Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nar vi var klara ute pa sta'n kom Camilla for en sleepover (great dar Farmor, val planerat🙄) Jag hade forberett ett experiment (Farmor who loves science) ... forst fick Camilla leka med agg :sneaky: jag far agg av en kompis sa har tillgang till mer an jag behover ... sa att barnet fick leka med nagra agg for att inse hur de faktiskt fungerar var riktigt bra. Sarskilt som mamman till barnet ar lite allergisk till agg och aldrig har dem hemma, eller anvander agg.

I alla handelser fortsatte vi med exprimentet ... Camilla fick en liten "truck" nar hon var mycket liten. Hon alskar den bilen. Hon kallar den for "monster truck" och hittar pa en hel mangd scenarior dar "Monster Truck" ar "naughty" och hittar pa bus. Nu har jag anammat det och Monster Truck tar hand om science projecten framover.

Hon har nu kramat, klappat, knackt agg och hanterat gulan, latit vitan rinna mellan fingrarna tittat extra noga pa "the skin" (membranet) innanfor skalet och har en sa hyfsad forstaelse for agg som en 5-aring kan ha ... Monster Truck vantade pa henne med papperet i fraga, nu har vi ocksa fixat experimentet.
Barnet kom pa att vi behovde en till grupp burkar med andra "grejor" i. Sa nu har vi ett agg i en burk med saltvatten, en burk med sockervatten, en burk med citronvatten och sa den interessanta burken med vinager.
IMG_2405.webp

Startade motorvärmaren från sängen, släppte ut hundarna och gav katterna mat. Gjorde upp eld i kaminen och la in mer innan jag åkte så de har varmt och skönt i vardagsrummet medan jag är på jobbet. Släppte in hundarna igen och gav dem mat, bäddade sängen och letade reda på lite kläder till mig. Åkte till jobbet och tänkte att jag kunde köpa en hamburgare till frukost men när jag kom fram upptäckte jag att jag glömt plånboken hemma. 😩

Som tur var gick det att swisha så jag fick min hamburgare och fortsatte till jobbet. Väl här tog jag en varm dusch innan jag gick in och löste av min kollega. Nybryggt kaffe och en bit mjuk sockerkaka som en annan kollega bakat. Som tur är har jag mat här som jag var förutseende nog att ta med mig före helgen. :up:

Jäkligt störigt dock att åka ifrån plånboken, jag hade lyft över den i en annan jacka som jag hade när jag köpte talg till småfåglarna, glömde tydligen att lyfta tillbaka den. :cautious:

Hmm. Jag har varit osedvanligt trött i en vecka och bestämde mig för att jag skulle få lata mig och sova så mycket jag ville i dag.
Det har jag gjort. Gick och la mig tidigt i går, vaknade 12 (hade då sovit 15 timmar ish). Åt en halv macka pga illamående. Somnade om till 16, gick upp och hittade en ljusslinga på Rusta jag velat ha på rea pch handlade den. Kom hem, somnade. Vaknade för en timme sedan.
Jag har alltså varit vaken kanske 4 timmar i dag 🙈 Börjar bli trött igen. Ska väl sova lite till då :angel:

Nu hoppas jag på att min extremt sömniga och lata helg kan göra att jag känner mig lite pigg nästa vecka. I morgon ska jag också lata mig (nåja, ska springa, sätta upp ljusslingan, och baka bröd) men jag måste nog försöka ha min vanliga dygnsrytm :p
Jag sov också massor igår! Steg upp 6:30, kollade morgon-tv, somnade mitt i nåt program, vaknade ca 14, sen minns jag inte vad jag gjorde, jo var ut en sväng. Kom hem, somnade framför tvn igen på kvällen, vaknade 22, orkade inte borsta tänderna så fluxade bara, tog kvällsmeds, såg tv, somnade. :sleep:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 836
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
Svar
1 999
· Visningar
56 276
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar