Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag vill jag mest elda i kaminen, dricka kaffe och äta pepparkakor.

Igår förmiddag: "Yes, nästan ifatt på jobbet! Jag kanske till och med kan hinna förbereda föredraget som jag blev hastigt tillfrågad att ge i början av nästa vecka."

Igår lunchtid: "Jaha, så jag måste sortera 59 mejlkonversationer rörande en student och skriva en händelserapport" (inser att jag endast kommer hinna med det om jag dygnar någon gång under veckan).

Igår kväll på väg från jobbet: "Jaha, motorlampan lyser gult. Hybridfel? Stanna bilen och kör inte vidare? Självklart. Att jag inte tänkte på det. Jag ska ju åka till Linköping på söndag för att lämna hundar till hundvakt i helgen för att sedan ta tåget till det där föredraget som jag inte längre har tid att planera. Högst osäkert om jag kommer att ha bil. Verkstaden hinner kanske göra en felsökning idag. Massa material och kartonger med böcker som ska med till en monter också. Det blir kul att frakta kartongerna först på pendeltåget hem och sedan på tåget tillsammans med hundarna till Linköping, för att sedan frakta allt vidare till föredraget och montern. Det som inte dödar, det härdar, osv."

Ser måndagens föredrag framför mig: "Ehh ... föredrag sa ni? Ni vill inte se söta bilder på mina hundar? Jaha, inte det ... men kattbilder då? Det älskar väl alla? Katt i liten låda?"

Senast ändrad:

Igår förmiddag: "Yes, nästan ifatt på jobbet! Jag kanske till och med kan hinna förbereda föredraget som jag blev hastigt tillfrågad att ge i början av nästa vecka."

Igår lunchtid: "Jaha, så jag måste sortera 59 mejlkonversationer rörande en student och skriva en händelserapport" (inser att jag endast kommer hinna med det om jag dygnar någon gång under veckan).

Igår kväll på väg från jobbet: "Jaha, motorlampan lyser gult. Hybridfel? Stanna bilen och kör inte vidare? Självklart. Att jag inte tänkte på det. Jag ska ju åka till Linköping på söndag för att lämna hundar till hundvakt i helgen för att sedan ta tåget till det där föredraget som jag numera inte längre har tid att planera. Högst osäkert om jag kommer att ha bil. Verkstaden hinner kanske göra en felsökning idag. Massa material och kartonger med böcker som ska med till en monter också. Det blir kul att frakta kartongerna först på pendeltåget hem och sedan på tåget tillsammans med hundarna till Linköping, för att sedan frakta allt vidare till föredraget och montern. Det som inte dödar, det härdar, osv."

Ser måndagens föredrag framför mig: "Ehh ... föredrag sa ni? Ni vill inte se söta bilder på mina hundar? Jaha, inte det ... men kattbilder då? Det älskar väl alla? Katt i liten låda?"
Röstar på katt i liten låda :love: Vem bryr sig om föredrag när det finns katt i liten låda liksom.

Sambo kom in i sovrummet med sin hund för att lämna henne hos mig när han åker nu. Jag hade öronproppar i eftersom jag ska ha sovmorgon och sova någon h till.
Så för att förmedla vad hunden gjort visade han med händerna någon som öste in mat i munnen. Sen kutade han rygg som en bajsande hund och höll upp två fingrar. 😂

Har beställt en 4 meters julgran 🙈 Samt julpynt till tusen. Nu har de även anförtrott mig med företagskort så att jag kan gå och "köpa lite grejer om jag vill". Så i eftermiddag ska jag shoppa loss :angel: Bland annat har jag äntligen hittat pappersduk på rulle.

Känner att de begår ett stort misstag nu :angel: Men de ville ju ha juligt, de ville ha julfrukost, så de ska få juligt och julfrukost 🤷‍♀️

På väg hem från tandläkaren. Har äntligen fått bort den fula kronan på framtanden, men nu har jag typ en ännu fulare provisorisk krona i 13 dagar innan den nya, snygga kommer :cautious: Varför bokade jag in besöket innan julbordet med jobbet? Vill ju vara snygg när man äntligen ska få gå på fest igen efter typ 2 år.

