Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej men det är FRUKTANSVÄRT verkligen!! Alla muskler i halsen/överkroppen/magen är helt slut. Är typ i stånd att SKJUTA mig för att slippa plågas typ
Haha, ett av mina mindre stolta ögonblick var när jag tog mig till vårdcentralen efter första antibiotikakuren, utan inbokad tid (men med ett löfte från en sköterska att jag bara skulle fråga efter henne om jag behövde) och bara kände att jag gav upp allt ansvar för mig själv. Hade inte sovit på flera nätter och var så jävla svag. Fick ligga på en brits i sagda sköterskas rum i någon timme innan de jagade rätt på en läkare.


Jag antar förresten att det hör till åldern att sitta och jämföra krämpor? :D
 
Hell yes! :D

Åh fick precis nu ett sms från en kompis som bara "säg vad jag kan göra för dig, vill du ha hjälp med något"
:heart:heart:heart:heart Alla är så jävla snälla mot mig att jag orkar fan inte, blir sentimental på köpet också. Är väl åldern det med :rofl:
Kommer det här sluta med att ett helt kompani kommer att assistera dig med påklädning av paljett-strutsfjäder-outfit och handmatning med löjrom mellan hostattackerna? (såg störiga saker-tråden)
 
Hell yes! :D

Åh fick precis nu ett sms från en kompis som bara "säg vad jag kan göra för dig, vill du ha hjälp med något"
:heart:heart:heart:heart Alla är så jävla snälla mot mig att jag orkar fan inte, blir sentimental på köpet också. Är väl åldern det med :rofl:

Men kan någon köpa, eller om de har, en luftfuktare så är det guds gåva till de hostiga.
Jag köpte den när jag hostade så jag kräktes. Med den gick jag från att vara vaken och hosta, kräkas etc till att kunna sova.
Jag får lätt problem med hosta/luftrör vid kyla, förkylning, pollen etc. Så fort jag känner ngt så ställer jag den bredvid sängen och så kan jag sova.
Äääälskar den!
Kostade inte mkt heller, under tusenlappen garanterat. Klart värt för att få sova.
 
Men kan någon köpa, eller om de har, en luftfuktare så är det guds gåva till de hostiga.
Jag köpte den när jag hostade så jag kräktes. Med den gick jag från att vara vaken och hosta, kräkas etc till att kunna sova.
Jag får lätt problem med hosta/luftrör vid kyla, förkylning, pollen etc. Så fort jag känner ngt så ställer jag den bredvid sängen och så kan jag sova.
Äääälskar den!
Kostade inte mkt heller, under tusenlappen garanterat. Klart värt för att få sova.

Ska kolla det imorn! Tack för tips! ❤️
 
Är så trött så jag är helt gråtfärdig.

Så fort jag ligger ned eller halvsitter så har jag sån hosta att jag inte lyckas sova ens två minuter innan jag vaknar för att jag måste hosta. Hostar, klarar kanske fem andetag sen måste jag hosta igen. Dricker the med honung i utan framgång och har ingen hostmedicin hemma. Så länge jag står upp eller sitter med överkroppen i helt lodrätt läge så hostar jag inte lika mycket, men klarar inte att sova på en upprätt stol... Har varit sjukskriven sen i måndags och kan således inte vara hemma imorgon utan läkarintyg. Problemet är att jag bortsett från hostan är "frisk", mår bra och får mao ingen förlängd sjukfrånvaro... Sambon sover nere på soffan för att mitt hostande håller honom vaken. Fy fan vad det här suger.
 
Men kan någon köpa, eller om de har, en luftfuktare så är det guds gåva till de hostiga.
Jag köpte den när jag hostade så jag kräktes. Med den gick jag från att vara vaken och hosta, kräkas etc till att kunna sova.
Jag får lätt problem med hosta/luftrör vid kyla, förkylning, pollen etc. Så fort jag känner ngt så ställer jag den bredvid sängen och så kan jag sova.
Äääälskar den!
Kostade inte mkt heller, under tusenlappen garanterat. Klart värt för att få sova.
Av den anledning bla så sover jag med öppet fönster året runt.
 
Är så trött så jag är helt gråtfärdig.

Så fort jag ligger ned eller halvsitter så har jag sån hosta att jag inte lyckas sova ens två minuter innan jag vaknar för att jag måste hosta. Hostar, klarar kanske fem andetag sen måste jag hosta igen. Dricker the med honung i utan framgång och har ingen hostmedicin hemma. Så länge jag står upp eller sitter med överkroppen i helt lodrätt läge så hostar jag inte lika mycket, men klarar inte att sova på en upprätt stol... Har varit sjukskriven sen i måndags och kan således inte vara hemma imorgon utan läkarintyg. Problemet är att jag bortsett från hostan är "frisk", mår bra och får mao ingen förlängd sjukfrånvaro... Sambon sover nere på soffan för att mitt hostande håller honom vaken. Fy fan vad det här suger.

Stackare! Man blir ju helt desperat till slut.
Kan varmt rek luftfuktare till dig med.
Sån här har jag och är jättenöjd med:
https://www.apotea.se/beurer-luftfu...mQQj7yqY-qe8-rA_GuI9lfIjEGPo0ZNRoCTFgQAvD_BwE
 
Har du testat detta?
Visa bifogad fil 43006
Det ska vara något protein (?) i dem som inte finns i en laktosintolerants mage, vilket ska göra att magen inte reagerar på samma sätt när en äter laktos.
//tidigare laktosintolerant
Jag köpte något liknande en gång men provade aldrig riktigt då jag är egentligen ganska tolerant oftast om jag låter bli att äta för mycket och/eller för ofta. Typ en bit prinsesstårta har jag upptäckt att jag tålt nyligen men jag tror att det beror också på hur känslig min mage är den dagen.

Jag åt nyligen en hel vit chokladkaka utan problem medan dagen innan så protesterade min mage efter typ två chokladbitar från en Aladdin ask :confused: med skillnaden att jag inte hade ätit julmat innan chokladkakan :grin:

Lite svårt att veta när magen kommer att reagera eller inte, den är känslig i övrigt också, så jag äter och lever på hoppet oftast ;):D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 686
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp