Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Milde himmel,min glasverandas dörrar skallrar värre än en skallerorm,det blåser rent ut sagt satan här, viner runt knutarna och huset bågnar.
Men om regnet håller sig borta kanske det betyder att det torkar upp lite,funderar på om jag inte ska bygga det där trallgolvet i bersån,när det ändå är väder till det :idea: 🤔
Låter som om ni har STORM på sina ställen :eek: !! Här blåser det nästan ingenting. Men det är kanske på väg.....:nailbiting:
 
1577656005793.webp

Vädret värkar bli varmt ett tag framåt.
 
Ligger i sängen och funderar på livet. Imorgon ska jag nog börja fundera lite mer ordentligt på vad jag vill jobba med när jag är klar som brevbärare, för det vill jag inte vara hela livet iaf... Gäller väl mest att våga tro att något annat blir bra. Nu har jag ändå fast anställning osv. Det känns tryggt, lite för tryggt ibland.
 
Yes. Domen är lunginflammation. Men det hjälper ju inte så mkt mot den akuta hostan. Glömde att be om mer coccilana. Iofs vettefan om det hjälper. Slutade ju med att jag i panik typ halsade skiten ur flaskan men hostade lika illa ändå :/
Fan, stackare! Vad har du för slags hosta, torr eller slemmig? Jag hade inte lunginflammation, tack gode gud, men har aldrig varit så sjuk eller hostat så mycket som i höstas så jag LIDER med dig. Fick två olika penicillinkurer och nåt slags slemlösande brustablett utöver hostmedicin.
 
Yes. Domen är lunginflammation. Men det hjälper ju inte så mkt mot den akuta hostan. Glömde att be om mer coccilana. Iofs vettefan om det hjälper. Slutade ju med att jag i panik typ halsade skiten ur flaskan men hostade lika illa ändå :/
Vad lugn och försiktig med dig nu, det där är inget roligt.
enkel eller dubbelsidig?
 
Fan, stackare! Vad har du för slags hosta, torr eller slemmig? Jag hade inte lunginflammation, tack gode gud, men har aldrig varit så sjuk eller hostat så mycket som i höstas så jag LIDER med dig. Fick två olika penicillinkurer och nåt slags slemlösande brustablett utöver hostmedicin.

Typ en kombo? Konstant torr men skrällig rethosta men nattetid djup rosslig och hostar upp mörkgrått slem typ (sorry tmi)
 
Kanske kan vara en idé med något mot slemmet då, om du upplever det som ett problem? Antar att du fått antibiotika och sånt roligt också?

Yes. Har slemlösande men inget hjälper mot host-HELVETET. Har hostat mig sönder och samman flera dygn nu. Värst på natten...
 
Yes. Har slemlösande men inget hjälper mot host-HELVETET. Har hostat mig sönder och samman flera dygn nu. Värst på natten...
Jag trodde att jag hade haft rejäl hosta innan, men det är HEMSKT att inte kunna sova mer än max. fem minuter innan nästa hostattack börjar, under flera dygn. Gick ner några kilo på kuppen, haha. Inte värt det dock!
 
Sitter i soffan och är djupt upprörd!
På väg hem från jobbet vid 22-snåret så hittar jag ett trafikskadat rådjur sittandes vid vägkanten. Nått as som kört på henne och lämnat henne där i regnet :rage:
Jag ringde in det till polis och väntade kvar till jägare kom.
Hur f*n är man funtad om man drar och lämnar ett djur på vägen? Lam i bakpartiet.
Jag ville bara ta en filt och svepa om henne och krama om i väntan på jägaren 😭💔
Må aset som lämnade henne där drabbas av skabb!
 
Jag trodde att jag hade haft rejäl hosta innan, men det är HEMSKT att inte kunna sova mer än max. fem minuter innan nästa hostattack börjar, under flera dygn. Gick ner några kilo på kuppen, haha. Inte värt det dock!

Nej men det är FRUKTANSVÄRT verkligen!! Alla muskler i halsen/överkroppen/magen är helt slut. Är typ i stånd att SKJUTA mig för att slippa plågas typ
 
Sitter i soffan och är djupt upprörd!
På väg hem från jobbet vid 22-snåret så hittar jag ett trafikskadat rådjur sittandes vid vägkanten. Nått as som kört på henne och lämnat henne där i regnet :rage:
Jag ringde in det till polis och väntade kvar till jägare kom.
Hur f*n är man funtad om man drar och lämnar ett djur på vägen? Lam i bakpartiet.
Jag ville bara ta en filt och svepa om henne och krama om i väntan på jägaren 😭💔
Må aset som lämnade henne där drabbas av skabb!

Hoppas hen brinner i helvetet... långsamt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 686
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp