Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte att man kan ladda ner filmer på Netflix, woop! Har, som KBT-läxa, läst på om motivationpsykologi så nu blir det fusing. = kombinera långsiktiga mål/beteendeförändringar med omgående belöningar = ska kolla på film och spinna samtidigt!
Funkar det att ladda ner även på laptop?
 
Hjälp.
Det lägsta jag träffat var en elev som hade 13. Det var enligt vården k-a-t-a-s-t-r-o-f. Men han var mörkhyad ung kille med byxorna nedanför höften och ständigt i solglasögon. Du är ju inte speciellt mörk. Men diabtiker precis som jag. Och det kan tydligen ställa till det.
Jag tar sedan flera år 4000IE dagligen och har tryckt upp mitt värde till runt 40-50...

Vården säger att normalvärde är ~75.
Jag hade vid senaste provtagningen av D2 och D3 73 nMol/L. Det stod ”75-125=ev. optimalt”. Kanske olika labb mäter med olika metoder eller läkare beställer olika analyssätt.
 
Meeen varför fick det inte vara kallt för...Äckelvärme igen och den förbannade blåsten på det; var mycket finare väder igår ju 😍. Jaja. Söndags"nöjet" (städning, tvätt och renbäddning) är klart så nu blir det att åka till stallet; betydligt större nöje 😄.
 
Jag har betalat räkningar och försökt ringa Viasat. Tyvärr fick man bara säga upp abonnemang på vardagar 9-18 så jag får väl göra ett nytt försök imorgon.
Nu ska jag fixa håret!
 
Vill göra något roligt men vet inte vad, allt blir bara pannkaka hela tiden känns det som...
Tänkte åka till museet med sonen imorgon men det var stängt...
 
Hemma. Skönt! Märks att vi gick och la oss sent igår och vaknade tidigt i morse, är tröttare än vanligt. Får bli soffhäng ikväll. Tror jag har lite chips kvar.
 
Ska promenera till affären och fylla på förrådet med pepsi Max och middag. Har typ 2000 steg idag och det har inte hjälpt mot huvudvärken. Så jag testar några fler.
 
Promenad nr2 med fyra hundar!
Skönt att man aktivt kan träna dem att vara lösa, oftast har jag tre lösa åt gången men där ett nedlagt stall befinner sig kan alla vara lösa samtidigt.
Bra inkallningar och lite apport för den mer bekväma herren i sällskapet.
Min hund hittade hare men avbröt direkt på inkallning :)
Mammas tik på 1år söker mer och mer kontakt så då känns det även tryggt att ha henne lös i de mindre dungarna.
 
Får mängder av skräpmail senaste dagarna, markerar dem som skräppost men de fortsätter komma! Vad kan jag göra mer?! :arghh:
 
Håret är klart så jag ska strax byta från pyjamasbyxor till uniformsbyxor :p

IMG_20191229_163910.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 676
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp