Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På dialysen idag sa de att de kommer att kolla mina värden för att se om jag får mig tillräckligt med näring. De ger dialyspatienter näringdrycker som standard. Men jag tror att många är betydligt värre däran än jag. De frågar ju stup i ett om jag verkligen kör bil själv... Hur skulle jag annars klara mig - bor ju på landet? Ännu är jag inte senil eller blind :D

De näringsdrycker jag hittills provat genom åren har varit skapligt äckliga. Då föredrar jag att äta kött, fisk och baljväxter.

Hmm. Jag har varit osedvanligt trött i en vecka och bestämde mig för att jag skulle få lata mig och sova så mycket jag ville i dag.
Det har jag gjort. Gick och la mig tidigt i går, vaknade 12 (hade då sovit 15 timmar ish). Åt en halv macka pga illamående. Somnade om till 16, gick upp och hittade en ljusslinga på Rusta jag velat ha på rea pch handlade den. Kom hem, somnade. Vaknade för en timme sedan.
Jag har alltså varit vaken kanske 4 timmar i dag 🙈 Börjar bli trött igen. Ska väl sova lite till då :angel:

Nu hoppas jag på att min extremt sömniga och lata helg kan göra att jag känner mig lite pigg nästa vecka. I morgon ska jag också lata mig (nåja, ska springa, sätta upp ljusslingan, och baka bröd) men jag måste nog försöka ha min vanliga dygnsrytm :p

Ännu en lång dag men än är den inte slut. Har herrarnas skidskytte och damernas längd kvar.
Har iaf hunnit jobba, se på fotboll, vara glad för SM-guld, fixa stallet, sätta igång diskmaskinen, koka pasta, äta kvällsmat, duscha och se på damernas skidskytte och herrarnas längd. Alltid något :p

Jaha, då har jag överlevt min första dag på julmarknad. Kan erkänna att det krävs MYCKET av mig för att göra något för första gången, och jag är alltid lika stolt över mig själv när jag har tagit mig igenom det... :) Att vara supersocial och "on the spot" är inget som kommer naturligt för mig, utan jag får verkligen kämpa mig igenom det. Men - som sagt - en stor tillfredsställelse när jag har gjort det :up: !
Bra jobbat 👌

Jag blev precis färdig med en skoluppgift som har hängt över mig som en tung filt i nästan en vecka. Så skönt! Den var inte så svår som jag hade föreställt mig, så det var också positivt :)

Nu funderar jag på om jag ska belöna mig med att läsa lite i min bok eller om jag ska sova 💤 Tror faktiskt att det blir att sova för jag är trött (och eftersom jag är klar med skoluppgiften kan jag läsa boken imorgon) 😴

Det har, och tva bord till ar dagen's skord fran oerhort generosa manniskor. Vi samlade leksaker for (gissade Wallmart personal) mellan 6 och 8 tusen us dollar. (4 cyklar, 4 trehjulingar, 8 scooters, tva skateboards, MASSOR av lego och mycket, mycket annat. Sa roligt att kunna hjalpa till.

IMG_2398.webp

Är det julklappar ni samlat in?

Yes! Julklappar till barn som annars inte far sa mycket, eller i vissa fall, nagra alls. Stan's brandkar samlar varje ar in julklappar i ett par manader ... men inte med fullt sa mycket "fanfar" som jag har gjort for bussbulaget. Det ar massor av GLADA och hjartvarmande broshyrer och flygblad (?) Jag slar verkligen pa trumma for att vi HAR ETT EVENT! Sa nar jag ringde brand karen's ansvariga for insamlingen och foreslog att vi skulle hjalpas at blev det mycket val mottaget.

Detta ar alltsa en gemensam ovning. Brandkar och Skolbussar ... och det ar verkligen interessant att se vilken skillnad det gor nar brandkaren ar med. Brandman/kvinnor (det var faktiskt fler kvinnor ett tag an man) svarar folk "Oh ja, vi kommer ut fran affaren med nagot". Nar vi busshaufforer sager exact samma sak tittar en del at andra hallet ... eller muttrar tyst for sig sjalva. :p

Fast vi hade ocksa flera bilar som stoppade vid skolbussen dar alla leksaker och "stuff" lastades in och lamnade en MASSA grejor for manga $100 USD (dar bilen var FULL av grejor) och nar vi var helt overvaldigade och tackade fick vi till svar att "Nar vi var 'down on our luck' var vi mycket hjalpta av de har insamlingarna och nu ar det var tur att hjalpa andra".
Det ar verkligen "very rewarding" att gora dessa insamlingar.

/Som skolbuss shauffor kor jag tva barn som gommer sig fran en valdsam "spouse" och inte alls har samma utrymme for presenter som andra barn och tva som var homeless fore pandemin och nu bor pa ett hotel (det finns verkligen inga bostader i den har sta'n) som just byggs om sa det ska bli battre for dem./

Vi fick ocksa ihop lite over $500 usd till "tonaringar" vilket kommer att ga till presentkort for de aldre barnen.

Har behövt gå upp okristligt tidigt flertalet gånger senaste veckan eller så, men det är inte fallet idag - ändå vaknade jag såklart vid tre-fyra ungefär och kan inte somna om. :cautious: men roat mig med att måla naglarna i ett lack från depends julkollektion så det är ju alltid något!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 882
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
Svar
1 999
· Visningar
56 276
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar