Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mjaha. Har nu grav fomo.
Men ska tävla (programridning jaja!) imorgon och har lovat att hjälpa till med mockning etc innan dess.

1. Varför? Varför erbjuder jag mig alltid till stallpass??
2. Hur trött vill jag vara? :angel: Min hjälpgivning vill iaf inte vara bakis :cautious:

Hittade ett annan, vedertagen, kanal för min frustration så nu är jag ute på 9 km promenad i snön. Fryser, men det är skönt för huvudet. Halva kvar nu, hemma väntar varm dusch och hemmagjord pizza.
Skönt att nån annan också är frustrerad/irriterad. Måste vara något i luften. Jag brukar vara svårretad men de senaste två veckorna har jag verkligen varit nära att bara vråla rakt ut några gånger.

Promenader tar udden av frustrationen, ja.

822E1B43-DF92-4A18-B15C-2A4B853C3287.webp

Woho, internet är tillbaka efter 1,5 dygn på vift! Nu kanske jag hinner klart med plugget idag iallafall! :bump:

Har precis kollat lite på olika utbildningar. Tänker "tråkig, tråkig, omöjlig" blandat med "va? är det där ens en riktig utbildning..?" om det mesta jag ser som jag har behörighet till. Förutom då utbildningen jag hittat och sökt, där jag först fick meddelande om att ansökan inte var komplett och där jag sedan fick meddelande om att ansökan var godkänd (utan att jag ändrat något) :cautious:

Får se hur det blir. Utbildningen jag hittat är på distans och lär vara enkel, men göra det lättare att få lite olika jobb sedan.

Funderar annars mest på hur jag ska göra med ett ställe där jag sökt jobb förut. Jag gick helt sonika dit och frågade om de behövde personal, fick visitkort för att kunna maila in en ansökan, gjorde det och fick till svar att de tackade för fin ansökan och sparade den inför rekrytering av sommarvikarier. Sedan hörde jag ingenting. Men, jag hade då också sagt att jag jobbade nu men kunde hoppa in extra på kvällar/helger och när jag hade semester (det är ett ställe där det jobbas varje dag, från morgon till ganska sen kväll). Kanske fanns det bara inget som passade då men kan finnas nu när jag kan jobba när som helst? Ska jag i så fall maila igen och hoppas på att de kommer ihåg mig, eller ska jag gå dit igen och säga "Heeej! Kommer ni ihåg mig?! Vill ni anställa mig nu då?!" Jag har ingen aning om vad som är bäst :crazy:

Det gjorde min flera gånger när den var ny, jag trodde det var fel på den :bag: men fick tipset att kolla i inställningarna och den stod på timer på 6 timmar eller nåt.
Tur att jag inte hann ringa och reklamera. (Hej blå micro!)
Aha! Ja, nåt sånt måste det ju vara! Blev helt paff och utbrast ”Nej!” Högt för mig själv… som att jag tittade på något väldigt viktigt. Inte en serie. Som jag ser för andra gången… :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 797
· Visningar
48 587
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Svar
1 999
· Visningar
56 277
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Burkmat
  • Autistisk bror