Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade i alldeles lagom tid för att se att hästarna fick frukost i halmen och inte på de fina foderplatser vår hyresvärd gjort i ordning. Så jag kunde gå ut och rädda min stackars ponny som såklart blev bortjagad från hösilaget och stod och kämpade med att åtminstone norpa åt sig lite halm. Mattehjärtat värker (men jag flyttade på fodret så alla fick äta), ska påminna om att de ska fodras där det är förberett.
 

Bifogade filer

  • 20191228_193514.webp
    20191228_193514.webp
    79,5 KB · Visningar: 35
Neej då! Nåt ska det väl finnas att göra. Får dricka kaffe på olika kaféer eller nåt :D

Shoppade gjorde vi igår så det räcker. Fast jag skulle behöva en ny kofta av nåt slag. Råkade klippa sönder ärmen på min favorit. Fråga inte hur..
Har ni varit på Nelly outleten? Annars rekommenderar jag ett besök dit. Speciellt såhär innan nyår.
 
Tittar på dokumentären om Gina Dirawi och häpnar.

Vilka märkliga människor det finns. Vilken trygg liten bubbla jag lever i.
 
Jag har svårt att få grepp om grupparbetet funktionsnedsättningar/allergier/me. Jag tycker att uppgiften är så himla oklar att jag inte klarar av att få ihop något vettigt. Jag har rent tekniskt sett gjort min del av mängden skriven text som ska in men det hade ju varit fint att få ihop vad det är vi ska göra...
 
Kom precis hem från en promenad där jag fick uppleva ett fenomen.
Ser en stor man promenera med en samojed, lång raksträcka så jag såg honom tidigt, de går mot mig.
Plötsligt spritter mannen till och börjar springa? Han tjoar åt samojeden som ökar. Hundrädda jag ställer mig lite åt sidan av vägen. Tänker att det där verkar inte så smart, han har ju noll koll.
Mannen hinner inte riktigt med, så det blir väl tryck från selen på samojeden. Samojeden blir supertaggad av att dra något, och börjar springa med världens fart.🤦‍♀️
Mannen skriker "oj oj... oj, nääeeee" och ramlar/springer efter, lyckas ramla, hunden drar vidare, han åker efter och lyckas få tag i en lyktstolpe och stoppa hunden som tittar tillbaka typ "men? det var ju kul! vi gör det igen!". Mannen kommer upp lite skakigt och sedan drar hunden som fan hela resten av raksträckan som jag ser dem.
Jag vet inte, får man skratta? :D
 
Kom precis hem från en promenad där jag fick uppleva ett fenomen.
Ser en stor man promenera med en samojed, lång raksträcka så jag såg honom tidigt, de går mot mig.
Plötsligt spritter mannen till och börjar springa? Han tjoar åt samojeden som ökar. Hundrädda jag ställer mig lite åt sidan av vägen. Tänker att det där verkar inte så smart, han har ju noll koll.
Mannen hinner inte riktigt med, så det blir väl tryck från selen på samojeden. Samojeden blir supertaggad av att dra något, och börjar springa med världens fart.🤦‍♀️
Mannen skriker "oj oj... oj, nääeeee" och ramlar/springer efter, lyckas ramla, hunden drar vidare, han åker efter och lyckas få tag i en lyktstolpe och stoppa hunden som tittar tillbaka typ "men? det var ju kul! vi gör det igen!". Mannen kommer upp lite skakigt och sedan drar hunden som fan hela resten av raksträckan som jag ser dem.
Jag vet inte, får man skratta? :D
Ja, det får man :D
 
På väg till liten shoppingrunda med morsan. Hon har färdtjänst så nu sitter jag bak i en Mercedes. Herregud vilken bekväm bil! Jag vill ha den här bilen! Den är tyst, lagom mjuk, enormt med utrymme överallt, både ser och känns lyxig inuti... Troligen mycket bekväm att köra också, föraren ser avslappnad ut. Måste kolla upp vad det här är för bil lite mer exakt och hoppas på att någon gång ha råd med en :p Senast jag åkte taxi så var det i en Prius. Det här är en helt annan klass. Herregud vad jag tycker om den här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp