Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens plan: försöka handla på Coop, jag antar att jag ska få trängas. Sen ska jag koppla hästtransport och hoppas att det inte är lika svinhalkigt som jag befarar. Därefter ska jag hämta nytt köksbord och stolar. Efter det är det tjejkväll/party. Ytterst olämplig dag för det kan man tycka, men det var bara idag alla hade tid. 🤷
 
Är faktiskt inte alls sugen på att åka till stallet, så funderar på att vänta med det till i em/kväll. Jag och sambon ska åka till systemet efter lunch :crazy: Och handla mat till imorgon.
 
Jag måste, måste, måste skriva på min sista inlämningsuppgift till släktforskningskursen. Den ska vara ca 8-12 sidor lång, och hittills är jag på sida.....ETT...... :D Men, men den ska ju inte vara inlämnad förrän den 19 januari, så det är än så länge fruktansvärt gott om tid. Jag har bara lite panik kring om jag kan fylla ut sidorna, men det problemet brukar lösa sig med tiden!
 
Siter och håller i huset. Tyfusan vad det blåser.

Jag är omgiven av stora träd så jag har ängsligt tittat ut men inget verkar ha fallit över hus och uthus. Altanens plasttak skallrar betänkligt.

Samma här, det känns som att huset är på väg att blåsa bort!

Edit: Dörrmattan (relativt tung) på bron hade flyttat på sig! O_o
 
Min rygg hatar mig idag. Brukar vakna och ha skitont men idag var det värre än på länge. Ska be maken om massage ikväll så kanske jag vaknar i morgon utan ryggont.

Maken jobbar idag och jag tänkte ta med hunden och ungarna på en promenad i skogen sen och se om vi ser fler spår efter grisar.
 
Bäddat rent så jag kan krypa ner mellan nytvättade lakan när jag kommer hem, mmm. Dusch och dammsugning kvar innan jag travar iväg till tågstationen. Megara var mycket hjälpsam och det tog tre gånger så lång tid att bädda :grin: Att krypa in under påslakanet och sätta vassa små klor i duntäcket var otroligt rolig, liksom att springa runt där så det var en stor vit bula.
 
Här blåser det också, dottern och maken är på träningsdag, jag ska städa och försöka kurera en smygande förkylning. Höger örat värker och jag nyser. Borde även ta tag i plugget, beställde åtminstone böcker till nästa termin, den blev dyr, närmare 3000 kr. 😔
 
Sitter solo på jobbet. Inte en själ här. Låt på hjärnan "o oo o o oo o o, o vad det låter bra! Det är o-et i o-et som gör det!" Kan inte resten av texten så den snutten loopas om och om igen. Det är förfan 6 timmar kvar hur ska jag överleva utan att bli knäpp? :arghh:
 
Sitter solo på jobbet. Inte en själ här. Låt på hjärnan "o oo o o oo o o, o vad det låter bra! Det är o-et i o-et som gör det!" Kan inte resten av texten så den snutten loopas om och om igen. Det är förfan 6 timmar kvar hur ska jag överleva utan att bli knäpp? :arghh:
Här är resten - varsågod :) !!
O-låten
Boom, boom, boom, boom. Boom, boom, boom!
O vad det låter bra. Det är O:et i boomet som gör det.

Tjoff, tjoff, tjoff, tjoff. Tjoff, tjoff, tjoff!
O vad det låter bra. Det är O:et i tjoffet som gör det.

Poof, poof, poof, poof. Poof, poof, poof!
O vad det låter bra. Det är O:et i poofet som gör det.

Boom, boom, tjoff, poof. Boom, tjoff poof!
O vad det låter bra. Det är O:na i orden som gör det.
Boom, boom, tjoff, poof. Boom, tjoff poof!
O vad det låter bra. Det är O:na i orden som gör det.

Boom, boom, boom, boom. Boom, boom, boom!
O vad det låter bra. Det är O:et i boomet som gör det.

Tjoff, tjoff, tjoff, tjoff. Tjoff, tjoff, tjoff!
O vad det låter bra. Det är O:et i tjoffet som gör det.

Poof, poof, poof, poof. Poof, poof, poof!
O vad det låter bra. Det är O:et i poofet som gör det.

Boom, boom, tjoff, poof. Boom, tjoff poof!
O vad det låter bra. Det är O:na i orden som gör det.

Det är O:na i orden som gör det.
Det är O:na i orden som gör det.
Det är O:na i orden som gör det.
 
Här blåser det också, dottern och maken är på träningsdag, jag ska städa och försöka kurera en smygande förkylning. Höger örat värker och jag nyser. Borde även ta tag i plugget, beställde åtminstone böcker till nästa termin, den blev dyr, närmare 3000 kr. 😔
Det är verkligen dyrt, jag läser 3 kurser nästa termin och till den första gick det loss på 2000kr. Till den utanför programmet klarar jag mig nog på lagboken (ska läsa förvaltningsrätt och OSL), till andra kursen inom programmet har jag inte ens vågat kika på listan.
 
Här är resten - varsågod :) !!
O-låten
Boom, boom, boom, boom. Boom, boom, boom!
O vad det låter bra. Det är O:et i boomet som gör det.

Tjoff, tjoff, tjoff, tjoff. Tjoff, tjoff, tjoff!
O vad det låter bra. Det är O:et i tjoffet som gör det.

Poof, poof, poof, poof. Poof, poof, poof!
O vad det låter bra. Det är O:et i poofet som gör det.

Boom, boom, tjoff, poof. Boom, tjoff poof!
O vad det låter bra. Det är O:na i orden som gör det.
Boom, boom, tjoff, poof. Boom, tjoff poof!
O vad det låter bra. Det är O:na i orden som gör det.

Boom, boom, boom, boom. Boom, boom, boom!
O vad det låter bra. Det är O:et i boomet som gör det.

Tjoff, tjoff, tjoff, tjoff. Tjoff, tjoff, tjoff!
O vad det låter bra. Det är O:et i tjoffet som gör det.

Poof, poof, poof, poof. Poof, poof, poof!
O vad det låter bra. Det är O:et i poofet som gör det.

Boom, boom, tjoff, poof. Boom, tjoff poof!
O vad det låter bra. Det är O:na i orden som gör det.

Det är O:na i orden som gör det.
Det är O:na i orden som gör det.
Det är O:na i orden som gör det.
Men NEEJ 🤯:rage::D
 
Äta några after eight före något annat var en väldigt dum idé kan jag väl konstatera..
Ska köra massa bröte till tippen idag, ska bli enormt befriande :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 686
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 599
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp