Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått bra fart på brasan och tänt mysljus på bordet :) ! Ruggig dag, men vi tog ändå en lite längre hundpromenad. Härligt med semesterdagar när man kan komma ut i dagsljus i alla fall...... :up: Funderar på att gå och se om jag har tillräckligt med ägg för att göra ett rulltårteexperiment - om jag orkar..... ;)
 
Sitter på Espresso House på flygplatsen och känner mig gammal. Två tjejer i 18-årsåldern satte sig vid bordet bredvid mig och den ena klagade på att här är så dåligt ljus. Konstigt tänkte jag, jag tycker det går utmärkt att läsa i det här ljuset!

Det visade sig att det var dåligt ljus för att ta selfies till Snapchat, inte för att läsa. Naturligtvis. Det borde jag ju ha förstått 🙄

*muttrar något om dagens ungdomar*
 
Har fått bra fart på brasan och tänt mysljus på bordet :) ! Ruggig dag, men vi tog ändå en lite längre hundpromenad. Härligt med semesterdagar när man kan komma ut i dagsljus i alla fall...... :up: Funderar på att gå och se om jag har tillräckligt med ägg för att göra ett rulltårteexperiment - om jag orkar..... ;)

Ja vilken bra idé! Har massor av ägg (minst 4 om dagen värps det och jag vill inte ha fler kokta just nu). Rulltårta får stå på schemat imorgon :)
 
Tydligen är JAG av alla människor min brorsdotters absoluta IDOL. Hon är snart tre år och pratar oavbrutet om mig. Hon vill alltid kolla på bilder på mig och nu skickade min bror en film på när hon sitter i soffan och gör just detta. Andäktigt :rofl:
Vafan äre frågan om? Arma barn 😂
 
Tog en ridtur, packade hö och fodrade medan maken och ungarna var på shopping förut. Han påbörja vovvepromenad innan dom va hemma också. Mötte dom en bit bort på vägen. När jag kom hem tog jag och äldsta dottern de andra två hästarna på en liten tur i mörkret. Hon red islandshästen och jag tömkörde shettisen.
Nuhar vi ätit middag och dricker kaffe. Maken ska måla och jag ska slita ut ungarna med lite gympa/träning och yoga innan vi parkerar i soffan :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 677
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp