Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han var sponsrad. Så om han loosade pengar var det inte sina egna. Men visst skulle han kunna få sparken om han loosade för mkt. Så helt safe var det ju inte. Men han slösade inte upp egna pengar eller riskerade förlora allt.
Han lärde mig spela. Och jag satte in 500 kr. Köpte Amerigo-sadel, massa dyra märkeskläder etc för mina vinster. Jag satte en limit för vad jag ville riskera. När jag sedan ett tag efter kände att jag hade svårt att hålla fokus slutade jag innan jag loosade ngt.
På ngt vis kändes de pengarna inte lika mkt värda som de man jobbar in på annat sätt. Vi levde liksom upp det mesta av dem bara. Det var en skum bubbla, pokervärlden. Vi hade mkt vänner som också spelade.
Man kan också värva andra och få procent på det ihop med att man kan förhandla sig till bra kickbacks om man själv spelar mycket. Det finns mycket pengar i den branschen utom rena vinster.
Men också många som dragit på sig skulder, blivit beroende och familjer som splittrats.
Nej då. Det var hans egna, han är ingen fattiglapp så han har råd att förlora en mille utan att gråta.

Blev lite ledsen faktiskt nu på kvällningen. Hade pratat med min syster om att ta med de lille barnet på en teater föreställning. Tanken var att barnet skulle få biljetterna i julklapp. Beställde biljetterna och sa till henne att jag skulle göra de. Nu har tydligen barnets farmor gjort samma sak utan att först talat med föräldrarna. Vet inte riktigt hur vi ska göra .... 😔 Såg verkligen fram i mot att ta med barnet på den här föreställningen då jag tror barnet skulle uppskatta de mycket.

ligger i sängen som har nya, rena sängkläder. Själv har jag duschat, plockat i ordning sådant som ska tvättas imorgon och tränat lite med hundarna. Borde känna mig nöjd. Är allt annat än nöjd... Ska nog skriva en lista på saker att göra imorgon, innehållandes handla mat och söka jobb typ.

Funderar också på att baka någon dag, har sett till att få recept på världens godaste saffransbullar. Har aldrig bakat sådant innan och det ska visst ta en extrem tid att få det klart... Men kanske skulle jag handla imorgon så att det finns ingredienser till det i alla fall?

Han var sponsrad. Så om han loosade pengar var det inte sina egna. Men visst skulle han kunna få sparken om han loosade för mkt. Så helt safe var det ju inte. Men han slösade inte upp egna pengar eller riskerade förlora allt.
Han lärde mig spela. Och jag satte in 500 kr. Köpte Amerigo-sadel, massa dyra märkeskläder etc för mina vinster. Jag satte en limit för vad jag ville riskera. När jag sedan ett tag efter kände att jag hade svårt att hålla fokus slutade jag innan jag loosade ngt.
På ngt vis kändes de pengarna inte lika mkt värda som de man jobbar in på annat sätt. Vi levde liksom upp det mesta av dem bara. Det var en skum bubbla, pokervärlden. Vi hade mkt vänner som också spelade.
Man kan också värva andra och få procent på det ihop med att man kan förhandla sig till bra kickbacks om man själv spelar mycket. Det finns mycket pengar i den branschen utom rena vinster.
Men också många som dragit på sig skulder, blivit beroende och familjer som splittrats.
En kollega var gift med en man som höll på spela bort huset för dem, han ställde om posten så den gick till hans jobb för att hon inte skulle se inkassokraven. Förutom att det slutade med skilsmässa så fick hon gå runt och förhandla med alla kreditgivare och lägga upp en avbetalningsplan, han lön gick direkt in på hennes konto och han fick "fickpeng" när allt var betalt. När hon fick ordning på allt så skildes de och huset såldes. :meh:

En kollega var gift med en man som höll på spela bort huset för dem, han ställde om posten så den gick till hans jobb för att hon inte skulle se inkassokraven. Förutom att det slutade med skilsmässa så fick hon gå runt och förhandla med alla kreditgivare och lägga upp en avbetalningsplan, han lön gick direkt in på hennes konto och han fick "fickpeng" när allt var betalt. När hon fick ordning på allt så skildes de och huset såldes. :meh:

Men gud vilken mebis!

Skickade just detta till granarna med ett glättigt ”god natt” 😆

0E0F33FF-A434-4E2A-ADE9-A72336873464.webp

Beställt mer bozita och sheba, upptäckte att jag börjar få lite ont om det och mtp att det är december så vill jag vara ute i god tid så det inte försvinner på vägen - vilket det gjorde en gång tidigare i just december.

Ligger i sängen och ska snart sova, trots att jag är ledig imorgon och teoretiskt sätt skulle kunna vara uppe i ett par timmar till. "Teoretiskt" är dock nyckelordet i den meningen, för den här 30-åringen har nämligen mycket svårt att hålla sig vaken efter 23 nuförtiden. :o

Ser väldigt mycket fram emot min mysiga lediga dag imorgon i alla fall och tänkte fylla den med en massa bakning och allmänt julmys :love:

En släkting hade en vän som råkade ut för liknande. De har båda bra jobb och bra lön. Två barn, villa i bra område och ordnat liv liksom. Trodde hon!
När hon och barnen var själva hemma kom 2 män och ringde på. Tydligen hade mannen spelat bort alla pengar och till slut tagit lån hos kriminella. Nu stod två kriminella indrivare på hennes trapp och hotade henne och barnen. Hon fick någon snedknäpp och blev vansinnig och hotade själv de två männen. Så här i efterhand inser hon ju att de kunnat ha ihjäl henne och barn. Men hon drabbades av någon urtidsbeskyddar-mamma-instinkt.
Som tur var så backade männen. Maken åkte ut samma dag och fick lösa sin skit själv.
Så läskigt!

Ligger i sängen och ska snart sova, trots att jag är ledig imorgon och teoretiskt sätt skulle kunna vara uppe i ett par timmar till. "Teoretiskt" är dock nyckelordet i den meningen, för den här 30-åringen har nämligen mycket svårt att hålla sig vaken efter 23 nuförtiden. :o

Ser väldigt mycket fram emot min mysiga lediga dag imorgon i alla fall och tänkte fylla den med en massa bakning och allmänt julmys :love:
... eller så vaknar jag efter en dryg timmes sömn och har så ont i halsen att jag omöjligt kan somna om. Det var INTE så jag hade tänkt mig inleda den här helgdagen, som jag längtat efter i veckor. :( Men men, det var väl bara en tidsfråga innan jag skulle åka på första förkylningen sen 2019. Hoppas att den inte blir så mycket värre än såhär :nailbiting: Ska ta Covid-test när jag vaknar imorgon höll jag på att säga, men när världen vaknar menar jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 653
· Visningar
44 557
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 085
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V