Nej då. Det var hans egna, han är ingen fattiglapp så han har råd att förlora en mille utan att gråta.Han var sponsrad. Så om han loosade pengar var det inte sina egna. Men visst skulle han kunna få sparken om han loosade för mkt. Så helt safe var det ju inte. Men han slösade inte upp egna pengar eller riskerade förlora allt.
Han lärde mig spela. Och jag satte in 500 kr. Köpte Amerigo-sadel, massa dyra märkeskläder etc för mina vinster. Jag satte en limit för vad jag ville riskera. När jag sedan ett tag efter kände att jag hade svårt att hålla fokus slutade jag innan jag loosade ngt.
På ngt vis kändes de pengarna inte lika mkt värda som de man jobbar in på annat sätt. Vi levde liksom upp det mesta av dem bara. Det var en skum bubbla, pokervärlden. Vi hade mkt vänner som också spelade.
Man kan också värva andra och få procent på det ihop med att man kan förhandla sig till bra kickbacks om man själv spelar mycket. Det finns mycket pengar i den branschen utom rena vinster.
Men också många som dragit på sig skulder, blivit beroende och familjer som splittrats.