Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passar min pappas labbe. Hon tycker jag är sjukt tråkig som surfar på mobilen

20211130_141439.webp

Upptäckte precis att jag har 19 dagars semester att ta ut i år... Kollegan började asgarva och typ "jahopp, då får du ju gå nu ju" jag fattade noll tills jag insåg att det här året ju snart är slut :rofl:
Så nu ska jag fråga chefen om vi kan ha möte kring när jag kan/får ta semester.
Ganska lyxigt problem ändå.

Upptäckte precis att jag har 19 dagars semester att ta ut i år... Kollegan började asgarva och typ "jahopp, då får du ju gå nu ju" jag fattade noll tills jag insåg att det här året ju snart är slut :rofl:
Så nu ska jag fråga chefen om vi kan ha möte kring när jag kan/får ta semester.
Ganska lyxigt problem ändå.
Om du vill ge din chef en hjärtattack, säg till h*n - du, jag har 19 dagars semester som måste tas ut i år - Hej Då och Gott Nytt År!! :rofl:

Är på bussen på väg hem från skolan. Var lite rörigt idag med två inställda lektioner :cautious:. Men fick med de andra på promenad :up:

Igår var det nationella i svenska, vi skulle sitta i en grupp och diskutera några ämnen. Gick inget vidare, kändes bara stelt och hackigt. Men skulle tydligen få C iaf med plus för att jag var rolig. Vet inte riktigt hur jag var det, det var inte min avsikt :p

Nu stod jag och dinglade med en råtta framför vår Brf-ordförande finansmannen. Han var likblek och skiftade ngt åt grönt. Matchade typ sin svagt gröna troligen svindyra kostym.
Jag ba ”nej men vi löser det här” :D
Han: ”vaddå vi Törnis?”
Haha!!! Jag brukar liksom vara den som kavlar upp ärmarna och gör saker och är "äckliga", men när vi hade lite musbekymmer under vintern/våren så var jag förvisso den som brukade gå ut med en levande mus till skogen om den fastnat i den typen av fälla... men jag freakade fullständigt när en vanlig slog igen och min partner fick göra sig av med musen. :o

Soffa, täcke, Scott & Bailey och Ben & Jerry's (varsågod för ögongodis @cambodia :D) Har haft en rätt mysig dag ändå, även om den blev extremt mycket mindre händelserik än planerat. Har mest bara sovit och tittat på tv hela dagen. Tänkte ett tag att jag skulle försöka baka saffransbullar som planerat ändå, men när jag blev skakis bara av att tömma diskmaskinen kom jag snabbt på bättre tankar. Vilopulsen ligger ca 10 slag högre än normalt enligt pulsklockan, så kroppen försöker bevisligen bli av med något skräp.

20211130_153706.webp

Nej vad segt!
Det brukar som sagt gå snabbt. Har gått ut från läkaren på våning 3, tagit hissen ner till apoteket på bottenplan och då har receptet kommit in. Hur länge har du väntat nu?
Över en timme. Växeln stängde kl 16. Trodde att han hade skrivit ut det på direkten men tydligen inte. I vanliga fall går det fort. Visst, det kan ha kommit in nåt mer akut emellan. Men ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 654
· Visningar
44 764
Senast: bumpo
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar