Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet är klart och jag har plockat undan gårdagens tvätt. Nu ska jag duscha och tvätta håret innan jag hänger upp den nytvättade tvätten och äter lunch.
Givetvis kollar jag på Vinterstudion under tiden :D
 
Sitter i bilen på en parkeringsplats och hoppas jag kan sitta o fördriva 3 timmar minst så denna dag har sitt slut snart.
 
Jag misstänker att min laktosmage inte håller helt med chokladen jag ätit idag :angel: Och så har jag fått tre vita chokladkakor i julklappar .. 🙈:rofl:
Jag tror att jag får gömma dem i kylskåpet tills min mage förlåtit mig.
Har du testat detta?
9A063338-68A6-410D-A684-F819FC97DADA.webp
Det ska vara något protein (?) i dem som inte finns i en laktosintolerants mage, vilket ska göra att magen inte reagerar på samma sätt när en äter laktos.
//tidigare laktosintolerant
 
Fotade mig idag för nytt körkort och hade som omväxling snofsat till mig lite med sminket och tog tofsen i ett hugg med saxen så håret är närmare två dm kortare än tidigare. Normalt sett brukar jag bara dra ett par streck med kajalen men idag hade jag foundation, lite puder, markerat ögonbrynen och eyeliner men hittade ingen färg till läpparna så de fick vara som de är, inte ens cerat. :D

Jag tror jag kanske ska sminka mig lite oftare för helt plötsligt får jag ögonkontakt och uppmärksamhet från en massa karlar på pendel och i stan. Jag tror inte jag såg ut som någon clown för min kompis som jag fikade med var inte dubbelvikt när hon fick syn på mig. 🤡,

Kortet blev väldigt mycket bättre än på mitt ID. När jag skulle hämta ut ett paket en gång frågade han bakom kassan efter mitt ID när han redan hade fått det, han trodde jag var ombud, till en karl! 😱 👺
Min pappa och bonusmamma var på systemet för ett tag sedan. Värt att nämna är att min pappa är äldre. Rätt så mycket äldre. Kassörskan trodde nog att min bonusmamma skulle betala så hon frågade efter hennes legitimation, sen såg hon min pappa med kortet i handen och ändrade sig snabbt med ett "eller nä, det behövs inte" :D
Vi tror att kassörskan trodde att min bonusmamma är min pappas dotter :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 676
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp