Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är i sängen, skönt.
Inte rört mig utanför dörren idag, bara suttit i soffan och ätit.

Tror jag måste hitta något nytt i mina dagar, känns som att jag bara blir mer och mer nedstämd de senaste.. tre veckorna?
Bara äter hela tiden och scrollar under ett par filtar på soffan och vill bara sova. Knappt glad när jag ska till stallet ens. Igår och idag var något väldigt :down:.

Men imorgon ska jag iaf vara i stallet massor, jobba och rida. Anmält mig till 90min lektion på söndag morgon också, blir säkert lite mockning då med. Så får röra på mig och vara med hästarna och bli endorfin-hög vare sig jag vill eller inte :heart

Försökt klura lite på vardagarna med, de har varit svårast. Tänker att jag ska ta mig till biblioteket och plugga :) Om så bara ett par timmar, de har både studierum och café (säkert varmare än lägenheten med). Gymmet jag är medlem på men aldrig går till ligger dessutom vägg i vägg, så jag kan ta med träningskläder och se hur det blir. Saknar ju att lyfta saker, egentligen.
Om inte annat bättre förutsättningar för plugg och rörelse än att rulla från sängen direkt till soffan och slå på tvn.

Cautiously optimistic.
(Och buke fick en roman för det är skönt att skriva :o)

(EDIT: inser nu att det nog är sånt här dagboksinläggen är till för meneh, nästa gång!)

Det gjorde min flera gånger när den var ny, jag trodde det var fel på den :bag: men fick tipset att kolla i inställningarna och den stod på timer på 6 timmar eller nåt.
Tur att jag inte hann ringa och reklamera. (Hej blå micro!)
Var det du som hade en "blå" micro, eller var det någon annan bukefalist? Jag minns historian, men inte vem den kom från :D Hur som helst så gjorde det att jag igår kunde trolla lite och göra så att morsans nya galler till duschavloppet (det har säkert något mer ordentligt namn...) kunde bli silverfärgat istället för just blått! Mannen som jobbade som fastighetsskötare, som kom till hennes lägenhet med det, han tänkte inte på att ta av plasten :p

Var det du som hade en "blå" micro, eller var det någon annan bukefalist? Jag minns historian, men inte vem den kom från :D Hur som helst så gjorde det att jag igår kunde trolla lite och göra så att morsans nya galler till duschavloppet (det har säkert något mer ordentligt namn...) kunde bli silverfärgat istället för just blått! Mannen som jobbade som fastighetsskötare, som kom till hennes lägenhet med det, han tänkte inte på att ta av plasten :p
Det var väl @mandalaki
Jag har haft en adventsstjärna i kopparfärg som var grön på ena sidan (skyddsplast).

Är i sängen, skönt.
Inte rört mig utanför dörren idag, bara suttit i soffan och ätit.

Tror jag måste hitta något nytt i mina dagar, känns som att jag bara blir mer och mer nedstämd de senaste.. tre veckorna?
Bara äter hela tiden och scrollar under ett par filtar på soffan och vill bara sova. Knappt glad när jag ska till stallet ens. Igår och idag var något väldigt :down:.

Men imorgon ska jag iaf vara i stallet massor, jobba och rida. Anmält mig till 90min lektion på söndag morgon också, blir säkert lite mockning då med. Så får röra på mig och vara med hästarna och bli endorfin-hög vare sig jag vill eller inte :heart

Försökt klura lite på vardagarna med, de har varit svårast. Tänker att jag ska ta mig till biblioteket och plugga :) Om så bara ett par timmar, de har både studierum och café (säkert varmare än lägenheten med). Gymmet jag är medlem på men aldrig går till ligger dessutom vägg i vägg, så jag kan ta med träningskläder och se hur det blir. Saknar ju att lyfta saker, egentligen.
Om inte annat bättre förutsättningar för plugg och rörelse än att rulla från sängen direkt till soffan och slå på tvn.

Cautiously optimistic.
(Och buke fick en roman för det är skönt att skriva :o)

(EDIT: inser nu att det nog är sånt här dagboksinläggen är till för meneh, nästa gång!)
Sitta och plugga en hel dag är rena döden för kroppen (och själen).
Detta oavsett om det är ett intressant ämne eller inte. Promenad. Ut och fodra hästar. Dansa en stund eller vad som helst egentligen. Men bara att det blir rörelse regelbundet under dagen. Annars blir man tillslut denna:

E1DC149F-C9A6-42F8-A8E3-AA4CC876945A.gif

Sitta och plugga en hel dag är rena döden för kroppen (och själen).
Detta oavsett om det är ett intressant ämne eller inte. Promenad. Ut och fodra hästar. Dansa en stund eller vad som helst egentligen. Men bara att det blir rörelse regelbundet under dagen. Annars blir man tillslut denna:

Visa bifogad fil 80790
SÅ sant!
Dock inte ens kommit det nu på senaste, bara undvikit att plugga och gett migsjälv extra ångest.

Så kommer jag till biblioteket 2-3 timmar hoppas jag på två flugor i en smäll, kommer utanför dörren och har lite avsatt tid till det. Inte bara något flytande över hela dagen.

Might work!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 791
· Visningar
48 385
Senast: Luff
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Svar
1 999
· Visningar
56 277
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30