Jag drömmer så himla mycket på nätterna nu att jag är helt slut när jag vaknar 😅🤷‍♀️ Har både varit på jobbet och varit ute och rest i natt, till Asien och Indien, typ. Halva tiden boendes i någon liten håla och halva tiden någon modern storstad 🙃
Det är så jobbigt när det blir sådär. Jag har tydligen gift mig tre nätter i rad nu. I indien, på indiskt traditionellt vis fast med extra demoner på sidan om, och utan att veta ett skit om indiska traditioner. :D
Positivt att ena demonen är rätt cool och påminner om pyramidhead från Silent Hill-spelen.

Fruser som satan inte blir det bättre av en iskall pepsi max heller.

Men jag VILL ha en jag vill bara inte frysa samtidigt :D

Telia felia avklarad. Otroligt att det har krävts 3 telefonsamtal, skickat in papper via snigelmejl och nu får jag hem ytterligare ett papper som ska fyllas i och skickas tillbaks. Enda positiva var sista kundsupporten som faktiskt kunde sitt jobb och vart hjälpsam. Innan så bar Nej men du måste skicka det dit så får du höra av dig igenom om 10-14 dagar.
Den sista lockade lätt fram rätt uppgifter och hur jag behöver göra det sista för att allt ska bli klart. Varför kunde de inte sagt det från början liksom. *suck*

Fruser som satan inte blir det bättre av en iskall pepsi max heller.

Men jag VILL ha en jag vill bara inte frysa samtidigt :D

Telia felia avklarad. Otroligt att det har krävts 3 telefonsamtal, skickat in papper via snigelmejl och nu får jag hem ytterligare ett papper som ska fyllas i och skickas tillbaks. Enda positiva var sista kundsupporten som faktiskt kunde sitt jobb och vart hjälpsam. Innan så bar Nej men du måste skicka det dit så får du höra av dig igenom om 10-14 dagar.
Den sista lockade lätt fram rätt uppgifter och hur jag behöver göra det sista för att allt ska bli klart. Varför kunde de inte sagt det från början liksom. *suck*
Jag lider med dig. Telia är inte det minsta behändiga att ha att göra med. Jag hade världens kamp med just Telia efter pappas död.

-12 ute och ingen snö
Vaknade 6 i morse och sjukanmälde mig till jobbet pga reaktionen av sprutan. Så hemma ons, tors. Fredag är det morbrors begravning i Norrtälje. Har fått permis från jobbet då. Men lär få stanna hemma och vara barnvakt..
Somnade om och vaknade nu precis. Ska prova teet i min te kalender nu

Alltså mitt liv just nu….

30BAF4BA-F1DA-47D7-B909-7F9DCE84D175.webp

Jag har absolut förklarat krig nu. Jag och min polare polacken i källaren (en av killarna som jobbar i vårt hus) har hittat ännu ett gemensamt intresse. Först delade vi bara musiksmak nu är vi även på väg att bli professionella råttjägare 😆

Ni ska väl inte dränka några råttor? Eller vad är det för pryl ni har?

De fångar dom i dessa som jag fattar! Det är lite vatten i botten som lockar dom dit, sen har dom smort ngt halkigt som gör att de inte kommer upp. Vattnet behövs för att de ska bli intresserade av att gå i fällan. Krävs inte så mkt de sniffar vatten väldigt effektivt vad det verkar. Tex hittade vi ett rör som droppade liiite liiite och under där massa råttskit.

De tar inte råttgiftet som är utlagt eftersom de verkar ha mat ändå (vi håller på att undersöka husets restaurang och deras sophämtning.

Senast ändrad av en moderator:

Igår kväll på väg från jobbet: "Jaha, motorlampan lyser gult. Hybridfel? Stanna bilen och kör inte vidare? Självklart. Att jag inte tänkte på det. Jag ska ju åka till Linköping på söndag för att lämna hundar till hundvakt i helgen för att sedan ta tåget till det där föredraget som jag inte längre har tid att planera. Högst osäkert om jag kommer att ha bil. Verkstaden hinner kanske göra en felsökning idag. Massa material och kartonger med böcker som ska med till en monter också. Det blir kul att frakta kartongerna först på pendeltåget hem och sedan på tåget tillsammans med hundarna till Linköping, för att sedan frakta allt vidare till föredraget och montern. Det som inte dödar, det härdar, osv."

Röstar på katt i liten låda :love: Vem bryr sig om föredrag när det finns katt i liten låda liksom.

Vi är ett gäng som kan fixa bilder på katt i låda :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
45 768
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar