Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blåser som tusan, jag funderar på att köpa tätningslist till köksfönstret och se om det blir nån skillnad (när det blåser ordentligt så väsnas köksdörren en hel del, om den är stängd). Jag har ätit middag, matat katterna. Tittar på en dokumentär om hundsmuggling, så jag är också rätt förbannad..
 
Drömmer om att fixa till bersån. Kanske inte helt rätt årstid, men jag har iaf gott om tid att bestämma mig :D
Behöver röjas i buskarna runt omkring och lönnarna måste hamlas igen, men det blir inte förrän jas perioden.
Drömmer om annat trädgårdspyssel med.
 
Mätt igen 🙄 men gott med buffé på favorit thaien med goda vänner. 🥰 Nu försöker jag komma på för och efterrätt till nyår men känner mig inte sugen på något. Eller rättare sagt inget som man kan laga rimligt till 9 Pers varav fem tonåringar 🙄😂
 
Underligt väder, -9 i förrgår tror jag det var, eller tom i går kväll? I kväll är det +6 och all den vackra snön har smält bort. Slask, slask, slask.

OT. Känns skönt, har lämnat in något som senast skulle vara inne midnatt idag, så marginalen var kanske lite för snålt tilltagen :angel:
 
Kanske tur i oturen att det är ovanligt varmt nu när de stänger Ringhals 2 i morgon kl 08. :meh:
Ska bli intressant att se hur de klarar elförsörjningen om det sen smäller till och blir riktigt kallt ända ner i Skåne.

Enligt väderprognosen ska det blåsa mycket på nyår, jag hoppas det betyder att det blir svårt att skjuta några fyrverkerier, fast då är skiten kvar att skjuta senare istället, hm.
 
Mätt igen 🙄 men gott med buffé på favorit thaien med goda vänner. 🥰 Nu försöker jag komma på för och efterrätt till nyår men känner mig inte sugen på något. Eller rättare sagt inget som man kan laga rimligt till 9 Pers varav fem tonåringar 🙄😂
Om man har glöggslattar över:
Fruktsallad med liten aning glöggmarinad (gott - man kan inte definiera smaken) och glass.
enkelt och gott.

Alternativt skivad apelsin marinerad i glögg och serverad med vispad grädde med lite vanilj i.
 
Kanske tur i oturen att det är ovanligt varmt nu när de stänger Ringhals 2 i morgon kl 08. :meh:
Ska bli intressant att se hur de klarar elförsörjningen om det sen smäller till och blir riktigt kallt ända ner i Skåne.

Enligt väderprognosen ska det blåsa mycket på nyår, jag hoppas det betyder att det blir svårt att skjuta några fyrverkerier, fast då är skiten kvar att skjuta senare istället, hm.
Alternativt är de som skjuter fyrverkerier idioter och skjuter ändå. Så att de blåser iväg och i västa fall träffar en person eller en byggnad istället för himlen :meh:
 
Milde himmel,min glasverandas dörrar skallrar värre än en skallerorm,det blåser rent ut sagt satan här, viner runt knutarna och huset bågnar.
Men om regnet håller sig borta kanske det betyder att det torkar upp lite,funderar på om jag inte ska bygga det där trallgolvet i bersån,när det ändå är väder till det :idea: 🤔
 
Om man har glöggslattar över:
Fruktsallad med liten aning glöggmarinad (gott - man kan inte definiera smaken) och glass.
enkelt och gott.

Alternativt skivad apelsin marinerad i glögg och serverad med vispad grädde med lite vanilj i.
🤔 åh det lät spännande! Glögg har vi!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 677
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp