat en mus! Han var supernöjd men visste nog inte riktigt vad han skulle göra med den, men jag visste utan tvekan vad jag ville göra med musen, UT med den! :laugh:

Åh, been there! 😅 Jag nästan självdog den gången jag vaknade av att katten dråsade i golvet på ett så oatletiskt/ljudligt sätt att det fick mig övertygad om att han dött i sömnen och därefter trillat ur sängen. Så visade det sig att han troligen ganska yrvaket hoppat ner och bokstavligen landat på en MUS. Jag kan föreställa mig synen av en liten mus som blir jagad av en katt som blir jagad av en människa i en lägenhet mitt i natten …

(Men, jag var i efterhand väldigt tacksam över att jag hade katten då, med tanke på att musen troligtvis tagit sig från den liiiite öppna balkongdörren i vardagsrummet och ända fram till sängen i sovrummet. Det finns en risk att jag verkligen HADE dött om jag vaknat med en mus i sängen.)

Ugh, om 10 min ska jag göra mig redo för att fara till bussen... är hemma vid 21 ikväll. Somnade till i soffan så känns motigt åka buss men är ju skönt när jag väl kommer hem. Attans man inte kan teleportera istället :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 692
· Visningar
45 838
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar