Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av min ex-sambos levde på nätpoker. Han kunde ofta spela sent på natten. Iom mina sömnbesvär kunde jag ju också vara vaken. Då fulsjöng vi så högt och falskt vi kunde till tex K-ci and Jojo.
Tur att lägenheten hade så enormt bra isolering vad gällde sådana ljud. Ingen granne sa sig hört ngt iaf. :laugh:
Kom att tänka på grannarna mitt i första omgången och ville icke bli vräkt. 😅
En kompis gör samma sak. Han har vunnit 500.000, 200,000 och häromdan 100,000 . Hur mycket han har spelat för är dock höljt i dunkel :)

En kompis gör samma sak. Han har vunnit 500.000, 200,000 och häromdan 100,000 . Hur mycket han har spelat för är dock höljt i dunkel :)
Han var sponsrad. Så om han loosade pengar var det inte sina egna. Men visst skulle han kunna få sparken om han loosade för mkt. Så helt safe var det ju inte. Men han slösade inte upp egna pengar eller riskerade förlora allt.
Han lärde mig spela. Och jag satte in 500 kr. Köpte Amerigo-sadel, massa dyra märkeskläder etc för mina vinster. Jag satte en limit för vad jag ville riskera. När jag sedan ett tag efter kände att jag hade svårt att hålla fokus slutade jag innan jag loosade ngt.
På ngt vis kändes de pengarna inte lika mkt värda som de man jobbar in på annat sätt. Vi levde liksom upp det mesta av dem bara. Det var en skum bubbla, pokervärlden. Vi hade mkt vänner som också spelade.
Man kan också värva andra och få procent på det ihop med att man kan förhandla sig till bra kickbacks om man själv spelar mycket. Det finns mycket pengar i den branschen utom rena vinster.
Men också många som dragit på sig skulder, blivit beroende och familjer som splittrats.

Har bakat bullar :)

8AFACA65-2986-42D0-AEC1-88F395770174.webp

Okej, nu har jag nått gränsen för hur svalt jag kan ha i sovrummet. + 10,9 är faktiskt för kallt! (Det är -21 ute) :laugh: tur att vi har lånat en labrador som kan hjälpa oss att hålla värmen :love:
Åh, fy, det är ju till och med kallare än i min katts rum.... :eek::nailbiting: !! I hans rum brukar temperaturen ligga på sisådär 13 grader, och det brukar faktiskt kännas varmt och skönt när man kliver in.

Varm choklad och ostsmörgås är väl ändå bland det godaste som finns efter att ha fixat stallet (7 minusgrader så Idag blev det första dagen den här hösten/vintern som jag tog min rejäla vinterstalljacka Istället för fleecejackan 😄) I vinterkylan ?!? 😋😍. Idag fick det bli första julvörtsmörgåsen och julskinkan med senap 😋. Har ju varit flera minusgrader hela dagen och jag har bara njutit av den härliga vinterdagen, även när det nöp i kinderna när jag körde in ordentligt med ved åt morfar 😍.
Den som kanske inte njöt i morse var väl stackars honkatten ville ut när sambon åkte till jobbet och jag somnade visst om och upptäckte senare att kissan satt och jamade rejält utanför dörren, stackars katt 😂🙈😂. Hoppas nu att vi får kyla och snö resten av året; det här vädret gör massor för julstämningen 😍.

Det där med element är inte så fel faktiskt... eller värmegolv som vi har i sovrummet :angel:
Jag tror att det är dags att sätta igång det i sovrummet nu :laugh:
Åh, fy, det är ju till och med kallare än i min katts rum.... :eek::nailbiting: !! I hans rum brukar temperaturen ligga på sisådär 13 grader, och det brukar faktiskt kännas varmt och skönt när man kliver in.
Jag kan dock tillägga att det är betydligt varmare i resten av huset :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 650
· Visningar
44 504
Senast: Mirre
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar