Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eh som att dagen inte kunde bli värre.
Inbrott i ateljen! Alla tavlor stod/låg huller om buller. Visade sig att en saknades. Den hittades dock vid källarens ytterdörr stående helt övergiven. Kanske för stor att få med sig. Dock har de snott ljudanläggningen.

Tävling! En före detta medarbetare på mitt jobb går bort, och vi har en liten minnesstund, tyst minut, bild, blomma och kondoleansbok. Bild, blomma och kondoleansbok får stå kvar ett tag så får man skriva lite minnen i boken osv.
Tror ni att
A) Kondoleansboken ligger kvar och man skriver fina minnen i den.
B) Kondoleansboken blir *trumvirvel* stulen.

Vinnaren vinner en flourtablett. Mintsmak.
Den blir stulen. Fy så vidrigt gjort

Fryser!På dialysen säger de att en omgång dialys är som ett hårt träningspass. Det försvinner så mycket näring ur kroppen tilsammans med det man renar ur blodet.

Jag måste lära mig äta mycket mer än jag gör. Och återgå till att äta kött och fisk igen. Det är iofs alldeles underbart efter att ha behövt akta sig för det tidigare. Men det behöver nog tillvänjning och förändring av tankemönster. Jag har ju "bantat" hela livet och fått akta mig för att äta för mycket och "fel".

Dietisten såg lite fundersam ut när jag berättade att jag äter mina mål på assiett. :D Det har känts onödigt att smutsa ner en hel tallrik när jag bara använder ena kanten.

Dessutom får jag äta lever igen :banana:

... eller så vaknar jag efter en dryg timmes sömn och har så ont i halsen att jag omöjligt kan somna om. Det var INTE så jag hade tänkt mig inleda den här helgdagen, som jag längtat efter i veckor. :( Men men, det var väl bara en tidsfråga innan jag skulle åka på första förkylningen sen 2019. Hoppas att den inte blir så mycket värre än såhär :nailbiting: Ska ta Covid-test när jag vaknar imorgon höll jag på att säga, men när världen vaknar menar jag!
Ta inte testet för tidigt bara. Minst en dag med symptom innan man tar testet är det väl?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 654
· Visningar
44 731
Senast: bumpo
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar