Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När kylan kommer på riktigt är det dags att höja värmen ett snäpp , så det har jag gjort och snart är det dags att rulla iväg till jobbet ☃️
20211130_051832.webp

Råkade dra mig lite för länge men orkar inte ens stressa 🤷‍♀️
Är -12-13 grader ute 🥶

Fortsatte titta på Scott and Bailey igår, för andra gången. Kan inte sluta. Lika bra som första gången (var till och med nervöst när Scott blev attackerad :o)

Sorry @Lightzone men Unforgotten får nog vänta lite till :laugh:

Idag ska jag förhoppningsvis hämta min fazerkalender hos min vän :)

En kollega var gift med en man som höll på spela bort huset för dem, han ställde om posten så den gick till hans jobb för att hon inte skulle se inkassokraven. Förutom att det slutade med skilsmässa så fick hon gå runt och förhandla med alla kreditgivare och lägga upp en avbetalningsplan, han lön gick direkt in på hennes konto och han fick "fickpeng" när allt var betalt. När hon fick ordning på allt så skildes de och huset såldes. :meh:
Jag har också en liknande historia i bekantskapskretsen. Spelmissbruk är så jävla tragiskt.

Har redan kommit nån centimeter snö här. Och mer blir det. Jag är delad till detta. Det är fint och trevligt med snö, när jag är ledig. Men på jobbet, not so much.. Jaja bara att köra på.

Fick en lite rolig kallelse till provtagning igår där man på Tidpunkt strukit över med tippex och för hand skrivit: Så snart som möjligt
:p
Så nu sitter jag och småjobbar lite i väntan på att vårdcentralens drop in-provtagning ska öppna så jag kan ge mig ut i snöstormen..

Känns som om det snöar överallt förutom i Sthlm :cautious: Kallt är det dock! Läser ni i nyheterna sedan om folk som drunknat i sjöar så bli inte förvånade, folk började ge sig ut på sjöar häromrking när det var typ 3cm is och jag tvivlar på att samtliga vet hur man ska bete sig på is... Det verkar vara vanligt att tänka "De andra är ute på isen, då kan jag också!" och så knatar man ut utan koll. Nåja. Får hoppas att det inte blir såå illa...

Själv håller jag på i tvättstugan den här morgonen. Filtar, kläder, lakan, handdukar, hundtäcken... Hur mycket som helst. Ser fram emot att ha det gjort åtminstone!

När det är kondens på fönstren efter en kall natt vet man att det är dags att sätta lite nya lister 😅. 14 grader kallt för närvarande och katterna var nog tacksamma för att jag inte låg kvar i sängen länge alls efter att husse åkt till jobbet, nu njuter de av brasvärmen de med 🥰. Jag sitter bra i soffan och ser ikapp sista hoppklassen från SIHS men måste visst snart avbryta för att gå ut och ta in ved men mig går det ingen nöd på, jag älskar vintervädret 😍.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 653
· Visningar
44 667
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar