Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb men borde nog inte vara här egentligen. Trött kunde självklart inte somna igår med all den ilskan i kroppen och den blommar upp lite titt som tätt.

Idag är det andra saker jag måste rodda i.

Grunden till ilskan är att när pappa träffa sin nya tjej så skrev han över ALLT på henne. 1996 sen är det inte gjort något.
Min pappas sambo har ingen aning om hur man gör med räkningar, Vi satt med henne igår tillsammans med banken för att vis hur hon skulle se över sin ekonomi.

Jag vet själv inte skillnaden på arvslott, laglig lott och vad som gäller. Såsom testamentet är skrivet så ska de enligt varandras önskemål ärva varandra. Jag antar att om pappa hade 100 000 så ska sambon ärva halva och jag och min bror resterande halva.

Då blir det massa frågetecken kring begravningskostnad och vad som ska gå på dödsboet samt vilka räkningar som ska betalas från vem.

Hus, försäkringar avlopp, vatten tv. Min pappas sambo orkar inte ta i något så det har jag fått göra.

Hittills har jag löst bank, minnestund med lokal, mat, utsmyckning, personal. Blommor, logistik, Musik/sångare, minnessten, 80% av pappersarbetet. Igår var jag rätt irriterad och bara nu får du kolla över hur du vill göra med TV för de väntar på godkännande och kommer skriva över abonnemanget på dig men du måste kolla vilket du vill ha. Hon tittar knappt på TV så ha ett större utbud för över 800kr i månaden känns onödigt. Jag har även skickat till hennes barn nu att de får ta tag i och hjälpa henne med kommande fakturor, telefon och liknande. Hon har 3 vuxna barn i samma ålder som mig så det kan inte komma på min bror och mig att ta hand om hennes grejer. Vi har nog själva.

Ursäkta behövde bara skriva av mig lite.
Visst kan du hämta ut din laglott direkt. Har de testamenterat "allt" till varandra kan du hämta ut 25% om jag inte minns fel men det är nog rimligt att diskutera detta med utomstående proffs i ämnet för att inte bli osams i onödan.

Hoppas hennes barn hjälper till, det där ska du inte behöva ta i :/

Jag pratade med vården för livet två timmar sen. Då sa hon att hon skulle ringa tillbaka strax. Hur långt är strax egentligen?

Funderar på om jag skall använda PayPals köpgaranti för att få tillbaka pengarna för en klocka jag köpte från Singapore (internetbutik) men som sen PostNord slarvade av med. Känns lite taskigt mot säljaren att begära pengarna tillbaka även om PayPal har köpgaranti, gäller ca. 800 kr. Hur skulle ni gjort?
Fick tillbaka pengarna via PayPal men det känns lite taskigt mot säljaren när det helt är PostNords fel.

Alltså älskar snubbarna som jobbar i huset. Dels kan de typ allt plus att de är fett trevliga. Nu knackade en av dom på och sa att han skulle rått-säkra ateljen åt mig. Jag har också lärt mig hyfsad polska på dessa veckor de hängt i huset.

Häpp, att vimsa runt i polisavspärrningarna vid Grand Hotel med en yxa och bordsdukar på rulle var tydligen inte poppis. "Den där kan du inte ha här!"
Fick gå omväg tillbaka till jobbet. Vilka kinkiga poliser liksom :angel::D
Jag märkte inte avspärrningarna för jag var alldeles för inne i en intressant podd, och krånglade runt med att balansera bordsdukar med en hand (de var hala, hade vantar på osv) och yxan med den andra. 🙈

Häpp, att vimsa runt i polisavspärrningarna vid Grand Hotel med en yxa och bordsdukar på rulle var tydligen inte poppis. "Den där kan du inte ha här!"
Fick gå omväg tillbaka till jobbet. Vilka kinkiga poliser liksom :angel::D
Jag märkte inte avspärrningarna för jag var alldeles för inne i en intressant podd, och krånglade runt med att balansera bordsdukar med en hand (de var hala, hade vantar på osv) och yxan med den andra. 🙈

Har du varit ute och huggit 4-meters julgranen alldeles själv?🤔

Jag vet inte hur jag ska göra. Medicinen får mig att må sämre, enligt sköterskan ska jag ta den ändå. Det innebär att jag inte kan jobba pga medicinens biverkningar. Det står till och med i bipacksedeln att man inte bör köra bil när man tagit den.
Och tydligen innebär "vid behov" att jag ska ta den dagligen på obestämd tid.

Nu är frågan, ska jag strunta i medicin som bara har gett biverkningar eller ska jag fortsätta ta den och hoppas att det går över?
Ska jag åka till jobbet imorgon eller ska jag sjukskriva mig?

Jag hade verkligen behövt vara på jobbet imorgon, jag ska lära mig en ny slinga och dessutom är det redan kort om folk. Om jag inte tar medicinen slutar rummet att snurra och jag kan köra bil.

Jag sitter på kontoret och mår fortsatt pyton. Och innan någon förfasar sig över att jag gått hit, vilket jag mycket riktigt verkligen inte borde ha gjort, så vill jag klargöra att jag på riktigt är den enda anställda som överhuvudtaget kunde ta sig hit idag. Och naturligtvis har vi en superdupermegaviktig leverans just idag, som inte får missas. Leveranskillen är den enda personen jag kommer att komma i kontakt med, annars är det bara jag här, och jag körde in i egen bil. Vad gäller de andra kollegorna så sitter två i Covid-karantän, en är på semester, en flyttade till Belgien förra veckan, en bor i Portugal och en är ännu sjukare än jag (och dessutom 60+). Lotten föll alltså på mig. Kul.

Leveransen är såklart en sådan där dryg en som inte kan säga när de kommer, bara "mellan 9-17". Håll tummarna för att de kommer snart så att jag kan gå hem och lägga mig igen...

Jag vet inte hur jag ska göra. Medicinen får mig att må sämre, enligt sköterskan ska jag ta den ändå. Det innebär att jag inte kan jobba pga medicinens biverkningar. Det står till och med i bipacksedeln att man inte bör köra bil när man tagit den.

Nu är frågan, ska jag strunta i medicin som bara har gett biverkningar eller ska jag fortsätta ta den och hoppas att det går över?

Jag hade verkligen behövt vara på jobbet imorgon, jag ska lära mig en ny slinga och dessutom är det redan kort om folk. Om jag inte tar medicinen slutar rummet att snurra och jag kan köra bil.

Jag tycker att du borde boka en tid på vc och snacka med ngn där! Känns inte bra att ta beslut via telefon tänker jag.

Visst kan du hämta ut din laglott direkt. Har de testamenterat "allt" till varandra kan du hämta ut 25% om jag inte minns fel men det är nog rimligt att diskutera detta med utomstående proffs i ämnet för att inte bli osams i onödan.

Hoppas hennes barn hjälper till, det där ska du inte behöva ta i :/

Ja men bouppteckning måste göras och först med alla avdrag och inventeringar innan något arv betalas ut.

Hennes barn har inget med min pappa att göra mer än att det är hennes barn. Det är en redig soppa det här.

Vad händer om du skippar medicinen och jobbar på som vanligt? Troligen tillbaka till ruta ett igen? Knepigt läge...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
84 85 86
Svar
1 703
· Visningar
46 097
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar