Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man måste inte rycka upp sig. :heart Men vill du gå ska du ju gå! Tornblomma är du ju oavsett, och det är alldeles tillräckligt awesome! :love:

Nej men jag vet men jag borde verkligen rycka upp mig. Ikväll har jag tackat nej till livets fest med cabaret-tema hos grannarna. Men jag är nog inte nog pigg för att gå. Om inte orken riktigt finns så blir det inte kul. Men jag hade verkligen velat gå och jag hade velat att allt var precis som förr. Sjukt naiv önskan och löjligt jag vet.

Sen kom detta upp som minne. Livet man tog för givet liksom.

FB5DDC0F-8506-4056-9FB2-763561368B3B.webp

Har haft en mysig dag på julmarknad och sitter nu framför Netflix. Funderar på om jag ska gå och lägga mig snart, har tagit en promenad men känner ändå lite inre oro/stress. Vet inte om det är för att jag "inte har nåt att göra" för en gångs skull, skrev ju tenta igår så jag har inget alls att plugga på i helgen, och jobbar inte heller. Kan inte minnas när det hände sist. Normalt så börjar vi med nya föreläsningar dagen efter en tenta, så då hinner man aldrig stanna upp och ifrågasätta vad man håller på med egentligen :p

Skönt med sovmorgon och så mysigt med honkatten som kom upp brevid mig och myste under täcket en stund 🥰. På väg ut till hagen igen efter ridturen hälsade pållan på husse som fixade hjulbyte på hästtransporten, bästa älsklingen 🥰. Skönt att ha det fixat 😊.

Jag har ju varit försiktig med pållan de senaste 3 veckorna och tänkte att vi ska nog ändå ta en liten galopp på fältet utöver skritten (jag är ju inte känd för att rida sönder min häst- snarare överdrivet försiktig ofta...)och häst höll verkligen med!!! Hon slog kraftigt med skallen och sen fyrade av ett bocksprång 😂 så vi red tillbaka och tog en liten galopp till 🤩 men då skippade hon bocksprång och bara slängde med skallen och var ganska explosiv framåt när jag gett galoppskänkel så jag hade händerna fulla och bara skrattade av ren glädje! ❤. Så underbart härlig att rida 🤩😍.
Sen gott med tacos och cider och testade årets skumtomtar men de var inte alls lika goda som förra årets med blåbär! Mys med en julfilm och medan sambon tittar på uppföljaren ska jag slå in de första julklapparna 😍.

Nej men jag vet men jag borde verkligen rycka upp mig. Ikväll har jag tackat nej till livets fest med cabaret-tema hos grannarna. Men jag är nog inte nog pigg för att gå. Om inte orken riktigt finns så blir det inte kul. Men jag hade verkligen velat gå och jag hade velat att allt var precis som förr. Sjukt naiv önskan och löjligt jag vet.

Sen kom detta upp som minne. Livet man tog för givet liksom.

Visa bifogad fil 80878
Varför skulle det vara naivt och löjligt att önska att allt var som förut när du mådde bra? Jag hoppas verkligen att du kommer att må bra och kunna göra allt det du vill kunna väldigt, väldigt snart igen.... :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 763
· Visningar
47 547
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088
Svar
1 999
· Visningar
56 276
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30